Stockholm nya kompisar 7
Dags för den 7:e tråden. Välkomna alla gamla och nya, brudar och fruar, för fika i glada vänners lag!
Dags för den 7:e tråden. Välkomna alla gamla och nya, brudar och fruar, för fika i glada vänners lag!
Vilket nattsuddande, BröllopA! Skriva inlägg mitt i natten! Har det gått bra med enkäterna?
Mmm, låter gott med italiensk och trevligt med städhjälp. Då hade jag också kunnat avstå en tv-kväll.
Jag har fastnat lite för Grannfejden och House så det var det som lockade igår. Grannfejden börjar kännas lite som samma sak hela tiden så vi får se hur det blir med mina tv-tisdagar framöver. Det är ganska skönt att bestämma en kväll att bara slappa på.
Ikväll ska jag vara desto duktigare (om jag säger till andra vad jag ska göra så kanske jag kommer mig för att göra det också!). Jag ska sy ett överdrag på en madrass. Det låter ganska enkelt men om man har tummen en bit in i handen så blir det besvärligt. Det brukar se ganska bra ut när jag är klar (fast jag gör bara enkla projekt) men ibland så är det ganska lång väg dit. Jag gör det ibland mer komplicerat än vad det är. Det är i alla fall ganska skönt att jag känner mig duktig redan när jag tar fram symaskinen. Fatta hur stolt jag är när det är klart!
Ha en trevlig kväll!
Jag hade lite svårt att sova... och det blev inte bättre..
Jag tror att det kommer gå galant emd ditt syeri... så tar du kuddarna sen !
Oh, jag är imponerad Gumsestumpan! Själv anlitar jag samma sömmerskor till madrassöverdrag som Ikea gör (dvs de köps där).
Fast jag hade gärna haft en symaskin här nu. Ska fixa gardiner åtminstone till sovrummet och det känns lite halvdant att stryk-fålla dem och hänga upp dem i klämmor på ringar (som sedan hängs på gardinstången, svårt att förklara liksom). Men så får det bli. I brist på bättre alternativ!
Nä, nu ska jag sova. Är dödstrött och proppmätt. Svärföräldrarna är kvar så vi har precis varit på Hard Rock Café och käkat. Är lite svag för deras amerikanska käk...
Kram och god natt! Ses i morgon!
Du kan ju alltid låna min maskin och behovet återkommer!
Själv strykfållar jag alltid för det går fort...
Kram
Oj, oj, oj...vad det var öde här!!!
Har ni fastnat i motionsspåren efter söndagens moffande !
Nope, jag fastnade i soffan istället och kunde inte ta mig upp! Men tack ska du ha! Helt underbart gott! Tur att man redan är gift så man slipper brudklänningsångest!!
Hej tjejer...
Tog ett tag för mig att hitta hit...*ler*
Men nu är jag här!!!
Hej hej!
Här har inte fastnat i något motionsspår utan i ett renoveringsträsk som känns som om det blir större och större och större... Jag hoppas bara att jag ska komma ur det innan det blir december! Jag vill ha julfint då!!!
För övrigt att jag gått in här och tittat och varit lite glad åt att det varit så liten aktivitet för det innebär att inget nytt fika är planerat för skulle det vara något planerat så finns risk att jag måste säga nej och det vill jag ju inte så ska inte jag få fika så ska ingen annan heller!
Tack för senast! Det var riktigt trevlig och mumsigt gott! Snällt att vi fick komma in trots att vi var så ofina och till och med kom innan utsatt tid...
Haha... gumsestumpan...det var bara roligt... du och jag kanske får ta en TV-spelskväll...men våra talanger !
Kul att renovera.... själv vill jag ha ny lägenhet... har kanske en på G, men vi får se!
Jag kommer va botrest i några dagar två veckor framöver så inget fika om inte jag kan va med !!! Men det vore roligt att få in en när jag KAN va med
!
Och det vore kul om Mitzimoe oxå kan häna på !
Kram på er!
Nu är det alldeles för tyst här!
Någon som vill fika i veckan?
Jag är mitt uppe i en hektisk filmfestival, men det finns luckor måndag kväll, onsdag 17-21 och lördag före 15. Någon som är sugen?