Inlägg från: cellabella |Visa alla inlägg
  • cellabella

    Midsommarafton 2008

    Hej ni som ska gifta er på midsommarafton! Har sett att vi är några stycken och det är ju bra om vi kan samlas och tipsa varandra om allt möjligt tills det är dags.

  • Svar på tråden Midsommarafton 2008
  • cellabella

    Ernhake

    Välkommen, välkommen! Ni som ska gifta er på landet (antar jag att det är) ska ni bo på hotell då?

  • cellabella

    Nej, det är klart! Då är det inte långt till stan med andra ord, och jag antar att gästerna också ska ta sig hem på kvällen? Vår bygdegård ligger ca 15 min från city så vi ska bo på hotell vid sergels torg. Min familj kommer också bo där så vi kan träffa dom på förmiddagen efter och äta frukost. Min sambos föräldrar kommer att bo hos oss med hunden och sonen.

  • cellabella

    Ja det är ju en bra idé så man hinner ses lite. Tyvärr kommer man ju inte hinna med alla så mycket som man skulle vilja, när man för en gångs skull ha alla samlade. Våra gäster bor nästan allihop här. Det är ett fåtal som åker, de flesta inte så jättelångt.

  • cellabella

    Hallå midsommarbrudar, var är ni!??
    Ernhake, vi får fortsätta ropa så vår tråd inte försvinner, hihi!

  • cellabella

    Ja, men nu försvann ju du! På tal om klockor så hittade jag en fin på tradera igår, så där ska jag fortsätta hålla koll. Tyvärr ser ju min sambo vilka jag klickat på när han går in, han brukar jaga klockor på tradera, så jag får nog börja använda min dator så jag inte blir avslöjad!

  • cellabella

    Bra det börjar ta sig det här! Vad har ni för planer, "snart så"?

  • cellabella

    Jag var på samma sätt för nån månad sen, fast jag valde att se det som ett friskhetstecken snarare än som ett problem. Men sen kom jag igång igen när ringen skulle fixas och jag började tänka på trycksakerna. Det går nog i etapper, ibland känns det ju som man har fixat allt som går just nu, och så dyker det upp nåt som gör att man kommer igång igen. Hur var det nu, är du klar med trycksakerna?

  • cellabella

    Hör ni, hur går det? Har just nu problem med att välja ring. Jag som var så säker nyss! Sen har jag kommit på att vi måste ha personal, svårt på midsommarafton. Hur gör ni med det?

  • cellabella

    Fin ring! Jag kanske skulle göra en liknande fattning där stenen får ljus men själva fattningen ändå hamnar ganska mycket "i" ringen.. Jag får rita lite och se om det går att göra så med min ring. Jättefina inbjudningskort också, jag ska börja på mina i november, har gjort en skiss nu bara. Angående klockan har jag en kompis som jobbar som flygvärdinna och är i Riyad (stavning?) ganska ofta. Där har de en marknad med andrahandsklockor som är i mycket fint skick till bra priser, hoppas hon hittar nåt passande som jag kan ge!

  • cellabella

    Kul att fler har hittat till tråden! Jag har helt lagt bröllopsplanerna på hyllan, men efter allt julstök kommer jag nog igång igen. Vi ska skicka inbjudningarna i början på februari tror jag, så snart måste jag sätta mig och göra allihop. Jag och en kompis som är designer har valt allt material och hur de ska se ut, så jag har det klart för mig i alla fall.

  • cellabella

    Min mamma har börjat sy på min klänning, spännande! Tyvärr glömde hon den när hon var här i helgen, så det tar väl några veckor innan jag får göra första provningen, typiskt! Och nu börjar det bli hög tid att börja med korten, men jag känner mig lite seg. Min sambo tog tom upp att vi måste börja nu, och då är han inte den planerande typen.

    Blomsterbrud, har du spraylim? Det är det allra bästa, men dyrt tror jag.

  • cellabella

    Blomsterbrud

    Bra att det löste sig! På mina kort funkar limstift, så jag hoppas att jag inte ska klanta till det för mycket.

Svar på tråden Midsommarafton 2008