• Misery

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

helt ok för mig, sålänge det inte är en strippa vars nummer de hittat på en lyktstolpe med texten "speciell massage 800 kronor" eller liknande.

min man gick på stripklubb, vilket inte sörde mig alls, hade han inte fåt med sig ett par polare så hade jag nog gått dit med honom.

min enda regel var "inga horor"

• Misery

jodå det är jag fullt medveten om, men sålänge ingen fick för sig att aktivt söka upp horor så var det lugnt för mig, jag är ändå helt säker på att min gubbe inte skulle ha något intresse av at varesig köpa sex eller ligga med en srippa, var ine orohetsfakorn som var probleme där så mycket som att jag tycker det är mer av ett unyttjande att anlita en hora än en strippa.

skulle en annan kvinna försöka få upp sitt kön i min mans ansike så skulle hon med största säkerhet åka i golve, så hon kan got få försöka ^_^

varför ens vara med någon man inte litar på?

Jodie skrev 2007-10-12 23:42:59 följande:
    Lyckliga du som litar på din man till den graden att strippklubb är ok bara det inte inkluderar några horor. Har du tänkt på att en strippa i lika hög grad säljer sin kropp som en hora (då man hårddrar det)?Och lyckliga du som litar så på din man, alla hoppas vi ju kunna lita på våra män, men med en naken kvinna som gnider sitt kön i makens ansikte - hur tror du han reagerar?Observera nu att jag är medvetet provokativ, vill inget illa mot någon enskild, enbart väcka tankar.
  • Misery

antyder du att de flesta som strippar gör det för at kunna köpa knark?
    har du någon form av fakta att backa upp det med?

liz_s skrev 2007-10-13 00:48:39 följande:
    HÅLLER MED DIG!!!!!!det är inte okej med STRIPPA kommer ALDRIG bli okej med strippa det är förnedrande!varför betala för att skada en annans själ?varför betala för att hjälpas till ex knark?varför betala för att förstöra en mäniska?NEJ BORT MED PORREN BORT MED STRIPP INDUSTIN!
  • Misery

det är jag med, jag tror bara inte man hjälper någon genom att se dem som offer.

malous skrev 2007-10-13 00:53:35 följande:
    Nej, det är helt oacceptabelt och det har inget att göra med huruvida jag litar på min pojkvän.Jag är feminist.Jag tror att en värld är möjlig där vi inte exploaterar könsroller.
  • Misery

det är nog ytterst individuellt.

sen kan man ju diskutera vad som räknas som "att sälja sig"

liz_s skrev 2007-10-13 00:54:06 följande:
    jag menar i största almenhet att mäniskan blir skadad i själen av att sälja sig själv...!
  • Misery

ptja, jag tar betalt på mit jobb jag med, jag ger av min tid, arbetar fysiskt och jag ser inte hur det är någon större skillnad egentligen.

• Misery

ptja, man kan ju hävda att det är rätt förnedrande att tvätta gamla alkoholister i baken och liknande uppgifer för pengar, det är ju en fråga om vad man är beredd att göra för sin lön, och det är upp till var och en att avgöra utan att behöva utstå folks fördömande och nedlåtande sympatier.

• Misery
    liz_s skrev 2007-10-13 01:22:19 följande:
    nej men jag tycker bara att det är hemskt jobb förnedrande att sälja sin kropp!!!
    vilken tur då att du kan välja alldeles själv att låta bli.
  • Misery

och som sagt, hur definierar du att "sälja sin kropp" ?

är det nakenheten?
    graden av förnedring?
    nivån av risk för sin egen hälsa?

• Misery

men nu var det srippor vi pratade om, inte prostituerade.

liz_s skrev 2007-10-13 01:40:34 följande:
    SOM DET LÅTER = att ta betalt för sex, är att sälja sig!sex enligt mig är mellan två, med någon man älskar =)
Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?