• Sosofofia

Tips på vacker dikt/text!

Snälla BTare...

Kan någon hjälpa mig med tips på antingen dikt eller text som kan passa att läsa upp av vigselförrättaren?

Hos mig står det helt still.

• Svar på tråden Tips på vacker dikt/text!
  • mrsD

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

• Ickaflicka

iiiiiii!

va fint! får jag låna?

• Himesama

mrsD - shit vad fin!! Klev rätt in i mitt hjärta
    Den ska jag lätt läsa på min brors bröllo... den dagen han nu bestämmer sig för att fria till sin sambo
    Vem har skrivit den?

• mrsD

ingen aning faktiskt, snodde den själv här på bt *s*

men visst är den underbar? hade inte alls tänkt o ha ngt sånt på vårt bröllop, men den där träffar mitt i prick!

• Himesama
    mrsD skrev 2007-10-30 14:22:30 följande:
    ingen aning faktiskt, snodde den själv här på bt *s*men visst är den underbar? hade inte alls tänkt o ha ngt sånt på vårt bröllop, men den där träffar mitt i prick!
    Gillar inte smöriga låtar och dikter, denna är enkel och tydlig - vilket gör den väldigt vacker.
    Kan inte sluta läsa den
  • mrsD

Himesama - precis samma tycker jag..

har ni tänkt ngt på musik i kyrkan? vill inte ha smöriga sånger så vi har valt, eller MIN låt till m2b är Christina Agulieras "the right man" (brukar inte gilla henne annars men den låten och texten passa ju rätt bra *s*)

o han har valt arvingarnas "Det svär jag på"

• mrsD

men d e en tjej som ska sjunga dem båda.. en solist

• Sosofofia

Underbar!!!

mrsD skrev 2007-10-30 14:16:45 följande:
    Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.
  • Himesama

mrsD
    ska lyssna på Aguileras låt, har inte hört den.
    Mina kompisar är med i en visgrupp och de ska sjunga 3 (eller 4) låtar, vi har dock bara valt svenska låtar:
    "Det smartaste jag gjort" - Bo Kaspers orkester
    "Tycker om när du tar på mig" - Per Gessle
    "Du är allt" - Shirley Clamp (den är på smörgränsen
    "Så länge vi har varann" - Ratata (har ej bestämt än om vi ska ha denna)

Och så ska vi dansa till "men bara om min älskade väntar" med Nationalteatern

Svar på tråden Tips på vacker dikt/text!