• flisaaa

Rätt eller fel?????

Min son fyller snart nio år och har bestämt att han vill bjuda 9 st. Vi ska ha kalaset här hemma. I morse satt sig min sambo på tvären och ifrågasatte om jag hade tänkt igenom det hela med att det blir 9 barn här 10 med min son. Han undrade hur alla ska få plats och om det egentligen funkar med så många barn här. Vi bor i hus. Ja hitta på lekar och äta tårta osv svarade jag. Han var nästan i taket och tyckte att det kommer nog inte att funka med så många barn?? Min son skrev fina inbjudningskort igår med mig och skulle ta med sig dom till skolan idag och bjuda in sina kompisar.

Så nu i morse så skulle då min sambo försöka förklara för honom att det förmodligen inte går att ha så många här. Dom får inte plats någonstans osv osv. Han står och talar till grabben som att han vore vuxen och ber honom tänka praktiskt. Hallå han är 9 år. Och säger till honom att det blir nog tråkigt om de är så många på kalaset då alla inte hinner spela osv om de ska spela x-box osv. Jag kontrar med att vi hittar ju på några lekar och så också såklart... Det är väl inte så farligt om de är några stycken här en gång per år! Det är ju hans FÖDELSEDAG! Det hela slutar med att jag blir ledsen för jag ser att min son är blir ledsen för att han inte kan bjuda alla.. Min sambo är väldigt duktig på att tänka praktiskt så att jag ibland blir galen. Vi bor i hus med stor trädgård. Lekar är det ju inte brist på kan jag säga.. Varför gör han såhär??

• Svar på tråden Rätt eller fel?????
  • Waersta

Stackars pojk.. skönt att han tog med sig inbjudningskorten. Hoppas han kan njuta av kalaset nu iaf.

Klart de ska vara 10st. Det är ju ingenting. Kommer gå fin fint!

flisaaa skrev 2007-10-16 09:17:51 följande:
    Jovars men ibland är det inte så lätt med denna praktiska karl!!Ser nu att min son tog med sig alla inbjudnigskort till skolan ialla fall.. Bra gjort!
  • Dallas

Stackars pojk!!
    Din sambo kan väl förströ sig själv i några timmar,så slipper han detta enorma problem
    Bra att grabben tog med inbjudningskorten! Ni bor ju i hus, så plats finns ju.
    Vi bor också i hus, så barnkalas med 10-12 barn har vi allt haft =INGA PROBLEM. Lycka till!

flisaaa skrev 2007-10-16 09:22:20 följande:
    Så står han och berättar också hur länge alla får vänta om dom ska spela x-box. Står och räknar högt i luften inför grabben.. Usch han känns så okänslig ibland att jag nästan spyr.
  • flisaaa
    Dallas skrev 2007-10-16 09:37:56 följande:
    Stackars pojk!! Din sambo kan väl förströ sig själv i några timmar,så slipper han detta enorma problemBra att grabben tog med inbjudningskorten! Ni bor ju i hus, så plats finns ju.Vi bor också i hus, så barnkalas med 10-12 barn har vi allt haft =INGA PROBLEM. Lycka till!
    Precis!!! Han behöver inte vara hemma. Usch vad jag tycker synd om min grabb. Hoppas han har bjudit alla som han ville bjuda nu.
  • Visa08

Så klart han ska få ha sitt kalas!

Vi ska snart ha 4års kalas och diskuterade länge om hur vi skulle göra. Det är svårt att fråga min lilla tjej om vilka kompisar som ska komma så vi bjöd hela hennes avdelning på dagis.

De är 18st med vår tjej...

Vi vet inte riktigt hur huset kommer se ut efteråt...hahah men det ordnar sig nog. De är hoss oss 2 timmar och det blir ganska organiserat från vår sida med lekar och så.

Man måste bjuda till lite för sina barn, speciellt när man är "plast"förälder tycker jag!!

• Surrelino

Om det riktigt kniper kan ni ju alltid ha hela kalaset utomhus i trädgården. Om jag inte minns helt fel hade ICA:s Buffé ett tema barnkalas för ett tag sedan där de hade hela kalaset ute på vintern med korvgrillning, tårta och sånt. Det går säkert att hitta på icas hemsida. Klart killen ska ha kalas!

• Tess 08

Hej flisaaa!
    Vi hade barnkalas för våran pojke som fylde 6 år i september.
    Vi resonerade som så att vi bjuder alla eller ingen i klassen & i fotbollslaget, det blev alla.
    Totalt var det 19 barn.

Vi bor i radhus och kunde hyra föreningslokalen i området,
    det var fullt ös men det var fintväder den dan så dom spelade fotboll mm.
    Tiden går snabt om dom ska äta tex lunch & tårta och bullar.
    Lycka till med kalaset, det kommer bli bra
    Mvh tess

• flisaaa

Tack för alla svar. Ja klart han ska få ha kalas. Utan eller med min sambo.Usch nu går jag bara och tänker på hur han betedde sig i morse.. Och jag blir så arg!!

• Swing

När våra var mindre hade vi 18 barn på kalas. Visst blev det lite rörigt, särskilt när några sprang från vår tomt ut i skogen och lekte och några andra ut i vårt barnvänliga område. Men visst gick det! Vi kan också tycka om lugn och ro, men några få gånger om året måste både barnen och vi få ha huset fullt med folk och umgås med våra respektive vänner.
    Lycka till!

• PennyJenny

Eh, nio barn är väl inte speciellt mycket på ett barnkalas?

Säg åt honom att skärpa sig eller inte vara hemma, klart grabben ska få ha ett kalas med 9 gäster. Tycker din sambo är störtlöjlig. Säg bara att du har funderat igenom det här och att så här blir det. Vill han inte vara hemma, varsågod och hitta en sysselsättning den dagen som ligger utanför eran tomts gränser.

• DetOrdnarSig

Att vara praktiskt lagd tycker inte jag är att påtala problem där lösningen är pojken inte ska får det kalas ni två planerat. Att vara praktiskt lagd är ju att tänka ut lösningar så att det är genomförbart. Tycker jag.

Svar på tråden Rätt eller fel?????