• AngelOfLove

Tips på vad man kan göra på förlovningsdagen.

Jag och min sambo ska förlova oss dagen före julafton och jag skulle så gärna vilja göra någonting speciellt. Det är inte bara våra förlovning utan det är min sambos födelsedag också. Jag vill göra någonting speciellt för honom. Jag ville gå ut på restaurang först, men det är nog inte så många som har öppet dagen före julafton. Jag tänkte på om jag kanske skulle laga någon mat själv och sedan göra ordning framför tv (filmkväll). Men jag tycker det verkar så tråkigt, jag vill göra någonting riktigt speciellt för honom, men vet inte vad.

Någon som har några förslag? Jag vill visa honom att jag verkligen älskar honom!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-24 11:51
    BOMBA MIG MED FÖRSLAG, tack

• Svar på tråden Tips på vad man kan göra på förlovningsdagen.
  • konichiwa girl

Laga en god middag och drick ett gott vin till.
    Klä på er ordentligt, ta varandra i handen, ta med er varm äggtoddy i en termos och gå ut och titta på stjärnorna.

• AngelOfLove

konichiwa girl skrev 2007-10-24 11:38:05 följande:

Laga en god middag och drick ett gott vin till.Klä på er ordentligt, ta varandra i handen, ta med er varm äggtoddy i en termos och gå ut och titta på stjärnorna.
    Jag är nykterist, så jag vill helst inte ha någon alkohol inblandad. Jag skulle vilja åka någonstans med honom, men jag vet inte vart. Kanske åka till stället där vi träffades första gången och förlova oss där, men det kanske inte är så romatiskt att förlova sig på en skolgård.
  • miss u

Jag skulle tycka att det vore jätteromantiskt att förlova sig på första platsen man träffades, även om det är en skolgård. För er är det ju inte "bara" en skolgård. Ta med en filt o titta på stjärnorna. Det låter helmysigt. Glöm inte nåt varmt att dricka bara. Varm choklad är ju alltid gott. :)

Lycka till!

• AngelOfLove

miss u skrev 2007-10-24 11:48:28 följande:

Jag skulle tycka att det vore jätteromantiskt att förlova sig på första platsen man träffades, även om det är en skolgård. För er är det ju inte "bara" en skolgård. Ta med en filt o titta på stjärnorna. Det låter helmysigt. Glöm inte nåt varmt att dricka bara. Varm choklad är ju alltid gott. :)Lycka till!
    Okej, men då tror jag att vi kör på det. Vi åker till skolgården först, sedan åker vi hem och fikar med familjen. Äter god mat tillsammans och senare på kvällen ska han och jag vara ensamma och mysa framför tv:n och bara njuta av varandras sällskap.
  • Noorp

Åka på spa? De kan ha öppet även över julen.

• DetOrdnarSig

Såg att du bor i Nacka. I Stockholms tror jag du kan hitta många restauranger som har öppet dagen för julafton. Men laga mat hemma är också mysigt. Lite mer jobb men man får vara i fred.

• AngelOfLove
    DetOrdnarSig skrev 2007-10-24 12:52:08 följande:
    Såg att du bor i Nacka. I Stockholms tror jag du kan hitta många restauranger som har öppet dagen för julafton. Men laga mat hemma är också mysigt. Lite mer jobb men man får vara i fred.
    Jag tänkte att mat hemma är mysigt då man lägger ner kärlek i maten. Restaurang är också mysigt då man får vara ensamma och komma ut lite. Inte sitta hemma hela tiden.
  • konichiwa girl

AngelOfLove: Vin och äggtoddy går ju naturligtvis att bytas ut mot andra drycker utan problem...

Svar på tråden Tips på vad man kan göra på förlovningsdagen.