• Filifjonkan3

Hur planerar/planerade ni er förlovning?

Jag och killen har nyss på allvar börjat diskutera förlovning inom en snar framtid och börjat kolla runt efter ringar via Internet.
    Men det känns som om det är tusen saker jag vill planera och förbereda innan vi verkligen förlovar oss.
    Hur gjorde/gör ni? Planerar ni också en massa eller låter ni det komma när det kommer?

Själv har jag precis startat upp en blogg för att hålla koll på mina tankar. Någon som också gjort det? Vore kul att läsa.

• Svar på tråden Hur planerar/planerade ni er förlovning?
  • september22

Vi planerade inget, eller iallafall inte jag. Jag blev friad till och hade inte en susning om att det skulle ske. Maken hade funderat på det ett tag men väntat på det rätta tillfället. Han hade inte köpt några ringar innan utan det gjorde vi sen tillsammans. Så man kan väl säga att vi bara lät det ske. Och när vi fick ringarna tog vi bara på dem, anser att vi blev förlovade vid frieriet.

Vad är det du vill planera eller förbereda?

• Ernhake

Hmmz.. vi har lixom helt missat det där med förloning och hoppar direkt på bröllopet. Det har varit viktigt för oss att göra allt tillsammans. Så nu har vi börjat designa och få våra ringar tillverkade så kanske att vi förlovar oss när vi får dem men jag vet inte säkert. Förlovningen i sig har lite förlorat sin innebörd för mig så den är inte så viktig. Det är viktigare att planera bröllopet.

Vad är det du/ni vill planera och ordna med innan ni förlovar er?

Jag började oxå med en blogg i somras när vi bestämde oss för att gifta oss nästa sommar. Men där lägger jag mest upp idéer, bilder och olika alternativ jag funderar på.
    www.ernhake.blogspot.com

• Joji

Jag vet att vi ska förlova oss i höst, men m2b har det fulla ansvaret för att planera detta!

Vi har valt ut ringar, det är det enda som jag varit med om. Vi är helt överens om att jag ska bli överaskad. *LÄNGTAR*

• pandis2405

Vi hade ingenting särskilt runt det. Min pojkvän friade, och sen köpte vi ringar, helt enkelt. Det kan väl inte vara så mycket att planera, förutom eventuellt en god middag med tända ljus?

• Filifjonkan3

Ja, vad är det vi vill planera egentligen?
    Hmm.. framförallt är det väl att vi ska bestämma ring... Sen vore det ju trevligt om man åkte någonstanns under tiden.
    En av mina funderingar är även hur vi ska berätta det för våra föräldrar.
    Jag bor i en studentstad ca 10 mil från mina föräldrar och ca 10 mil ifrån hans föräldrar som han bor hos. Mellan våra föräldrar är det ca 7mil. Så ska man bjuda hem alla till min studenlägenhet på fika och berätta det då typ?
    Hmm... förstorar nog upp saker och ting en smula
    Kanske helt enkelt ska säga till honom: vi bestämmer ring ihop sen får du fixa resten *skrattar*

• Joji

Filifjonkan - ja så kan du väl säga? Så har ju vi bestämt, att han ska planera det alltså. Fast då gäller det ju att han tycker att det känns bra och kul!

När det gäller att berätta så vet jag inte, vi har inte bestämt oss när det gäller det... Tror inte vi gör något samlat outande, men om ni känner för det så bjud hem alla på en fika som du skrev!

• JWMN

Jag friade till min sambo helt spontant...Fick sedan reda på att han hade tänkt göra det på min födelsedag

• scottishwife

jag hade ingen aning om att vi skulle förlova oss, min man gav mig en förlovningsring och sen var vi förlovade

• Filifjonkan3

Hej på er!
    I lördags tog vi en runda och kikade på ringar. Vi drar oss alltid mot en och samma ring så vi är väl så gott som säkra på att vi ska ha den. Jag vill ha en alliansring trots att det "bara" är en förlovningsring. Men det är väl rätt vanlig i dagsläget?
    Vad tycker ni om dessa?

www.schalins.se/kombinationer/verdi_d_h_and_verdiall_big.jpg

Anledningen till att jag vill bjuda hem till fika efter förlovningen är att han fortfarande bor hos sina föräldrar. De kommer med andra ord få reda på det så fort han kommer hem, medan jag får slå en signal till mina föräldrar och berätta via telefon (eller om de bara ska få läsa om det i tidningen). Känns roigare att alla får reda på det samtidigt

• sotnos

Hejsan!
    Min förlovning var en total överraskning, Jag fick en ring och en helt gudomligt skön dikt. Min Sambo och svärmor köpte ring! Så jag har än idag en lite för stor ring då min svärmor provat ut den! Jag storgrät när jag läste dikten och förstod då att han verkligen älskar mig! Allt skedde på julafton då jag minst väntat det!

Svar på tråden Hur planerar/planerade ni er förlovning?