• pandis2405

Jag kanske kommer bli ett monster nu...

Igår åt jag mitt sista p-piller. Undrar vad som händer nu, jag har ätit i elva år och känner egentligen inte min kropp längre. Men vi vill börja försöka med barn efter bröllopet och då känns det bäst att sluta några månader innan.

Jag har varnat min sambo att jag kanske kommer bli fet, finnig och elak ett tag framöver...

• Svar på tråden Jag kanske kommer bli ett monster nu...
  • lilltjejan

tror inte du behöver oroa dig... ja slutade i somras efter 10 år å jag har aldrig mått så bra som jag gör nu

förr kunde ja sitta å gråta nätterna igenom, bli ledsen över ingenting å helt änkelt skrämde bort folk i min omgivning för ja va så instabil....

INGENTING sånt nu

• Novemberbrud2007

Jag gick upp sjukt mycket i vikt när jag slutade...brukar det inte vara tvärtom???

Jag slutade i december förra året & började banta i april. Då hade jag gått upp typ 15 kg! Sjukt. Inte ändrat kosten något nämnvärt...Suck!

Nu har jag gått ned nästan 10 kg av de 15 så det känns skönt. Sporren för bröllopet har varit bra att ha - gifter mig om 2 veckor

• I vått och torrt

november brud, jag går oxå upp i vikt.. hela tiden... slutade i juni med mina piller för att försöka oss på syskon nr 2..

pandis2405
    jag blev gravid med mitt första barn 2 veckor efter avslut av piller, så var beredd på att du faktiskt kan vara gravid när ni gifter er då!

• DetOrdnarSig

Jag åt mitt sista piller i lördags så är i samma situation. Ska bli spännande att se vad som händer. Vi gifter oss 4 april.

• Waersta

jag mår toppen bra efter att jag slutade med mina.. så nu kommer jag aldrig mer att börja.

• matteve

Men vad ska man satsa på istället? Jag tänkte börja äta p-piller inför bröllopet.. men finns det ngt annat alternativ som är bättre? Kommer att ta kontakt med ung.mottagning, men kan vara skönt att höra vad andra säger... vet att det är mkt individuellt, men ändå!

• Waersta

för oss passar ingenting så vi kör med säkra perioder och avbrutet..

• pandis2405

vi tänkte köra med kondom fram till bröllopet. det är svårt det där med alternativ, det känns inte som att det finns några bra.
    Spiral kan man ju försöka med sen när man väl fått barn.

• Morr

jag har en p-stav, har aldrig mått så bra som nu! Blödde lite efter två månader, nästan varje dag, fast (läs inte mer om ni är känsliga) mer som flytningar utblandat med lite lite rött... har inte gått upp något eller fått några konstiga matvanor - snarare har jag gått ner 5-6 kilo och var redan innan normalviktig men har nu en bra trivselvikt! är helnöjd och är osäker på om jag nästa år ska ta ut min o sätta in en ny eller låta bli o testa något annat eller bara låta saker ske?!

• johsjo

Jag slutade med p piller för två månader sen, trodde kroppen skulle vara i obalans, att jag skulle få blödningar och problem. Men mensen har kommir regelbundet och varat i 4-5 dagar. Vikten är (tyvärr) densamma, och jag känner inte någon skillnad alls. Vi ska börja försöka skaffa barn i slutet på april, men jag har ätit p-piller i 13 år, så det kan ju vara bra att kroppen får komma igång.

• rosesarered

Har varit utan piller i två år nu och ångrar inte beslutet att sluta dom.
    Vi använder kondom men tyvärr så blir det lite avbrutna också, inte bra jag vet...

• sparkling star

Hahahahah, jag känner precis likadant TS, Ska sluta med p-pillerna nu och har ätit i tio år. Vet inte vad som kommer att ske med kroppen!

• Miss Blue

Hmmm inte för att "skrämmas" men när jag slutade med pillren så tog det 1 månad och sen var jag gravid!
    Det hade vi INTE räknat med eftersom vi då planerade bröllop (trodde som alla andra att det skulle ta låååååång tid)...det la vi på is - men nu ska det bli av i augusti.
    Jag har dock börjat med pillren igen men känner som flera här att jag nog mådde bättre UTAN dem........
    Lycka till alla ni som vi ha bebbe - ni kommer inte ångra er!
    Vi har nu en liten pöjk som är 19 månader

• sparkling star

Miss Blue skrev 2007-10-28 20:12:00 följande:

Hmmm inte för att "skrämmas" men när jag slutade med pillren så tog det 1 månad och sen var jag gravid!Det hade vi INTE räknat med eftersom vi då planerade bröllop (trodde som alla andra att det skulle ta låååååång tid)...det la vi på is - men nu ska det bli av i augusti.Jag har dock börjat med pillren igen men känner som flera här att jag nog mådde bättre UTAN dem........Lycka till alla ni som vi ha bebbe - ni kommer inte ångra er!Vi har nu en liten pöjk som är 19 månader
    Grattis, grattis. Jag tycker att man har hört så många som har haft svårt att få barn efter p-piller stopp, något som jag har grämt mig lite över. Kul att höra att det kan komma igång snabbt ändå!
  • MyStyle

Tog ca fyra månader för mig att bli gravid, efter pillren... Efter graviditeten ville jag inte ta risken att gå upp (ännu mer) i vikt så jag skaffade kopparspiral.
    Det har fungerat hur bra som helst, enda nackdelen är att man blöder lite mer, gäller förstås inte alla, men det är det enda alternativet utan hormoner...

• Krystal

När jag läser hur olika man kan vara med och utan piller är jag glad att jag aldrig börjat med sådana...

Önskar er som ska "normaliseras" lycka till

• Samarin

En väninna till mig slutade med p-piller efter många års knaprande. Det räckte med att hon bara tittade på sin man, så blev hon gravid!

Själv slutade jag med p-piller för sju år sedan, eftersom jag fick blodproppar. Det enda jag tänkte på då var att bli frisk, så jag lade inte ner så mycket tankeverksamhet på om jag hade gått upp i vikt eller ej. Och är det så att jag gick upp i vikt så behövde jag det, för jag gick ner ruskigt mycket när jag blev sjuk. Nu har jag kopparspiral, och tycker det är skönt att min kropp kan "sköta" sig själv utan hormoner. Känns skönt att slippa pillan varje dag.

Lycka till allihop!

• Tirus

Halloj!

Jag kan säga att jag blev precis tvärtom när jag slutade med p-piller efter 10 år. Gladare, nöjdare och framförallt mycket mer intresserad av sex .

Har nu två små älsklingar, en på 3 år och en på drygt 1 år .

/Kramiz T

Svar på tråden Jag kanske kommer bli ett monster nu...