• Caroline&Kristian

Inbjudan med CD

Hej,

Vi ska göra våra inbjudningskort snart. Vi ska ha en CD skiva med all extra info i inbjudan, men hur kan man få in den snyggt i inbjudan?

• Svar på tråden Inbjudan med CD
  • Kirsto

Hur ser era inbjudningskort ut? Har ni bestämt det? Jag tänker mig att det blir bäst att skicka med skivan i ett fodral. Antingen ett som är helt i genomskinlig plast (som en plastficka) eller ett i vit kartong.

Om ni har ett kort med vanlig vikning (som en bok) så kan ni ha en dubbel inlaga. På inlagan skriver ni själva inbjudan. Sen kan ni sätta CD:n i fodralet fastklistrad på kortets bakre insida.

Ett annat alternativ som funkar om ni har de vita kartongfodralen är att skriva själva inbjudan på ena (eller båda) sidan av kartongen. Sen sätter ni fast kartongfodralet på kortet genom att dra igenom ett fint tunt band eller snöre genom kartongens öppning (upptill) och ut genom vänster hörn. Använd en stoppnål. Knyt ihop snören runt kortets rygg. Förstår du hur jag menar?

• niki3

Hej vad kreativa ni är .... Kan ni berätta bara mer vad ska ni h ai cd skivan som skickas med inbjudningskortet?

• Mi och Nez

Det finns små CD-skivor (tennisboll-storlek) som är perfekta till detta. Jag använde sådana till kräftskiva-inbjudan för ett par år sedan. Kostar lite mer än ett storpack vanliga cd-skivor visserligen.

• Kirsto

Mi och Nez: Låter ju helt perfekt! Var köper man sådana?

• Mi och Nez

Tror det var Kjell & co eller Claes Ohlsson. Nån vanlig affär i alla fall... Kan tänka mig att det finns i de flesta teknik-affärer. Fråga personalen för det är nog inte så vanligt och ligger säkert inte på bästa platsen i butikerna.

• Kirsto

Mi och NEz: Tack så mycket för tipset! Tyckte det var en rolig grej!

• Caroline&Kristian

Hej,

Vi hade tänkt oss att ha all information som inte får plats på själva inbjudan t.ex. hotel, vägbeskrivning mm.

Tack för tipsen!

• Pidis

Men hur? ska dem titta på den via dvd eller höra via en cd spelare?

• Caroline&Kristian

Hej,

De stoppar i CD in datorn och en powerpoint presentation kommer automatiskt på. I den powerpoint presentationen är det info, musik och bilder.

• Caroline&Kristian

Hej,

Jag kan maila det jag har än så länge!

• Smith brud

Hej!
    Vi skickade ut vara inbjudningskort och pa sista raden refererade vi till var hemsida dar vi ocksa hade mer information om brollopet, kort, musik etc. En annan ide bara!

• RangaTanga

Vi kommer göra precis samma sak som "Smith brud" referera till vår hemsida längst ner på inbjudan..

Smith brud skrev 2007-10-25 09:01:23 följande:

Hej!Vi skickade ut vara inbjudningskort och pa sista raden refererade vi till var hemsida dar vi ocksa hade mer information om brollopet, kort, musik etc. En annan ide bara!
  • Aniu

vår inbjudan var i form av en dvd-skiva med bildspel och musik som vi gjort i windows movie maker. Det är ett program som är lätt att arbeta med och man kan välja fina bildövergångar och efftekter.

Vi skrev också information på skivan som: o.s.s senast.. och telefonnr.

Sedan lade vi skivan i vita vadderade kuvert som finns på Clas olssson och knöt sidenband för elegantare utseende. Vi har fått många positiva reaktioner på inbjudan.

• Tutik och Prasart

Hej!

Jag tänkte oxå göra som du gjorde att sända en inbjuda och sedan sicka med en cd.
    Skulle man kunna få se hur långt du har kommit eller om du är klar med det.

I så fall kanske du kunde maila mig.
    Så får jag se en bit av din cd.
    vore jätte kul.

mee.only@hotmail.com

Svar på tråden Inbjudan med CD