HUr skriva presenter och ekonomiskt bridrag?
Hej!
Vi har en del saker vi önskar oss. Men vi önskar oss även ekonomiskt bridrag. Överallt läser jag hur man avsäger sig presenter istället. Men vi vil ah både och. Hur skriver vi det?
Hej!
Vi har en del saker vi önskar oss. Men vi önskar oss även ekonomiskt bridrag. Överallt läser jag hur man avsäger sig presenter istället. Men vi vil ah både och. Hur skriver vi det?
den bästa gåvan för oss va
att ni som gäst tacka ja
men på förfrågan utav er
en önskelista vi skrivit ner
så vi tänkte ge er ett litet tips
på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
vi har länge tänkt och funderat
och vårt innehav av husgeråd studerat
på serier vi samlar och önskar av dem lite mera
därför har vi skaffat konto på duka och cervera
vi även önskar kunna på bröllopssemester resa
men efter bröllopsfinansiering är våra konton glesa
vi skulle därför gärna mottaga
ett litet bidrag till denna saga
för att vi inte ska få flera av samma
vore det snällt om ni kontaktade x mamma
hon även har lista på andra önskemål till vårt hem
kontakta därför x efter kl. fem
hahaha, klockren!
Tack . Jag har rimmat allt på både inbjudan och info-brev till de som tackat ja. De som känner mig kommer förstå det .-)
Det var ju skitbra!!! Tack så jättemyckt!!!
jag skulle ordna en hemsida där det här kan förklaras. Det vore riktigt fel att skriva önskemål om bidrag o presenter i inbjudan... Men på en hemsida med massa annan info passar det bättre!
iofs... men om de frågar kan man använda denna
Vi osa:r till toastmadamen så hon får tala om vad vi önskar oss ev kör vi hemsidan med info men ibland är det bra att tala med ngn. Skönt att slippa ta den biten själva .
Vi skickade ut ett infobrev till de som tackat ja och eftersom våra gäster specifikt har frågat när vår önskelista skulle komma så skrev vi den i infobrevet med info om vem de ska kontakta, vilka som var toaster och bestman, marsalk och tärna samt annan matnyttig info om Kiruna då det inte är många osm varit där.
Fröken Figo skrev 2007-10-21 11:26:21 följande:
Vi kommer nog inte ha någon infosida på nätet... orkar faktiskt inte fixa det.
Vi har "bara" den här på BT och inte pånågot annat ställe. skulle vilja, men känenr inte att jag har varken tid eller ork till det.
Jag blev lite fäst vid skottdagens rimn i början men skulle vilja ha hjälp med sista versen. Vill ha samma innehåll ungefär, att de kan få en lista på fler saker men från Toastmaster. Eller att de kan maila till oss...
Jag kan inte rimma, någon som kan hjälpa mig?
Det enklaste är ju att bara skriva en önskelista helt enkelt, och ha med "bidrag till bröllopsresan" som en punkt.
Ja men det blir som reserv i så fall... vill helst ha versen... med ändring på sista delen
för att vi inte ska få flera av samma saker
vore det snällt om ni kontaktade vår toastmaster
h*n även har lista på andra önskemål till vårt hem
kontakta därför x efter kl. fem
Jag vet! Men det rimmar ju nästan iallafall?
Ha! Det var ju kanon!!! Tacks å jättejättemycket!!!
Fejs: Haha! Glad att det dög trots nödrimmet!
Ja men jag tycker det blev snittsigt ändå!
Tiptop!
Varför vore det fel att skriva om sina önskemål om presenter i inbjudan? Jag har sett flera som skriver där att de bara vill ha pengar. Och har inte tyckt att de varit något konstigt. Då får ju alla information med en gång. Istället för att fastrar etc (som knappt vet vad en dator är) skall behöva hålla på o leta efter informationen.
Fröken Figo skrev 2007-10-21 11:26:21 följande: