Grebbestad
Hur kommer man i kontakt med Västbackens café? Har någon erfarenhet av catering genom dem?
Hur kommer man i kontakt med Västbackens café? Har någon erfarenhet av catering genom dem?
lanovia 08 skrev 2007-12-03 13:59:12 följande:
Tack, lanovia 08, det stämmer! Men kommer ändå välja Källaren, har fått rekommendationen att köra på dem & vet sedan innan att de är grymt rutinerade på bröllopscatering, gör flera hundra per sommar. Tyvärr är det lite dyrt - inte för vad man får kanske och såklart inte om man jämför med restaurang, men för ca 100 gäster blir maten en stor post i budgeten (390:-/kuvert)...
lanovia 08 skrev 2007-12-10 08:17:25 följande:
Låter bra, lanovia! Någon som gör det för att ni känner honom personligen, eller är den någon du kan rekommendera?
Letar förresten fortfarande efter en båt att hyra... alla vi har kommit på hittills är bokade på vår dag. Tips, någon?
lanovia 08 skrev 2007-12-10 22:04:33 följande:
Jossan, vad kul att höra! Hur många gäster var ni? Menar du Pensionat Fjorden? Vi har inte lyckats deala med dem om priser... Hoppas ni hade en bra resa!
jos 070707 skrev 2007-12-10 23:00:41 följande:
Hej tjejer, mitt i julfirandet! Hur går det för er?
Vi avslöjade på julafton med rim till våra familjer :) och nu har planerandet därför tagit ny fart. Alla är så glada... Inser att vi nog vill ha plats för fler gäster och därför bokat även Hamburgsunds Folkets hus - så att vi ska åka båt dit. :)
Några frågor till er andra Bohuslänsbrudar:
- Har ni bokat fotograf - och har ni erfarenheter av Karin Björk?
- Har ni hittat roligt transportsätt för er själva, typ häst & vagn eller veteranbil?
God fortsättning!
/Schatzilein
Schysst, de har ju jättebra mat. Kommer han laga på plats då, eller blir det catering?
Vi kommer gifta oss i Grebbestad kyrka (jag - och min blivandes farfar - är döpt där) och förhoppningsvis åka båt till
Hamburgsund. Och sedan får vi åka på något flashigt sätt upp till folkets hus... Amerikanare är ju inte fel.
Vilken fotograf ska ni ha? Vi har funderat på att nöja oss med vänner som är hobbyfotografer. Det blir också mer personligt. Om de bränner av ett par hundra bilder var ska väl någon bli tillräckligt bra? ;) Men samtidigt känns det trist att snåla på just fotograferingen, om vi inte skulle bli nöjda.
PS. Nu när vi har berättat behöver jag inte vara lika hemlig som innan, har inte velat att det ska läcka ut - jag vet hur liten bygden är och hur fort det kan gå. :)
lanovia 08 skrev 2008-01-02 08:05:36 följande:
LOOM - har du tittat på brudkronorna? Det finns visst en i Grebbestad och en i Tanum, jag har preliminärbokat båda för min vigsel, men har inte haft möjlighet att se dem ännu.
Okej, vad tar han för det (och för hur många rätter/kuvert)? Lite nyfiken på att dra ner kostnaden för maten, men vill ändå ha 3-rätters plus tårta och bra kvalitet på det. ;)
Anders Foto tror jag inte att jag har någon erfarenhet av. Har ni träffat honom och fått prisförslag? Du har ju rätt, det är bilderna man har kvar... och med en kort sejour med fotograf och dessutom vänner som fotar resten av helgen, borde man ju kunna känna sig trygg?
Japp, det är tanken. Vi vill ha så mycket hav som möjligt, och Grebbestad kyrka är given, men i trakterna finns inte så många bra lokaler, så nu lutar det åt att vi gör såhär. Dyrt blir det, men schysst, tror vi!
lanovia 08 skrev 2008-01-02 12:04:09 följande:
Vad roligt att höra från er, tjejer! Det känns som att planeringen går framåt med stormsteg nu. :) Oj, jag har så mycket att kommentera, svara på och fråga, att jag citerar hej vilt!
lanovia 08 skrev 2008-01-03 08:12:08 följande:
(Det blev lite knäppt det där, men hoppas ni kan se vad jag har skrivit...)