Satsa-inte satsa, det är frågan
Hej, jag har en relationsfråga som jag funderar på. Om ni har egna erfarenheter av liknande, så berätta gärna.
Jag har träffat världens trevligaste kille. Vi träffades egentligen första gången då jag var tillsammans med mitt ex och jag kommer ihåg att jag noterade honom. Det tog slut med mitt ex och jag har träffat den här 'nya' killen i ett halvt år som vänner. Vi kommer väldigt bra överens, kan prata om allt, vi delar värderingar, tankar om livet. Framförallt har vi lätt att prata med varandra. Vi har dessutom otroligt roligt ihop, jag mår väldigt bra med honom. MEN jag är inte särskilt fysiskt attraherad av honom. Han ser helt ok ut, men är på nåt sätt inte min typ av kille. Det är definitivt inte hans yttre jag har fallit för. Däremot känner jag att jag har känslor för honom, men de är i viss mån ambivalenta. Jag funderar såklart på att inleda ett förhållande, och vi har närmat oss varandra fysiskt de senaste veckorna, vilket i början kändes nästan lite jobbigt eftersom jag inte tyckte han var särskilt attraktiv, men som nu känns bra.
Nu funderar jag allvarligt på att inleda förhållandet. Jag har haft flera förhållanden med attraktiva killar, men som har slutat med väldigt sårade känslor. Killen som jag nu träffar är framförallt trygg och stabil, vilket för mig är oerhört viktigt nu.
Har någon liknande erfarenheter? Några råd?