• Mrs Van Derkamp

Vad prioterar ni?

Hej!
    Jag är lite nyfiken på vad ni prioriterar mest inom budgeten?Själv prioriterar jag proffsfotograf,helst från the champagne group(Jenny Hammar el Brigitte Grenfeldt) samt festlokalen(slott/herrgård/hotell med fint läge vid vattnet och god mat och super service.Det är absolut viktigast för mej.Vad är viktiast för er?

• Svar på tråden Vad prioterar ni?
  • Miss Blue

Prioriterar inte:

Hyra dyr bil att transportera oss hemåt
    Festlokalen (hyr sockenstugan för 440kr, funkar s*tbra)
    Bröllopssvit (sover hemma i vår supersköna säng)
    Massa sprit till festen (det är väl ingen suparfest??)
    En massa dyra stora blomsterarrangemang (heelt onödigt)

Sen har vi på allt vi ska köpa ett maxpris, tex klänningen vill jag inte betala mer än ca 4500kr för, buketten får gärna kosta under 1000:- (sen får man se om det går!)

Vi väntar oxå med bröllopsresa, bor man i hus och har en liten son finns det många hål att stoppa pengar i.....

• Ab fab

vad vi prioterade (inte alltid i pengar utan även i arbetsinsats och förberedelser)
    -festlokal. En perfekt för oss. En restaurang som ordnade allt så vi slapp dukning, matagning, servering och städning.
    -trycksaker. inbjudningar, program och presentationer enhetliga och genomtänkta
    -rolig och inovativ mat
    -drycker(genomgående Champagne var ett måste)
    -mina skor (jag tittade i minst 40 skoaffärer i Madrid innan jag bestämde mig)

• Fröken Figo

Ab fab: åååhhhh får vi inte se lite bilder? På dina skor åtminstone?

Jag vill också ha champagne genomgående hela dagen... Känns som ett måste! Bilder! Bilder!!

• Bauti

Vad vi INTE prioriterade

- lägga pengar på bröllopsnatt, sov hemma.
    - Blommsterarrangemang
    - vigselhäften (gifte oss ute)
    - transport till bröllopet/festen

• Ernhake

Hmmz.. vi prioriterar nog att få ett bröllop som passar oss. Vare sig jag eller min m2b är helt mainstream och vi tycker att det är viktigt att vi får njuta av allt det bästa som vi tycker om på vår dag. T ex kommer vi att servera vegetarisk sphagetti med köttfärsås, efterrätts buffé (ingen bröllopstårta) låtarna vi valt till vigseln är inte direkt "romantiska" utan låtar som symboliserar oss och vår förhållande, klänningen blir inte vit, Vår hund blir tärna osv. Så man kan väl säga att vi prioriterar oss själva.

Mest pengar lägger vi på ringarna, mest tid lägger vi på att bygga om en gammal ruin av en väderkvarn där vi ska bygga upp ett däck där själva vigseln kommer att äga rum.
    Tror inte att vi drar in på något alls utan vi gör vår dag precis så som vi vill ha den, fast vi är rätt enkla människor oxå.. vi känner oss inte helt hemma med mycket pompa och ståt.

Äkta champagne antar jag att vi inte prioriterar eftersom att vi båda är nästan helnykterister.

Fan va jag låter tråkig!!

• jag ska bli en fru...läängtar-nu

Vi gjorde så att det var egentligen fler saker som var viktiga för oss.
    Som:
    *RINGEN
    *ÄKTA CHAMPAGNE
    *FESTLOKAL
    *KLÄNNING/KLÄDER
    *SOLIST

ALLA trivdes och hade jättekul.Det var absolut ett sagobröllop,som VI ville ha det.
    Ångrar inget.

Jag skulle inte vilet gjort allt med mat/dukning själv...
    Hade liksom inte känts som VÅR grej.

• hannis83

det absolut viktigaste för oss har varit att göra cermonin och festen till "våran", försökt att inte fastna i "såhär ska det vara...", jag ska inte ha brudbukett och våra kläder går tillsammans på ca 2500 kr (då är allt nyinköpt! *nöjd-student*), vi har ingen speciell transport till bröllopet och inte heller knåpat ihop ett vigselhäfte som verkar vara poppis att göra!

vi har prioriterad att bjuda vänner istället för släkt, god mat (vegetarisk buffe och finaste bakelsetårtan) och få till bra stämning med musik och dans! vi har även prioriterat själva dukningen, hyrt linnedukar och köpt blommor till borden. ja just det, RINGAR har vi köpt också, kan ju vara bra att ha

• Ab fab

här är lite bilder från bröllopet
    adlercreutzilerum.blogspot.com/

Det vi inte prioriterade var
    transporter-vi hade fest o vigsel på samma ställe
    kläder- en uppsydd klänning till mig o mannen använde sin smoking
    nipper- som dekorationer, gästgåvor, etc

• cellabella

Ringen är nummer 1 för mig. För sambon är det nog festen. Sen beror det på vad som ser som prioriterat, det behöver inte vara det vi lägger mest pengar på. Men det som är viktigast förutom ringen är bordsdekorationer, trycksaker, genomtänkt mattema, dans, att alla har kul, att jag känner mig snyggt fixad mm. Men brudklänning, bukett, tärnor och allt annat bröllopsaktigt struntar vi helt i!

• oss två

Vi prioriterade inte:
    Hyra av bil, tog vår egen.
    Alkohol på festen, alkoholfritt gick utmärkt.
    Bröllopssvit, sov hemma.
    Dyra underkläder, ingen mer än min man som skulle se och antog att vi skulle vara för trött för sex ändå..vilket vi oxå var.
    Göra årdning naglar på salong, har så fin kvalité på mina ändå, så på med lite lack bara.

Svar på tråden Vad prioterar ni?