• cellabella

Tips på morgongåva till kräsen man

Jag vill ge något speciellt till min sambo och har börjat kolla runt lite. Han är galen i klockor så jag vet inte om jag vågar mig på nåt sånt eftersom han är väldigt medveten. Dessutom vill vi inte ge för dyra saker eftersom vi vill hålla nere budgeten. Han är trendmedveten och har inte smycken, men han kanske skulle ha nåt som var väldigt snyggt, klassiskt men också trendigt. Jag vill inte lägga mer än en tusenlapp, så det kanske blir svårt det här. Har kollat runt på nätet men inte hittat nåt bra än. De sidor jag brukar handla ifrån är t ex accessora.se asos.com och leshop.se

• Svar på tråden Tips på morgongåva till kräsen man
  • cellabella

Ingen verkar kunna svara mot min sambos krav här. Men jag har kommit fram till att det får bli en klocka iallafall, och spara ihop helt enkelt (?). Om nån har tips på bra klocksidor, hojta till. Min sambo vet såklart, men han kan jag ju inte fråga i det här fallet. Han gillar 70's-stil iallafall.

• jojjas

Jag tycker Police,s klockor är jättefina och stilrena. Inte så farligt dyra heller.

• Ernhake

Ska det vara en lite modernare klocka? alltså en som får sticka ut lite?
    Min sambo är oxå klockfanatiker. Han gillar Diesel, D&G (har köpt den med testbilden "medecin man" till honom i julklapp) men om du vill ha en lite mer klassisk kan jag rekommendera kaplans auktioner, där kan du få en riktigt fin klocka till kanonpris. Själv tänkte jag köpa en Rolex som morgongåva till min man =)

www.diesel.com/

eng.dolcegabbana.it/time.asp

www.kaplans.se/kaplans/

• jojjas

Snackar vi Rolex snackar vi helt andra priser oxå.

• cellabella

Åh så bra med tips på lite sidor, ska kolla alla! Kaplan verkar ju bra, har vetat om dom länge men aldrig satt mig in i detta med aktionerna där. Hur funkar det då, åker jag dit på aktion eller köper i butiken? För visst har dom vanlig försäljning också? Sambon brukar tjata om submariner eller vad den heter, men det är väl en rolex tror jag. Till just morgongåva ska det nog vara en mer klassisk klocka tänker jag mig. Det han har innan är diesel och såna där led-klockor bl a.

• cellabella

jojjas

Jo precis, så det får vänta i några år till!

• Ernhake

callabella

De flesta av kaplans auktioner kan du buda på online, alltså via nätet så då behöver du inte ens åka dit för att buda. Finns även en butik online. Vet dock int eom de budar hem varan eller om man skall åka och hämta den.

Själv hittade jag en klassisk rolex på kaplans för 8000:-, Jag har inte råd med en ny för 60 000:- men detta är ett perfekt sätt att få en rolex på så länge, tänkte kolla om man kan grevera in i klockan våra namn och bröllopsdag oxå.

Min plan är att buda hem Rolexen till min man på morgonen innan vi gifter oss. Synd bara att jag itne får se hans min när han öppnar paktet. Men jag vill verkligen att hans dag skall bli oförglömlig. Bara lite orlig för att han kommer klippa av ärmen på kostymen för att han ska kunna visa upp sin nya klcoka lite bättre för han kommer vara stolt som en tupp!! Tänkte även lägga en lapp i klocklådan där det står att klockan är en symbol för att jag vill leva med honom i en eveighet.

• Sosofofia

Jag tänkte ge en lite annorlunda morgongåva till min blivande... En tatuering

• anna 2008

Sosofofia: !!! På dig eller på honom!? Udda, man kanske rätt om du vet att han vill ha det/vill att du ska ha det

• cellabella

Ernhake

Bra idé, och att du fått tag in en så billig! Har du fått den än, är den i bra skick? Var inne och kollade kaplans förut och det finns en hel del. Ska sätta mig in i hur auktionerna går till, men detta verkar ju vara ett bra sätt att köpa en klocka han verkligen vill ha, för pengar som jag verligen har.

• Sosofofia

HAN ska få det, han har pratat om det lite då och då ända sedan vi träffades så nu tycker jag att det är dags...

anna 2008 skrev 2007-10-12 11:43:13 följande:

Sosofofia: !!! På dig eller på honom!? Udda, man kanske rätt om du vet att han vill ha det/vill att du ska ha det
  • Fru Thorslund

Apropå tatuering: Fick en annorlunda kärleksgåva av min man (som ÄR tatuerare). Han tatuerade in mitt namn på sig själv på handleden! =)

cellabella: är han intresserad av namnsmycken??? En ring eller fet namnbricka med ert datum, ditt namn eller nåt kanske???

Sosofofia skrev 2007-10-12 11:30:31 följande:
    Jag tänkte ge en lite annorlunda morgongåva till min blivande... En tatuering
  • cellabella

MySilver

Jag har funderat på en ring eftersom han inte ska ha nån mer ring än den han har sen förlovningen. Så det är ju ett alternativ, men annars tror jag att det blir svårt med smycken till honom..

• Ernhake

Samma problem med min, tror dessutom att han e nöjd med att bara få en ring. Det var så idén om en Rolex växte till liv. Satt och tänkte och tänkte vad jag skulle kunna ge honom för att han skulle kunna känna sig lika speciell som va jag kommer att göra, och en Rolex va det enda jag kom fram till.

Callabella
    Har inte köpt den än men har de senaste månaderna sett ett par olika på kaplans försäljningar som legat runt det priset så jag tänkte snart slå till, ska bara ordna till det lite smart ekonomiskt, vi har nämligen gemensamt konto så han börjar nog misstro mig lite om det helt plötsligt försvinner 8lax =)

• cellabella

Ernhake

Ja, det där med gemensamt konto har jag inte tänkt på... Men å andra sidan är min sambo så ointresserad av ekonomi, så jag sköter allt. Förhoppningsvis märker han alltså inte nåt. Det där med att han ska få känna sig speciell, det är så jag måste tänka, och då är det nog klocka som gäller. Vi får tipsa varandra om vi hittar guldkornen så vi inte missar dem.

Svar på tråden Tips på morgongåva till kräsen man