• fjäskan

Vardagsromantik

Vad har din kärlek gjort för dig ? Och vad har du gjort för din kärlek ?

Jag brukar bland annat skriva kärlekslappar, stoppa ner nå speciellt i jobbväskan i smyg, göra maten till ett hjärta och ....

nu behöver jag tips på mer vardags romantik då jag känner att jag gör samma saker om och om igen....

Please help me

• Svar på tråden Vardagsromantik
  • snofsan

3. Dra ur kontakten ur tv.
    Sätt en lapp på skärmen ?Sätt på mig istället?

hahahah den va bra de
    den ska ja köra med *asg'*

• fru Trul

I fredags när jag kom hem från jobbet hade m2b tappat upp ett varmt bubbelbad åt mig, plus att han hade köpt exklusiv choklad åt mig.. Å när jag säger exlusiv choklad så menar jag sådan som man måste specialbeställa från nån butik i London två månader innan man ska ha den, eftersom de rullar varje liten chokladkula för hand efter man beställt..

Behöver jag ens säga att jag älskar honom jättemycket?

• Cantaton

En fin gest är att alltid möta den som kommer hem vid dörren. Att krama om och visa att personen ifråga verkligen kommer HEM - till en trygghet och till någon som bryr sig. Jätteskönt för den som kommer hem ifall den har haft en tung dag och behöver en kram eller om den har haft en bra dag och sprudlar av saker att berätta o inte kan bärga sig

Jag o min pojkvän brukar försöka möta upp den andre i dörren.

• Ernhake

Min blivande jobbar natt och klagar ofta på att han blir trött i ögonen. Förra veckan gick jag till apoteket och köpte visin för torra ögon och sen till blomsterhandlar och köpte en ros som de lindade in så den skulle klara sig ett par timmar utan vatten. Detta la jag sedan i handsfacket på bilen. Mannen körde iväg och jobbade på kvällen och precis innan jag skulle gå och lägga mig skickade jag ett sms om att han skulle gå ut till bilen och kolla handskfacket. Där fann han rosen, visin och en liten kärlekshälsning =)

Annars gillar vi att åka ut till skogen och gå en promenad, där stormtrivs vi båda. Som pricken över i:et så brukar vi prata om våra första möten och vad som attraherar oss till varandra.

Varje kväll när han jobbar så brukar vi smsa Dagens uppskattning, det är väldigt mysigt att få höra vad man gör bra och så har jag insett att han lägger märke till alla de små detaljerna som jag gör för honom. Kan varmt rekommendera detta!!
    Man kan uppskatta små saker som att han bryr sig om oss och vår framtid eller hans fina ögon som fortfarande gör mig knäsvag.

• Samos07

Jag har bla gömt post-it lappar i hans lägenhet (innan vi flyttade ihop) som kunde säga lite olika saker. Tex "Hej snygging", "Du är finast i hela världen" eller "älskar dig". En annan gång överraskade jag honom med nybakade scones. Den gången var han nästan lite tårögd *S*

En av de gulligaste sakerna han har gjort för mig är nog då han skickade ett nallebud. Jag älskar nämligen nallar (är dock väldigt specifik i min smak =)). En annan sak han gjorde var i julas... det hör ju egentligen inte riktigt till vardagsromantik, men måste berätta ändå. Jag älskar vargar och skulle gett allt för att få vara nära vargar. Och vad fick jag i julklapp om inte vargklappning!!!! Grät som ett barn!!

• Pumpkin

Jag dejtade en kille för några år sen och hade sovit över hos honom en natt. Han drog till jobbet vid 4 på morgonen och skulle komma hem vid 12-tiden. När jag vaknade gick jag och handlade och gjorde sen våfflor och bakade kladdmuffins. Sen tappade jag upp ett hett bad med massa bubblor, spred ut fat med levande ljus och jordgubbar lite här och var och satte till slut på mig fina underkläder och hans morgonrock, allt lagom tills han kom hem. Gissa om han blev nöjd?

• Cantaton

Jag blev helt överlycklig en morgon när min pojkvän hade bakat scones. Och en dag när jag stod i diskade kom han bakom mig och sa "torka". Min tanke var: "Vill han diska och att jag istället ska torka?", men så förtydligade han: "Torka händerna", tog en handduk och torkade mina händer, sedan fattade han dem och började dansa med mig. Det var jättemysigt, och oväntat.

• TigerLinn

3. Dra ur kontakten ur tv.
    Sätt en lapp på skärmen ?Sätt på mig istället?

detta ska jga nog testa men ska göra d epå datorn istä'llet

• fru Trul

Min m2b skickade ett sms till mig idag där det stod; Älskar dig min blivande lilla fru..

Jag blev alldeles tårögd av glädje...

Svar på tråden Vardagsromantik