• rosalin

    Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

    Vet inte, dum som jag var så frågade jag inte heller. De gör tydligen så att man får betala extra om man vill ha med mer folk på korten. Men jag tror inte det spelar någon roll om det är typ 30 pers till eller en. De sa att vi kunde fota tillsammans med föräldrar och så också om vi ville.


    snofsan skrev 2007-11-22 09:31:16 följande:
    men varför skulle dom ha extra för tösen ?
  • rosalin

    tolonta : nej rättighetrna ingår inte hos doverholm. utan man måste gå dit om man vill ha en bild. Sen tror jag att vill man ha dem elektroniskt är de lågupplösta. Detta är dock inget vi är speciellt intresserade av så därför har jag inte kollat upp det så noga, men jag har för mig att det är såhär

  • rosalin

    Pärlhönan : låter fint med vit klänning med rosa band till näbbarna.. Jag har funderat på vit klänning med mörkrött band till min näbb, men jag vet inte än.. Helst ska ju bandet matcha brudbuketten isåfall. Vad ska dina näbbar ha för uppgift? Tösen (min näbb) kommer att vara 1 år och 2 månader och jag har funderat på ringkudde eller blomsterkorg till henne. Men sen kom jag på att det är ju inte ens säkert att hon kan gå då ju.. då vet jag inte hur vi ska lösa det..

  • rosalin

    oj, glömde skriva att planerinen ligger ganska nere just nu. Har mailat om lite prover på inbjudningskort (insåg att det blev billigare att köpa), så de väntar jag på. Sen ska jag till gbg och prova klänningar.. men i övrigt är det ganska dött. Har börjat med julförberedelser istället Julkorten vi beställt kom idag.

  • rosalin

    CaCC : ja visst blir det mer på riktigt. När jag skulle ringa och boka fick jag kalla fötter och sköt på det enm hel vecka innan jag kom till skott. Som sagt, det blir ju på riktigt när man bokat kyrkan och lokalen

  • rosalin

    idag kom proverna från calligrafen. Så nu står det mellan tre olika inbjudningskort.. Insåg att det blir både billigare och snyggare att köpa därifrån än om jag skulle ha gjort dem själv. De se verkligen jätteproffsiga ut och det är ju det vi vill, de ska ju matcha stilen man vill ha på sitt bröllop.. Och jag hde absolut inte lyckats med nått lika snyggt själv

  • rosalin

    men vad svårt det är att välja.. kan man ha ett inbjudningskort i silver trots att man inte har något annat i färgtemat i silver?

  • rosalin

    ja, jag hade tänkt smink och håruppsättning här i skövde. men jag har ingen aning om vart jag ska vända mig ens en gång. Vilka har du kollat med?


    CaCC skrev 2007-11-28 17:09:59 följande:
    Nu har jag börjat kolla håruppsättning och smink. Det är inga dåliga priser vissa tar alltså. Är det någon mer här inne som ska sätta upp hår och sminka sig i Skövde? Vore lite intressant att jämföra och få lite tips.
  • rosalin

    hm, vad bra. Jag har funderat på Tingeling, men jag vet inte om de sminkar. har ingen aning om priser heller för den delen, men de är de enda jag vet än..

  • rosalin

    oj, nu har jag läst hela listan CaCC, tackar. Men vilka priser.. och behöver man verkligen hjälp med påklädningen av dem? Är det liksom värt att betala extra för det?

    Sen såg jag att det tog typ 4-5 timmar hos några, om man ville ha allt. Herregud, då får jag ju vara där mellan klockan 6 och 7 på morgonen för att hinna till fotografen också.. när ska man gå upp då? klockan 5 på morgonen?

  • rosalin

    Ja, tre timmar kan jag tycka är ok att lägga på hår och sminkning, men där går liksom gränsen. Jag vill inte behöva gå upp urtidigt för att sitta där i fler timmar och sen vara så trött på kvällen att jag helst vill skicka hem alla gästern och gå och lägga mig.. Det är ju liksom kvällen man laddar för

  • rosalin

    Jag kommer aldrig att hitta nån klänning

    Tänkte att nu är dte nog dax att ta tag i detdär med klänningar. Jag började på Kristinaboden, men där sjönk hoppet ganska fort. Fortsatte sedan till cams men det blev inte bättre. Provade en som var jättefin i fram, men det var det närmaste nått jag kunde tänka mig Tillslut fick mådde jag dåligt och kände att jag måste ut härifrån. jag kommer ändå aldrig att hitta nått
    Så nu känner jag mig jättedeppig..
    nån som varit på stRemi? har de finare klänningar där?

  • rosalin

    ja, jag får nog boka en tid där.. hm, ja nån bild kanske jag kan ta med, men egentligen vet jag inte alls vad jag gillar, så det är ganska svårt. Är så rädd för att styra för mycket, så att man kanske missar sin drömklänning bara för att man trodde att man gillade något annat.. eftersom jag velar så

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)