• gossis

Typsnitt!!! Jag blir galen!!!

Jag fattar inte hur man ska göra för att ladda hem olika typsnitt! Jag går in på kontrollpanelen och "teckensnitt"...sen då? Ska jag "dra" typsnittet dit eller kopiera eller hur ska jag göra?

Snälla hoppas nån kan hjälpa mig!?

• Svar på tråden Typsnitt!!! Jag blir galen!!!
  • Melis

Kontrollpanel - Teceknsnitt- Arkiv- Installera teckensnitt och sen väljer du var du har sparat teckensnittet och när det dyker upp i rutan så trycker du på okej...

hoppas det går annars så får vi komma på nåt annat...

• gossis

den verkar låst på nåt sätt...står zip bakom...

• gossis

Jag har sparat den på skrivbordet nu men har ingen aning om hur jag ska få den till Words uppackad???

• Melis

men när du har sparat den som jag sa så kommer den automatiskt upp till word....är du säker på att du inte valt ett typsnitt som är skyddat eller liknande...

• gossis

Den finns när man kollar kontollpanelen, teckensnitt nu, men när jag går in i Word så hittar jag den inte! Det är scriptina från dafont!

• gossis

Jodie

Hur gjorde du? Jag hittar inte "skrivbord" när jag ska leta var jag lagt dem?

• gossis

måste vara jag som är dum i huvet....fy vad frustrerande detta är...

• Melis

Du får leta lite...försök gå in på Dokuments and settings så klicka lite på all users eller på ditt namn(beror på vad du döpt det till) så får du upp det.....

• Melis

nej det är du inte...tro mig jag är expert nu för att jag satt en hel efetrmiddag för ett tag sen och försökte fixa det men när det lossnar så lossnar det..hehhehe
    lycka till....

• gossis

Nu är den uppackad och allt, ligger på skrivbordet som en vanlig mapp men fattar fortfarande inte hur jag får den till words!!! Vad gör jag för fel???

• gossis

Melis

Tack för att du verkligen försöker hjälpa mig!

• Melis

okej men försök att för som jag sa...sen får du stänga av word om du har den öppen medan du installerar och så..öppna igen och se om den finns där...

• gossis

nähäpp...det går verkligen inte! Jag hittade den till slut inne på "teckensnitt" men den kommer ändå inte upp i Words...det är tydligen 2 versioner av scriptina, den ena är nåt testexemplar tror jag och den kommer med i Words men då är det bara vissa bokstäver som funkar sen så hoppar den automatiskt över till times new roman hela tiden! så...vet inte hur jag ska göra nu, har försökt med att starta om hela datan oxå!

• gossis

ingen som kanske har detta typsnitt "scriptina" och kan maila det, då kanske det funkar?

Svar på tråden Typsnitt!!! Jag blir galen!!!