• september2008

göra eget. vart kan man köpa?

hej

jag tänkte göra mina egna inbjudningskort mfl. Tänkte åka till Väla i helsingborg och besöka panduro. Undrar om det finns någon annan liknande butik i närheten. Jag bor i halmstad så gärna inte så långt ifrån. Max 2h.

ni som beställt från nätet: hur vet ni villket papper som ni ska ha. det finns ju en massa sorter.

ha tänkt ha ett lite tjockare brunt papper som underlag och ett tunnare rosa på. Finns en bild på ungefärlig typ i mitt bildgalleri.

• Svar på tråden göra eget. vart kan man köpa?
  • Skottdag07

Om du vill handla på nätet kan jag tipsa om butiker för scrapbooking (papperspyssel med foton). Där finns cardstock (lite hårdare papper) och de kan du använda till både bakgrund och "tunnare rosa ovanpå".

Cardstock säljs oftast i storleken 12X12 tum, vilket är 30,5X30,5 cm.

Jag använde det till min brors bröllop och fick ut 6 st kort/papper. Deras inbjudningar var 10X15cm.

scraproom.se

scrapaddicted.se

papprika.se

och

scraphuset.se

är fyra bra affärer med bra pris, service och frakt.

• september2008

tack för ditt svar. ska kolla dom i morgon

någon som har tips på fysiska affärer kring helsingborg/väla????

• Diamonds are a girls best friend

Jag beställde från panduro på nätet, började med att beställa några få av varje grej och sen testade jag mig fram och gjorde flera olika kort och bestämde vilket jag gillade bäst och efter det så beställde jag det ja behövde i rätt antal.

• september2008

är det billigare att beställa på nätet via panduro än i butik???

villket ställe på nätet är billigast???

• Pidis

Vi kan ju åka tillsammans till panduro på Väla.
    Vill också åka dit och frossa.

• september2008
    Pidis skrev 2007-10-18 15:29:54 följande:
    Vi kan ju åka tillsammans till panduro på Väla.Vill också åka dit och frossa.
    jag ska åka med en tjejkompis men om det är ok för henne så är det bara roligt och billigare att åka flera. man är ju en äkta smålänning hahaha

jag återkommer när jag vet mera. blir i alla fall på helgen och någon gång efter lön eller barnbidrag
  • Diamonds are a girls best friend

Priserna är detsamma på internet som i butiken, men ibland har de rabatt på vissa saker på internet eller som senast 20% på dyraste varan o 10% på övriga varor och då kommer man ner lite i pris, fördelen är när man ska handla mkt, jag skulle ha 39 askar med hjärtan t.ex. och de har de ju inte i butiken så då var det lättare att skicka hem så fick ja rätt antal på en gång.

• AnnaochHenrik

Ska du ändå till Väla - åk till Scraproom! Det ligger nästan vid Väla och de har ALLT man behöver för att göra kort (och lite till)!
    Kolla www.scraproom.se för vägbeskrivning, det var ett tag sen jag var där, så jag kommer inte ihåg riktigt hur man kör... Underbar butik är det i alla fall, även om plånboken brukar vara lite tommare än jag tänkt mig när jag går inte där, man hittar lätt för mycket som man "måste" ha

• soon to be wife

Åk till Scraproom precis som AnnochHenrik skrev. Dom har väldigt mycket saker där och kan säkert hjälpa dig om du vill det.
    Annars finns det en hel del butiker i och runt Halmstad också. Fröhandeln har ju Panduros sortiment, sen har vi Brunsons på lilla torg som har mycket scrap-saker och utanför ligger både Pysselgården och nån butik i Haverdal...

Lycka till!

• MichaelSthlm

Tips: Hobbybutiker eller butiker inne i storstäder tar ofta överpriser för papper. Jag har köpt papper direkt från tryckeriet vid flera tillfällen och det har blivit mycket billigare. Då har de dessutom beskurit papperet och vikt det. De har dock sällan några visningsexemplar, men om du vet precis vilket papper du är ute efter, fråga ditt lokala tryckeri!

Mich@el

Svar på tråden göra eget. vart kan man köpa?