• AussiePell

Vad tycker ni om dessa ringarna?

Vad tycker ni om dessa som förlovnings- och bröllopsring? Är de för enkla? Fina ihop?
    Gå in på
    www.guldgruvan.se/meny.asp och så heter ringarna GG55 253-42.6

Tacksam för kommentarer, det är så svårt att välja! Nån som har dem och gillar dem? Kan killen ha en slät om jag har dessa eller brukar man ha lika? Kan han ha en sån här?

• Svar på tråden Vad tycker ni om dessa ringarna?
  • Duchess

Ringarna är inte i min smak, men jag tycker ändå att du gör rätt som funderar över både förlovnings- och vigselring på en gång. Det kan annars vara svårt att hitta något som matchar.

Klart att ni kan ha olika ringar! Man gör precis som man vill i den frågan.

• AnnaochHenrik

Jag tyckte att de var fina. Men ni låser er rätt så mycket inför när det så småningom är dags att köpa vigselring om ni köper ringar med såpass mycket mönster, det kan vara bra att tänka på! Det finns ingenting som säger att ni måste ha likadana förlovningsringar, det viktigaste är väl att båda trivs i sina ringar.
    Jag och min sambo har likadana förlovningsringar (släta i rödguld), men vi har valt helt olika vigselringar. Han ska ha en likadan som förlovningsringen fast i vitguld, jag ska ha en ring med båda mönster, vitguld, rödguld och diamanter.

• AnnaochHenrik

Ahhh, såg nu att du tänkt ha vigselringen i samma serie. Då så, då gör det ju ingenting att förlovningsringen är såpass mönstrad, om du redan sett ut en matchande vigselring!

• Yllo

Ja, din blivande kan ha en annan ring än du, dom behöver inte vara exakt lika

Ang ringarna.. De är inte i min smak, men gillar du dem ska du självklart välja dem. Håller med Duchess om att du gör rätt i som väljer ut matchande ringar redan nu. Mitt tips till dig är ändå att välja ringar som är någorlunda tidslösa och inte riktig hypermoderna. Min en väninna och hennes man valde moderna ringar till förlovningsringar och när det var dags att köpa vigselringen så fanns inte längre deras modell kvar i sortimentet. Modellen hade försvunnit efter ett år.

• Mrs Hearn

Haller med Dutchess och Yllo.

• AussiePell

Är dessa ringar någorlunda tidlösa och ingen modegrej? Vad tycker ni?

Ni som inte gillar dem, vill gärna veta varför! Smaken är ju som baken men kul att höra lite, vill ju att det ska bli bra!

• AnnaochHenrik

Angående vigselringen, gå in i en butik och prova ihop med förlovningsringen! Det är jättesvårt att säga vad som fungerar ihop och inte gör det innan man sett dem ihop, helst på handen. sen handlar det mycket om vem man är som person också! På mig skulle inte de ringarna passa eftersom jag älskar släta ringar utan mönster och krusiduller, men på någon annan skulle min ring säkert se knepig ut!

• Yllo

Ringarna i sig är tidlösa och borde finnas kvar i flera år.

Jag gillar Madrid-ringen!
    Har svårt att se framför mig hur den skulle passa ihop med förlovningsringen. Just sådana här saker vill jag se ringarna på fingret för att få rätt uppfattning.

Att köra på den vigselringen som hör till förlovningsringen är ju aldrig fel

Jag tycker ringarna är fina, men skulle personligen inte välja dom själv.. orsak? Jo för att jag föredrar släta ringar (har en slät förlovningsring och en alliansring som min man ritat som vigselring)

• Duchess

AussiePell:

Svårt att säga varför man tycker att något är snyggt och något annat inte snyggt. Min magkänsla är att det dels handlar om att det är rödguld (inte min grej), ganska tunna ringar (inte min grej) och mycket mönster. Inte heller det är min grej

Många tycker att mina ringar är lite konstiga, och det får de gärna tycka. (Finns bilder på dem i mitt galleri, om du vill kika). Det viktiga är att du och blivande maken båda två är nöjda mer era ringar. För tänk så trist det vore om alla hade likadana ringar.. vad skulle vi då diskutera på smyckesforumet?

• Dockan75

Hej AussiePell och AnnaochHenrik!

Alla har vi olika smak, när det kommer till smycken.
    Klokt är att kolla på vigselring redan när man köper sina förlovningsringar!
    Jag tror att enkel slät ring håller sig längst och då kan man ändra sig vad det gäller vigselringen, lättare att matcha något annat med en slät ring... Gillar inte heller rött eller gult guld och mönster.
    Själv har jag en slät ring i vitguld. Se ibland mina bilder. jag kommer som vigselring ha en liten tunn ring med diamanter på och sedan en likadan till som min förlovningsring så att den ser lika ut från början till slut på fingret. Vet inte om ni fattar när jag skriver så här =0)
    Ta de ringar ni känner mest för oavsett vad andra tycker.

Lycka till!

• Sister of the Night

Jag tycker de är rätt fina! Ett av de snyggare alternativen i handeln, faktiskt. Tror nog att Madrid kan funka bra till, men bästär att prova för exakt rätt helhetsintryck.
    Den tillhörande ringen är ju enklare, det "kan" liksom inte bli fel. Men att välja "korrekt" bara för att är inte alltid det bästa.

• Snowsee

Min förlovningsring heter 235-4
    www.schalins.se/show_serie.asp

Haqr dock ingen vigselring till den än men tror, som de andra säger, att det lättaste är att prova vigsel-och förlovningsring ihop.

• Mrs Hearn

Ar inte sa fortjust i ringar med gravyr pa utsidan.

• AussiePell

Någon som designat sina egna ringar? Hur har ni gjort och vad kostade det? Nån som kombinerat vitt och rött guld? Behöver alla tips o inspiratio jag kan få! :)

• Ms Daisy

kanske Madrid plus en slät ring med samma tjocklek och bredd? Det kan vara fint tror jag. Men bäst är, som sagt, att prova.

Vi fick våra ringar gjorda, min blivande mans är slät, min förlovningsring ärslät fast med små diamanter som går runt drygt halva ringen. Vigselringen kommer att vara slät, i samma bredd/tjocklek.

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa ringarna?