• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

blivandefrularsed: Hoppas att du får bättre bemötande än jag fick på festivitas... Var där när jag skulle ha balklänning, visserligen ett antal år sedan, och fick inget vidare bemötande...

• rosalin

VALS-KURS!!!

nu har jag kollat upp det där med valskurs. Det han föreslog var att man tar 2 tillfällen i höst nu, för då har vi säkert tillgång till lokal. Dessutom tyckte han att det var bra om det fick lite tid att sjunka in också. Och sedan tar man några tillfällen senare i vår. Sedan får vi bestämma helt hur vi vill ha det, hur många gånger osv. Normalt tar han 460 kr/timme (alltså per gång), och så får vi dela på det. Så billigare, desto fler vi blir. Men sen kan vi alltid förhandla, som han sa

Tiden som gäller är söndagar, nu i höst klockan 16.30 för då har vi lokalen. Och så sa vi att vi skulle starat nu på söndag (11/11). Kom dock på att det är fars dag, så om fler är intresserade om vi flyttar fram det en söndag så går det också bra. Vi måste bara få veta det ganska snabbt.

Så nu undrar jag: Hur många är det som är intresserade?? han vill ha besked nu i veckan (kanske inte allt för sent)

• Mickes tös

rosalin: så skojjigt

jag är på... någon mer?

• blivandefrularsed

Mickes tös

Var också där när jag skulle fixa tyg till min balklänning på gymnasiet och då var hon inte speciellt trevlig. När jag däremot kom in med mamma fick vi ett helt annat bemötande(!).
    Har varit inne där ett par gånger nu iom bröllopet och då har hon varit väldigt kundvänlig. Vet inte om det beror på att jag är äldre nu...

• Mickes tös

blivandefrularsed: hon kanske är mer för bröllopskläder än balkläder...

• rosalin

nu blir jag nog snart spärrad för att sprida spam Jag har sökt på personer kring skövde för att se om det är några fler som är intresserade av att gå valskurs. Fast man brukar inte få skicka sån info till folk utan att bli spärrad ju

• blivandefrularsed

Mickes tös skrev 2007-11-04 21:29:57 följande:

blivandefrularsed: hon kanske är mer för bröllopskläder än balkläder...
    kan kanske va så
  • Pärlhönan

Börjar bli dax att planera inbjudningskort snart ju.
    Ska ni göra egna eller trycka?

• Marsaphir Marlean

Rosalin Vart skulle det vara i så fall och vad skulle det kosta?

• rosalin

det blir på XL, gamla ohlssons lada här i skövde. Kostnaden var till viss del förhandlingsbar, men i vanliga fall tar han 460kr/timme. Så säg att vi vill ha 5 gånger och att vi blir tex 3 par. Då blir kostnaden ca 380 kr/person. Blir vi fler minskar kostnade rätt så snabbt.
    Marsaphir Marlean skrev 2007-11-05 10:42:04 följande:

Rosalin Vart skulle det vara i så fall och vad skulle det kosta?
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)