• Sara_

Missfall? eller vad är det som spökar?

Hejsan!

Nu har jag inte haft min mens på 11dagar.
    Tog ett grav test för ett tag sen. Det vissade ett svgt sträck. Skall ta ett nytt idag :D Iallfall så hade jag o min killer sex igår ;) Och nu i morse hade jag fått blödningar Det är inte lika kraftig färg som när jag har mens. Samt att jag har ont i buken i omgångar. (6cm ifrån navlen neråt) Gör något kopiöst ont när smärtan sätter igång. Svim färdig. När jag har mens värk så har jag ont i äggstockarna. Fast jag har sällan ont.

Vet om att där ganska vanligt att få en liten blödning-flytning ungefär vid menstid. Men jag vet inte om det är mens imed att en är så sen. Och att jag har haft symtomer. + ett svagt sträck. Vet också att det kan förekomma efter samlag en liten sparsam blödning,därför att slemhinnan i slidan är känsligare vid graviditet.

Missfall?
    Ren mens?
    Är det för jag hade sex och gravid? (kännslig)
    Eller Mens fast jag är gravid? (kan man ju va)

Ps lekte med hunden igår. :D och flög in i soffa kanten o slog magen. Det är sant så att ni inte tror att jag blev misshandlad. Tol ej sånt Skulle sånt förekomma så hade jag inte varit tillsammans men killen mer ds

// Orolig vad som spökar :(

• Svar på tråden Missfall? eller vad är det som spökar?
  • Jennie med ie

Man behöver (tyvärr) varken blöda mycket eller ha klumpar för att det ska vara ett missfall. På TV startar nästan alltid missfall väldigt dramatiskt med störtblödningar och svåra smärtor men så är det inte IRL. Här kan en sparsammare blödning tyda på att fosrtret inte har det bra... här behöver man inte ha särskilt ont ens när graviditeten håller på att stötas ut.. Å andra sidan man man både blöda och ha ont utan att det är någon fara alls´. Så det är oerhört svårt att veta.

• Xplorina

När jag var gravid så brukade jag i den tidiga graviditeten blöda efter att ha haft sex eftersom slemhinnorna kan var väldigt känsliga. Dessa blödningar är väldigt klara och ljusa.

Som alla andra sagt: kolla upp det, men ville bara säga att det inte behöver var värsta tänkbara senario. Mina missfall började definitivt inte med blödningar och när de kom så var de väldigt mörka.

Lycka till!

• Sara_

Tack för alla som har svarat :)

Usch blöder ännu. Hmm.. jag tycker det är så konstigt. Färgen är mycket klarare röd. Annars brukar den vara kraftigt röd.
    Blödningen värkade vara över i går natt. Men jag hade lite i morse. Och har nu lite ännu. :(
    Om det nu är mens så var den 11 dagar sen. Brukar vara 1-2 dagar sen annars. Och om den är sen. Så kommer det rätt mycket dom två ibland tre första dagarna. Sen är det på väg över. Men denna gången är det kanppt något. Och som jag skrev innan ej samma färg iheller.

Usch vad jobbit detta är :(

• jelena

Hej Sara_
    Tänkte bara berätta att jag började blöd en-två dagar efter att jag testat mig positivt. (8 dagar försenad mens) JAg blöde i flera dagar inte mycket, oftast vat det bara rosa-brunakrig flyttning, men ibland ren, färsk blod. Iof så ahde jag inte ont.
    Men det slutade efter en vecka(ungäfär) och nu är jag lycklig gravid i vecka 16.
    Jag var jätte orolig när jag såg blod, ringde flera BM, och alla sa att man måste blöda minst som under mens för att det skall vara MF.
    Holler tummarna för dig och hoppas att allt är OK!

• Sara_

Hejsan jelena !

Tur att det inte var något annat :)
    Grattis till att du väntar barn :)

Vad menar du med MF?

Kram

• Anonym

Hej Sara_

Jag tycker att du ska kolla upp detta. Jag har varit med om att få utomkvädes. Det började med att jag blödde jättelite. Men jag kände mig orolig och fick komma in och genom vaginalt ultraljud så såg man att jag inte längre var gravid. Men gravtestet visade fortfarande postivt. Jag fick åka hem med en nu tid en vecka efter. Tre dagar efter det att jag hade varit på undersökning så fick jag jätteont i magen. Det är svårt att beskriva den ohyggliga smärtan. Direkt fick jag så ont att hela jag skackade och kräcktes. Åkte in akut och då konstaterades att min en äggledare hade gått sänder och att jag hade blod i hela buken. En timme senare låg jag på operationsbordet...
    Kolla upp så att du inte behöver oroa dig...

• Sara_

Hej 15:29 Anonym!

usch stackare :(

Hoppas du mår bra nu. Kram på dig

• Anonym

Sara_

Jag mår bra nu, det hände för ett år sedan. Vi har inte försökt att bli med barn efter det. Om jag har turen att bli gravid igen så vet jag inte hur det jag kommer att reagera... Kommer nog inte att känna mig "säker" innan jag vet att allting är okej. Fick bra stöd från sjukhuset och jag kommer att få åka in på tidigt ultraljud när/om den dagen kommer...
    Jag hoppas att allt går bra för dig.

• Sara_

Mf = missfall. Förstode det sen :) Tack ändå

Svar på tråden Missfall? eller vad är det som spökar?