• Mee2

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??




    detta gör att man längtar bara mer och mer=)

  • Mee2
    dankar skrev 2007-10-31 20:26:50 följande:
    Det skall vi med.Mee2 är det pengar som går till bruden eller??
    jepp, allt går till bruden=)
  • Mee2
    Melis skrev 2007-10-31 20:40:35 följande:
    vilka pengar är det som går till bruden??
    I den klippen som jag skickade innanså kan du se=)
    De som dansa med bruden, de kastar pengar, och all de få hon behålla själv
  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-10-31 22:59:12 följande:
    Go Natt Melis!! Ha Kuul med din älskling och lycka till på redovisningen!!Dankar ska er tårta stå framme innan den ska skäras?Jag vill att den ska stå framme, men rosblad runt men vet inte om man vågar.
    det gör inget om tårtan stå framme ett tag. När min bror gifte sig, så hade de den framme ett bra tag innan de skar den. Och de hade rosblad runt den, didnt make any damage to the cake
  • Mee2

    jag har inte bestämt mig fall jag ska ha på mig mina handskar, är inte hundra. Men det är ju vinter och kallt när jag gifter mig, så man fryser inte lika mycket om händerna, haha.
    Men senare på kvällen i restaurangen, så är det mycket mycket snyggare utan handskar.

  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-11-02 20:49:52 följande:
    Tajci det var länge sen du stannade till i tråden. VAd händer med dig? hehe Det är verkligen en smak-sak. Jag tycker inte om handskar så mycket på vintern överhuvudtaget, så det kan vara därför.Mee2, när gifter du dej nu igen?
    hehe, mm så sant så, en smak-sak är det allt, och det beroende också på vad för klänning man har.

    Jag gifter mig snart, inte mycket kvar. :S
    slutet av december=)

    När jag förlovade mig 16 dec förra året, så kunde jag inte vänta tills den här dagen. Men men, nu är den här, och fort har det gått.
  • Mee2

    jag har två klänningar på G. En som är från hemlandet, inget fel på den, då jag just skaffade den, menmen jag blir så osäker. Men imorgon, ska jag till malmö, då ska jag besluta mig om vilka utav dessa som jag har i tankar det ska bli. Det finns en klänning som ligger undan till mig där nere. Få se, snart får ni se bild på den som jag väljer=P. Hehe det är så typiskt mig, att ångra mig i sista sekund,=)Men jag är inte klänning iaf

  • Mee2

    så skönt att se den här tråden vid liv igen=P

    ooh MISSLOVELY. har du sett en klänning från pronovias "Nacar", den är så underbar vacker, den är enkel,elegant, öppen rygg och liiiite unik är den kanske, hmmm:S. hehe

    här kan du se den,
    img519.imageshack.us/img519/4862/nacar1ji7.jpg

    jag lägger in två bilder till på den i min galleria, så se du mer.

  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-12-10 14:27:49 följande:
    Din klänning va jättefin verkligen Det är den med massor med spetts på?? Är bara rädd för att den formen inte ska passa mig, har tydliga former Var hittade du den, o hur mycet kostade den?
    hm, jag har tyvärr inte den vackra klänningen, Jag fann den för sent=). Jag har bara sett den via internet. Vet att den är från märket pronovias och själva klänningen heter då Nacar. Tror den finns både som årsmodell 2007 och 2008. Men vad jag har sett så skiljer det inte så mycket ifrån dem, de kanske tom är från samma årsmodell, vet inte, haha.
    Den har spetts på och pärlor, skit fin tycker jag.
    Du kan se mer bilder på den, på deras hemsida www.pronovias.com sedan efter du har klickat dig vidare och allt...så finns det på vänstra sidan, flera olika val, du ta den första där det stå pronovias och sedan overview, sen är det klänningen på sida 7 och 8...

    hoppas du förstå mig, hehe

    jag vet inte vad priset på den är, men man kan ringa runt till butiker som säljer pronovias klänningar och fråga om just den här klänninge, hur mycket det kosta och om det går att beställa den.
    Fast det som är tråkigt fall de inte säljer den i butiken är att man måste beställa den, och då kan man inte prova den innan.
  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-12-10 15:18:18 följande:
    Hahah!! Det är min största skräck att få beställa utan att få prova. Vad gör man om den sitter skitfult på en?? Men den var helt underbar och unik som du sa. Hur ser din klänning ut då? Jag tycker det är få klänningar som har öppen rygg men jag tycker det är så fint att visa ryggen och inte alls många brudar som gör det Jag är nog ute efter att inte vara en av alla brudar. Eftersom vi balkan människor går på många bröllop ser man tyvärr många likheter i bröllopen och vi vill ha ett som är annorlunda, får se om vi lyckas haha.
    hhehe förstå precis vad du menar, du kommer se själv sen när du provar klänningar, det är inte alltid den klänningen man tycker mest om på bild som sitter finast, så vatt det för mig. Jag provade en klänning som hon i butiken hittade åt mig, jag trodde inte jag skulle gilla den, Men när jag tog på mig den, blev helt förälskad i den, Det är en sincerty klänning.

    Förstå vad du menar med unik, det enda jag ville ha, det va en unik klänning, vill att folk ska säga, "wow vad har hon kunnat hittat en sådan klänning, har inte sett det innan". Men det är svårt, alla se likadana ut, eller de har iaf nån likelse.
  • Mee2
    Melis skrev 2007-12-10 16:17:12 följande:
    hej alla glada... Vill ansluta mig till diskussionen kring Pronoviasklänningar... Miss lovely, jag har också tydliga former eller rättare sagt höfter och var rädd för det när jag skulle prova klänningar men min klänning är tajt runt ena höften och jag trodde inte att det skulle bli bra men man måste prova för att veta, det är helheten som gör det. Jag har katalogen för Pronoviasklänningar 2008, så jag ska kolla upp er klänning men är det en 2007 så är det tyvärr för sent att beställa om det inte är så att någon affär har den inne. Sen när det gäller priser så ligger pronoviasklänningar mellan 10 000 och 20000, alltså de flesta klart att det finns undantag. Nåt mer ni vill veta så fråga...kramizz på er
    hmm hehe konstigt, jag förstå inget, jag trodde också att det va en 2007 årsmodell, men sen när jag såg den på deras hemsida, så stå det att det är 2008 collection. Menmen
  • Mee2

    Det kommer in hela tiden vackra klänninga år för år. Men hittar du något du verkligen gillar (WOW - klänningen) som tillhör årsmodell 2008, så slå till. För sen 2009 så kommer du inte att kunna hitta den lika lätt.
    För kataloger så kan du gå in i en butik som säljer pronovias klänning och prova någon. De brukar erbjuda kataloger då, så att du kan få en bättre bild på de olika klänningarna.

  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-12-10 16:43:02 följande:
    Mee2 - Risken är ju då att jag hinner ångra mig, tror jag och tänk så jag man upp eller ner i vikt och det inte går att ändra så pass mycket. Sen tror jag att min m2b hade tyckt att jag är galen om jag går o köper klänningen nu hehe.Melis - Bra att du är så insatt i det här Då måste man vara ute i ganska god tid om man ska hinna beställa den. Hoppas Pronovia har lika fina klänningar 2009 då Kommer nog åka runt en del innan jag bestämmer mig.
    Jo den risken finns det allt, det bästa för dig är ju då att vänta till september 2008, för då kan du se i kataloger fall det finns vackra klänningar år 2009, och sen sänks ju priset på de flesta 2008 års modeller.=D
  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-12-10 16:51:08 följande:
    Jaa REEEEA!! Det är då rean brukar vara eller? När den nya kollektionen kommer ut?
    Om jag inte har helt fel så brukar rean börja i oktober och sen har de lite kvar i november. Det är olika från butik till butik, sen finns de som sänker priser på visa klänningar redan i slutet av sommaren. Men det ske inte så ofta de, och det brukar vara på någon enstakat klänning.
Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??