• Nibla

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

    Hej på er!

    Är hemma idag, är allmänt förkyld och hängig, så idag kan jag hänga med er. Fast nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på antingen Sliding Doors med Gwyneth Paltrow eller börja plöja igenom min Sex & the City-box. *funderar*

    Vi ska också bli föräldrar!!!!!!

    (kör samma överraskningsmoment som Addis)
    ....till två små kattungar som i skrivande stund är 10 veckor. De ska heta Leffe och Doris. (Addis, Leffe var N's påfund, om din m2b nu har det som smeknamn, Hehe!)
    Ska hämta dem om två veckor. Sååååååå söta!!!! Får lägga upp bilder på dem vid ett senare tillfälle.

    Annars inget nytt med mig! Kram på er! Jag kan förresten fika om det är på tisdag.
    Kram

  • Nibla

    Ja, det var ett tag sen jag var med. Har varit mycket med både hus och jobb, som jag skrivit om tidigare. Känner att jag inte kan sitta och surfa på BT på jobbet. Har inte ens kollat om det funkar faktiskt. Förut, på mitt förra jobb, när vi inte hade dator hemma blev det nästan som ett gift att ständigt vara inloggad. Plus att man då var mitt uppe i bröllopsplaneringen.....

    Ja, ska bli enormt skoj med två små kissar! N är ju kattmänniska ut i fingerspetsarna så det är han som får ta kommandot. Fick precis reda på att honan är "sköldpaddstabby". Så heter det på kattspråk om katten är trefärgad, svart vit röd, om jag förstått det korrekt.

  • Nibla

    Inte vad vi såg igår...kanske växer fram ett. Coolt i såna fall!

    Jag är med på fika!

  • Nibla

    Carma,
    Du vill nog inte ha dom kattungarna i såna fall......katterna vi köpt är syskon. Såvida du inte vill ha en efterbliven kisse med sex ben och två svansar. Hehe!

    Nu ska jag beställa höstboots på nätet. Från London......(Särskild affär för oss med "onormala" fötter, dvs breda fötter och vader och höga vrister).

  • Nibla

    Hej!

    Ladies NIght var grymt bra igår, skrattade hela kvällen!

    Frujj,
    Ja, jag finns på FL. Sök på orten där jag bor och sen tre första bokstäverna i mitt namn så ska du nog hittta mig.

  • Nibla

    Addiz,
    Vi hade bakelser på en tårtställning, Ska kolla om jag kan leta fram ett foto! Alla 93 bakelser fick inte plats på en ställning så en del bakelser serverades direkt på assietter. Jag och N hade dock en egen liten tårta som vi skar från.

    Är nu kattägare, de är så förbannat söta!!!!

    Kram på er!

  • Nibla

    Hej på er!!

    Blir allt mindre och mindre tid här inne för min del. Finns helt enkelt ingen tid......

    LIgger just nu i sängen och njuter av att det är söndag. Utanför fönstret är träden i vår kulle helt gula! Älskar hösten! Igår började jag projektet att slipa matsalsgruppen vi köpte på loppis för ett par veckor sedan. Det tar sin lilla tid, men kommer säkert bli hur bra som helst när jag väl målat det. N klippte vår granhäck, så nu har vi fått ett ljusare vardagsrum. Topparna han kapade av kunde likaväl säljas som julgranar på Lerums Torg, så höga var de! Hahah!

    Jobbet är fortfarande kul och utvecklande! Givetvis är vissa dagar bättre än andra, men förra veckan var en bra vecka. I mitten av november skickar jobbet mig på en Teamledarutbildning på 5 dagar! Ska bli kanonskoj!

    Just nu ligger en av kattunarna vid mina fötter och en tätt intil min ena axel. De är grymt sociala och tillgivna. Igår när jag stod i duschen satt de utanför och väntade tills jag var färdigduschad. Hehe!

    Tezz,
    är jättenyfiken på era kort! Ta med dem när vi ses den 23/11. (Fast vi kanske ses innan dess!)

    Carma,
    Det där med pysseldag tyckte jag lät roligt! Jag är gärna med nån gång! Är ju lite grön inom området fortfarade, men har i alla fall ett par stämplar och kan tom embossa. Har åtagit mig uppdraget att fixa ett kort till en kollega som går i pension i november. Vad ska man skriva på det?? Tack, Lycka till?!?!?

    Linum,
    Hur var Gotland?

    Ska snart pallra mig upp, äta frukost, klä på mig och fortsätta slipningen. Får passa på medan man fortfarande kan stå ute.

    Kram på er alla!
    /Nibla

  • Nibla

    Carma,
    Maila gärna vägbeskrivning! Jättekul! (Var tvungen att stämma av med maken först, hehe!)

  • Nibla

    Addiz,
    Tyvärr hittade jag inte fotot med våra bakelser...

    Jag och N var i Ullared igår. Vi tog ledigt efter lunch och stack dit, på N:s initiativ! Jag blev jätteförvånad och var tvungen att känna på hans panna ifall han fått feber.... Hehe!

    Det som inhandlades:
    Timers till lampor, schampoo, CD-skivor, verktygslåda, vas, krukor med söta tomtar som sitter på kanten, en karamellskål, en klänning, en tunika, en kofta, fleecetröjor som man inte är rädd att sketna ner när man är ute i trädgården, torkställning, tändare, kattsand, kattmat.

    Eftersom jag bestämt att jag ska dit om tre veckor med tre kompisar fick N välja vad vi skulle titta på och när det var dags att åka hem. Jag ska ju ändå dit och "rota" på riktigt den 21/11. Hahah! Det var enormt mycket folk igår.

    Ikväll har jag varit på en skum teaterpjäs/musikal på Folkteatern. Den hette "Gitarristerna" och var väldigt märklig.......Men det var gratis! Haha!

    I helgen ska jag till Borås och ut och äta med min bror och hans sambo. Ska bli trevligt!

    Förresten, helgen över första advent ska jag och N på spa i Lundsbrunn! Ska bli såååå mysigt. Tvårätters middag, spabehandlingar och bada bubbel.

    Kram på er så länge!

  • Nibla

    Hej på er alla!

    Är hemma lite tidigare idag från jobbet.....mår inte särskilt bra, börjar bli förkyld. Så nu ska jag krypa ner under en filt i sängen, titta på Sex & the City och mumsa i mig Anthon Bergs drottningmandlar. *yummy*

    Har varit på kurs i två dagar, teamledarutbildning! Hur roligt och inspirerande som helst! Har lärt mig att ge feedback och även kunna ta emot. Intressant ämne tycker jag!
    Var helt slut i knoppen i måndags eftermiddag efter första kursdagen så jag orkade helt enkelt inte komma och fika med er....

    Tror att jag hamnat i nån sorts höstdepression, inget är roligt och det mesta är jobbigt. Har i alla fall bokat in första advent på Lundsbrunns spa. Fast det kanske jag redan sagt?!?!

    Är lite tråkigt att jag inte kan vara här lika mycket längre. Men, men, får försöka hålla kontakt då och då i tråden och via mail.

    Kram på er så länge

  • Nibla

    Hej på er!

    Är hemma och är sjuk idag....lika bra det! Näsan bara rinner och det känns som om huvudet ska explodera.

    Håller just nu på att steka pannkakor, står med laptopen i köket! Hehe!

    Blev det nåt pyssel på söndag?
    Kram

  • Nibla

    Linum,
    Det är möjigtvis inte mina vaser du menade? I såna fall kan du ta med dem den 23:e om du kommer då!

  • Nibla

    Nej, jag mår snarare lite sämre idag.....hostan har tilltagit och lite ondare i halsen. Men det brukar ju alltid vara värst på morgonen!

    Carma, ok då vet jag tiden! Ska dock ha gäster på eftermiddagen, så jag kan nog inte stanna till sju-åtta!

    Vilka är det som kan komma den 23:e??

  • Nibla

    Grattis Tez!

    Av nån anledning trodde jag att du fyllde på lördag..... *blubb blubb*

  • Nibla

    Jag kommer gärna på söndag. Vilken tid var det? Och vad ska man ta med sig utöver pysselgrejer?

  • Nibla

    Ab,
    Låter som en fullspäckad med ändå underbar dag. Längtar till den dagen vi får ordning på vår bastu! Älskar att basta!

    Själv var jag hos frissan idag och slingade och toppade håret. Blev nöjd! Gick en sväng på Allum och inhandlade en sjal som jag ska ha till min nya svarta klänning som jag ska ha på julafton. Köpte också tre par örhängen på Indiska, det var "Köp 3 betala för 2".

    På eftermiddagen hyrde vi Bourne Ultimatum. När den var färdig rimmade vi klart julklappsrimmen och sorterade julklapparna i kassar, eftersom vi firar med min familj på julafton och med N's familj på juldagen.
    På juldagen ska vi se Arn-filmen. Min bror var på premiären i Skara, tyvärr hade min svägerska och brorson blivit bortklippta. Synd!

    Imorgon ska vi bara ta det lugnt, på eftermiddagen bär det av till mina föräldrar!

    GOD JUL PÅ ER!!!!!!
    Kram Kram

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5