• Fejs

Romantisk restaurang i gamla stan?

Hej!
    Vi kommer åka till Stockholm o bo på Reisen och förlova oss.
    Vi skulle gärna vilja ha tips på en romatisk restaurang i gamla stan där man kan äta trerätters (utan skaldjur o svamp) till en rimlig kostnad, typ 1000 kr för 2 pers med dryck.
    Nån som har nått tips? (Hört talas om Dianakällaren men finns ej på gulasidorna...)

• Svar på tråden Romantisk restaurang i gamla stan?
  • pallasathena

Vet inte om man kommer så långt på 500 kr om det ska vara tre rätter och dryck. Det är ganska dyrt i centrum.

• scottishwife

om den fortfarande finns kvar så heter den källaren diana, sen har du aurora och gyllene freden men jag tror priserna är lite dyrare

• pallasathena

Skulle föreslå att du söker på www.alltomstockholm.se för där har de väldigt bra information. Kan söka på prisklass också och kolla hemsidor för priser.
    Men vill ni ha god mat och dryck på ett bra ställe så kanske ni behöver överväga budgeten lite. De flesta ställen jag varit på med trerättersmeny och dryck kostar inte under 600-700 kr, särskilt inte i Gamla Stan med alla turister...

• pandis2405

bistro ruby på österlånggatan, vet inte exakta priser men det är mellanprisnivå

• Skogsstjärna01

finns mårten trotzig kvar?

• pallasathena

Den finns kvar, men den har jag för mig är väldigt dyr.

Michelangelo har god mat, är billigare än Mårten Trotzig tror jag.

• Ann242

Michelangelo har supersmaskig mat! Verkligen! Säg till i förväg så ni kan få ett undanskymt, romantiskt bord bara

Kolla även in Paganini! Muuuuuums! Kolla aos hemsida: www.aos.se/Profil.aspx

Njut hörni!

• Fejs

Vi kollade in www.restauranggudien.se (tror det är rätt adress)
    Menyn hos Michelangelo tilltalade oss. Min m2b vill exempelvis ha oxfilé... =) får nog bli det stället. DE hade även färdigkomponerade 3-rätters för 300-400 kr. Tack för alla era tips! Ska säga till om undanskymt, romantiskt bord =)

Svar på tråden Romantisk restaurang i gamla stan?