• Gable
    Äldre 4 Dec 22:45
    92286 visningar
    780 svar
    780
    92286

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Lustiga människor det finns förresten... Vi har haft visning av vår lägenhet, vi ska flytta snart. Det var ett 3 par här, varav 1 par aldrig klev längre in i lägenheten än till hallen. Funderar på om vi har det så förskräckligt så det räckte att se hallen?!

    De andra var hur intresserade som helst, men hade höga köplatsnummer. Det verkar som om mer än hälften av de som har anmält intresse inte ens dök upp! Varför anmäler man intresse och sen inte ens masar sig och kollar på lägenheten?!

    Lustigt!

    Fast å andra sidan så fick jag fullständig ångest efteråt. Det verkligen slog mig att vi ska FLYTTA! Jag som formligen älskar vår lägenhet!! JAG VILL INTE FLYTTA!!!!!!!!!!! Hjäääälp!!

  • Gable
    Äldre 7 Dec 16:25

    FREEEEEEDAG!!!

    Nej, vi bor i hyresrätt just nu och därför måste vi själva visa lägenheten för intresserade. Tack o lov var det en bestämd dag och tid, har ingen lust att ha folk springandes här i tid o otid.

    Vi ska flytta till en bostadsrätt, nybyggd och visst ska det bli kul men samtidigt så... ARRRGH!! Varför är det alltid så här med mig? Får sån ångest bara tanken på att någon annan ska bo i vår fina lägenhet! Visserligen får vi en jättefin lägenhet nu när vi ska flytta men ändå...

    Äh!

    Funderar på att festa till det med ett glas vin ikväll. Förmodligen så är det ingen bra ide, har ju inte druckit alkohol på snart ett år. Man kanske blir jättefull och måste gå o sova??

    Oroa er inte, jag ammar inte så det är ingen fara för lilla sötnosen

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:26

    Expert?! Moi?? Nääää... *rodnar*

    Jag har ingenting att gnälla över när det gäller vagnen, jag är jätteförtjust i den. Maken med! Det enda är att den är lite jobbigt att ta ur liggdelen när man ska fälla ihop vagnen. Men dne är väldigt enkel att fälla ihop. 2 knappar, lyfta lite och sen klart! Jag tror inte att man måste ta bort sittdelen när man fäller ihop den, vi använder inte den delen än så jag kan inte riktigt svara på det.

    Det som är bra att man vänder vagnen på en femöring och den är lätt! Enda gången jag har upplevt vagnen som tung är när jag hade varit ute på shoppingstråk och packat den jättefull! Och sen var ju även Ella med och hon väger ju en del.

    Jag har iofs inte kört den i snö, vet inte hur den funkar då. Här regnar det bara så jag får väl vänta till januari och testa då

    Skötväskan däremot gillar jag inte, vi provade den på affären och den är stor och klumpig. Tung som bara den! Har en skiphop som jag är jättenöjd med.

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:30

    Men svart Hilde?! Verkligen?? ALLA har svart! ALLA!!!! Skittråkigt! Hälsa maken det, han kommer att vara som alla andra

    Vi har en brun, jättefin! På -07:orna är det tryckknappar på liggdelen, om äldre så är det dragkedja. Hur man ser på sittdelen vet jag inte.

    Däremot kan jag tipsa dig om att på FL finns en medlemsgrupp som bara diskuterar UJ. De kan ALLT, du kan ju alltid fråga där. De byter klädslar och annat hejvilt!!

    Själv tycker jag att den där klädseln är rätt snygg. Jag gillar inte den där Louis Vouitton inspirerade historien, Fashion Victim. Burr!!

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:31
    janos skrev 2007-12-10 12:59:25 följande:
    jag tycker att den var helt okej. Jag är inte så förtjust i stora mönster, men den var faktiskt fin. Jag gillar att du verkar ha neutrala färger till din flicka. Själv så "hatar" jag rååååsa, till skillnad mot många andra i den här tråden Här hemma har vi mycket brunt, grått och grönt
    *minnesanteckning* Janos har inte börjat gilla rååååsa trots all hjärntvätt i den här tråden

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:33
  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:36

    Jo, de säger att hjulen luktar och det gjorde även på min vagn i början. Nu är den lukten helt borta, vete tusan vad vi har gjort för mirakel för att få bort den... Haft den förpackad i sopsäck i förrådet innan vi började använda den, det gjorde tydligen susen!

  • Gable
    Äldre 10 Dec 13:37

    Hmmmmmmm.... Gable spammar tråden!

  • Gable
    Äldre 10 Dec 20:00

    Tja Hilde, ibland har de små liven en egen vilja

    Janos, fritid?! Maken påstår att jag bara kastar Ella i sängen och sen sitter jag och surfar hela dagarna. Tjenare... Undrar just hur det ska gå när han ska vara hemma. Hehehhehehehe!! Nu surrar han om att då ska minsann frun få laga all mat och han ska bara sitta och surfa på kvällarna.

    Mouahahhahahaaaaaaaaaa!!! Han verkar inte förstå att hon är äldre då och kommer att kräva betydligt mer av sin far.

  • Gable
    Äldre 10 Dec 20:02

    Ja jösses i min blåa lilla låda! Bara sitter och surfar hela dagarna... Ibland undrar jag verkligen vad husbanden tror om oss

  • Gable
    Äldre 10 Dec 20:04

    Har fått för mig att antingen gillar man Bugaboon eller så gillar man UJ. Det är kanske bäst att ni inte byter, det vore ju inte kul om du känner efter ett tag att, njaeeee... Jag skulle ha behållt min gamla vagn. Eller hur?

  • Gable
    Äldre 16 Dec 18:47

    Hohohoho!!! Julkänslan börjar lite att infinna sig, glögg i magen och granen uppe pyntad och klar. Bara tomteländet kommer nångång! Husbandet verkar ha förträngt julklappar till mor, så jag får väl öppna E's paket...

    Det är lugnt MC ang vino o amning. Jag ammar inte alls för det finns ingen mjölk. Inte undra på att E vrålade utöver sig i 2 dygn. Hon fick ju ingen mat den stackarn!!

  • Gable
    Äldre 16 Dec 18:52

    Och grattis till Janos, det är helt otroligt att jag aldrig hinner med dom dära....

    Och Apg - snart är körkortet ditt!! Det där fixar du galant!!

    Och heeej Äpv!! Så skönt det låter att bara dra iväg så där! Minns bestämt att jag var avundsjuk på er redan förra året

  • Gable
    Äldre 16 Dec 18:53

    Nån som hört nåt från Rystall?

  • Gable
    Äldre 16 Dec 18:54

    Och nu blev jag väldigt sugen på Julskum! Hmmmm.... Kna man få iväg husbandet måntro??

  • Gable
    Äldre 22 Dec 13:45

    GOD JUL på er mina små fredagsraringar!!!!

    Någongång under dagen ska pepparkakshuset byggas, dammsugas och julskinkan kokas. Bara maken vaknar nångång och kan sätta igång

  • Gable
    Äldre 1 Jan 17:29
    mammacatta skrev 2007-12-31 09:49:51 följande:
    svärbitch...Gable skulle ha vetat, det var hon som myntade uttrycket.*grön av avund på anne*Jag kom inte in här igår, men jag surfade lite sporadiskt iallafall.
    Om jag inte missminner mig så var det du MC som kom på det, eller?!

    Min har genomgått en total personlighetsförändring och blivit riktigt mänsklig. Fick till och med vettiga julklappar i år. Även maken fick det. Jag har nog inte riktigt hämtat mig än från den chocken

    Däremot har maken en syster som jag är mycket fundersam kring. Hon kommer inte på dopet, har inte än träffat E och verkar inte ha några planer som helst att göra det heller. Mycket märkligt.

    Vi fick julklappar till E och hon ville att vi skulle säga till om vi redan hade fått samma sak. En av julklapparna blev en dublett, så maken berättade det och frågade snällt om kvittot så vi kunde byta. Fick till svar att kvittot fanns inte kvar och var det så att vi redan hade det så skulle hon ha tillbaka babygymmet, som det gällde. Inte att hon skulle ge någonting annat istället, utan hon skulle ha tillbaka det. Undrar som f-n vad en barnlös person ska ha ett sånt till?! Det är ju inte så att man själv som vuxen får plats under det.

    Jag kan ju tillägga att jag gick i taket, ta tillbaka ett barns julklapp och inte ge någonting annat iställe?? Hur tänker man??? Nåväl, jag tänker aldrig mer öppna käften om eventuella framtida dubletter. Nu är ju E liten och bryr sig inte, men sen då? När hon är gammal nog för att förstå? Hur kul kommer det vara att faster tar tillbaka sina paket för att E kanske redan har det??
  • Gable
    Äldre 1 Jan 17:47

    TUT TUUUT TUUUUUUUUUUT - Grattis till födelsedagsbarnen!!!! Födelsedagar är roliga, man får paket, äta massor av tårta och man får mera paket!!

  • Gable
    Äldre 1 Jan 17:49

    Åååh, Rystall! Skönt att höra av dig!

    *faxar massor av kramar*

  • Gable
    Äldre 1 Jan 18:19

    Fru Hilde skrev 2008-01-01 17:13:19 följande:


    anne på grönkulla skrev 2008-01-01 13:35:01 följande: Små små pippifåglar som kvittrat i mitt öra...
    Dom där skvallrande små eländiga fjäderfäna
Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)