• KIKKIHOLMBLAD

Klänning som får en att se smalare ut

Vilken modell av klänning får en att se lite smalare & längre ut .. och vilka ska man då helst undvika?

• Svar på tråden Klänning som får en att se smalare ut
  • Ickaflicka

Gå till en bröllopsaffär och fråga, de kan allt sånt där fusk, hihi! En lång kjol och hög midja får dina ben att se långa ut i alla fall!

• Bauti

Det beror på din kropsform.
    Jag fick verkligen fram mina former i den klänningen jag valde (kolla i mitt galleri).

• Zozo

Det beror helt pa hur du ser ut i kroppen.. ga ut och testa. I regel är det langa, inte alltför vida, icke-avskurna saker som passar bäst (Men det blev det inte ALLS för min del.) Har du lite midja, sa betona det.

• Äntligen dax!

Jepps, individuellt...
    Har bild på min klänning i mitt galleri... Helt rätt modell för mig, provade ett par andra också - men denna gjorde susen för min figur...

• Annim

Jag har valt en som är draperad och vid under midjan.
    Så kallad A-linje formad kjol.

Den är inte 2 -delad men jag försöker bara beskriva att den är mest draperad över midjan och att sitter tajt över byst och midja för att sedan gå ut i såkallad A-linje.

Jaja, ni fattar säkert!

• Sommarbröllop 07

A-linje formad med drapering i midjan tycker jag är jättebra. Sedan är det så olika från person till person när det gäller ärmar och urringning mm. Själv kände jag mig jättefin i min klänning trots ärmlös och armnoja.

Annars tror jag också att v-ringning ska vara bra.

Fast det enda som fungerar är att gå ut och prova och hitta det som just du känner dig vackrast i

Lycka till!

• Hasses Katarina

Hej Kikki!

En klänning med så få horisontella sömmar, detaljer eller veck för att inte "skära av" eller dela upp det kommer att förlänga dig. Vertikala sömmar eller detaljer/inga detaljer förlänger det som ögat uppfattar.

Personligen brukar jag råda såhär:
    Ju smalare och pojkaktig kropp man har dessto stelare/styva tyger och motsatt, ju kvinnligare med mjuka kurvor dessto mjukare och tungt fallande tyg.

Sträva efter balans och midja. Stor upptill undvik detaljer där och fokusera mer på nederdelen. Liten upptill? Framhäv då det med detaljer. Förstår du hur jag menar?

/katarina

Svar på tråden Klänning som får en att se smalare ut