Vet inte vad jag ska tycka...
Min lillasyster träffade en kille genom våran kusin i somras och blev tillsammans med honom i somras. En riktigt stadig, snäll och go kille.
Dom funkade bra tillsammans redan från början, och för några veckor sedan bestämde hon sig för att flytta till honom.
Han bor i en annan stad, så hon fick flytta ganska många mil. Dom har redan börjat slänga ut dubletter av saker och börjat renovera i huset.
Igår ringde hon mig och berättade, gald i hågen, att dom hade börjat pratat om barn och giftemål.
Båda hade kommit fram till att dom ville gifta sig innan dom skaffade barn. Vilket jag höll med om. För det kan ju vara bra. Då berättade hon att dom kanske ska gifta sig redan nästa sommar!
Jag blev först lite smått chockad och sa något i stil med att "är det inte lite tidigt".
Jag hann inte riktigt tänka klart vad hon sa i slutet på samtalet. Jag hann inte riktigt smälta det hon hade sagt.
Hon flyttade till honom ganska plötsligt, när dom inte varit tillsammans mer än någon månad.
Och nu, radn, planerar dom familj, barn och allt som jag verkligen längtar efter.
Jag är så glad för hennes skull att hon hittat en kille som hon vill leva med och dela sin framtid med! Dom passar bra ihop och det är ett liv hon vill leva.
Personligen anser jag att det tar åtminstone två år innan man lär känna någon innan och utan!
Något man borde ge sin partner; den tiden. Just för att se om man har samma uppfattningar om uppfostran sådant.
Hon är bara lite över 20 år!
På något vis känns det som hon sprang om mej, och jag blev stående med alla mina framtidsdrömmar som dessutom ligger nära i tiden. Jag känner mej nästan ledsen över att hon också redan tänker på allt sånt!
Är jag bara egoistisk och dum som tänker så? Borde jag unna henne det, och låta henne göra allt det där när HON vill!? INNAN mej!? När hon vet att jag längtar efter det.
Eller har jag rätt o vara moraltant till syster!?
Jag kännde mej plötsligt lite lämnad.
Mamma drömmer om barnbarn och att vi ska skaffa familj, och jag och hon har pratat om det och framtiden flera gånger.
Nu känner jag det som att hon bara gav upp mej och satte min syster där istället!
Ja, jag vet inte riktigt....
Känner mej allmänt förvirrad bara...