Nu är vi en (liten) bit på väg...
Hej!
Tänkte bara berätta att vi i alla fall bestämt oss för ATT vi ska förlova oss! Vi har ännu inte bestämt NÄR, men bara känslan av att vi ska göra det, är skön! :D
Hej!
Tänkte bara berätta att vi i alla fall bestämt oss för ATT vi ska förlova oss! Vi har ännu inte bestämt NÄR, men bara känslan av att vi ska göra det, är skön! :D
Vad härligt. Grattis, ett litet steg på väg. ....
Ska ni bestämma tillsammans när det blir dax för förlovning?
Underbart!! Grattis!
Så långt har vi också kommit ungefär. Börjat kolla på ringar... har kanske kanske bestämt oss nu, men det finns ju så sjukt mycket att välja bland!
Hej igen!.. som sagt, så har vi bara kommit en liten bit på vägen. Det kommer troligen bli så att vi bestämmer tillsammans när vi ska förlova oss.. tror jag. Vi har inte ens kommit så långt i diskussionen... fniss. Jag har ju några ideér om hur vi skulle kunna göra, men min sambo blir så gulligt nervös och ler lite generat, så... Ska ta upp frågan i helgen igen, när vi har lite lugn och ro, i stugan. Fast visst har jag tittat lite i smyg på ringar, själv. Har en lite uppfattning om hur JAG skulle vilja att de såg ut, men det får vi se... ;)
Grattis Hullda! I morse (!) frågade min sambo om vi skulle förlova oss under finlandskryssningen vi ska göra 14 dec. :) Jag hade nämnt det tidigare, men då ville han inte det för han ville gifta sig inom ett år och han var inte riktigt redo att ta det steget. Men nu var det visst inte så viktigt med just ett år, men vi är båda överens om att det inte ska gå 5-10 år till bröllopet. Nu längar vi båda bara att få bli ringmärkta. Bara det känns stort och underbart! Hur ska då bröllopet kännas..? :)
åååh..min mamma och styvfar förlovade sig på finlandskryssning och dom är lyckligt gifta så lycka till!
miss u skrev 2007-10-16 08:01:31 följande:
En av mina bästa kompisar förlovade sig också på en finlandskryssning och det slutade inte bra, så jag går hellre på din linje. :)
hehe,ja man måste ju välja det positiva
miss u skrev 2007-10-16 08:07:27 följande:
Vi har kommit överens om att min sambo får bestämma när det är dags att börja titta på ringar. Jag frågade honom igår om vi skulle gå och titta på vad som fanns (jag har ju redan tjuvtittat, erkände jag. Han vill att vi ska leta tillsammans, men när han känner sig redo. Och det tycker jag att han kan få bestämma. Han är nervös inför det här, så jag ska försöka hålla mig lugn och bara njuta av känslan som kommer, när han säger "nu går vi och tittar på ringar"!! Weeee... Det som är lite lustigt just nu, är att han har tappat/kan inte hitta sin ring som vi båda har lika. Vi letar som galna överallt men kan inte hitta den. Det är ringar som vi har på höger ringfinger, med betydelsen att vi har "paxat" varandra. De är inte graverade. Det är kanske meningen att vi inte ska hitta hans, utan förlova oss i stället ?!?!?!? :D
Jag tycker det låter helt klart som att ni måste gå o titta på ringar eftersom ni inte hittar hans pax-ring. :)
Vi ska titta på ringar redan i helgen, trots att vi inte ska slå till förrän 14 dec. :) Vet inte hur jag ska stå ut att bara ha dom liggandes hemma. Sambon har ingen koll alls vad han vill ha för ring, medan jag liksom du redan har kollat igenom allt som finns. Har hittat en favorit, får se om det känns likadant när vi provar. :)
Har ni (eller du ska jag väl säga) bestämt gravyr i ringarna? Det är väl det enda som jag tycker är svårt, men det lutar åt hjärta namn datum.
Angående gravyr har jag en idé om namn, datum och evighetsmärket=den liggande åttan... tror jag.