• fjäskan

Vardagsromantik

Vad har din kärlek gjort för dig ? Och vad har du gjort för din kärlek ?

Jag brukar bland annat skriva kärlekslappar, stoppa ner nå speciellt i jobbväskan i smyg, göra maten till ett hjärta och ....

nu behöver jag tips på mer vardags romantik då jag känner att jag gör samma saker om och om igen....

Please help me

• Svar på tråden Vardagsromantik
  • TigerLinn

behöver oxå hjälp nån med bra idéer???

• 071201

Skickar romantiska mail och sms när han jobbar.

Ger en kram eller stryker lätt på armen när man går förbi hemma.

När jag varit deppad så vet han att jag blir glad av att läsa mat tidningar så då köper han en sån, jag brukar köpa motorsport eller nåt sånt.

• 071201

Det är, tror jag, dom små gesterna i vardagen som betyder mest.

• Kirsto

Nu är det ju ett bra tag kvar, men jag gjorde en adventskalender till min man förra året. Han jobbade så himla mycket en period och var trött och sliten, så jag tyckte det var en bra idé att han skulle få en glad överraskning när han väl kom hem. I kalendern var det lite blandad kompott, ibland bara choklad, ibland massage (hade skrivit om det var rygg, fötter, händer eller ansikte som skulle masseras för variationens skull), ansiktsbehandling, enminuterskyssar och vad jag nu kom på. Mest enkla mysiga saker som vi kunde göra ihop.

• aircondition
    Kirsto skrev 2007-09-26 08:18:31 följande:
    Nu är det ju ett bra tag kvar, men jag gjorde en adventskalender till min man förra året. Han jobbade så himla mycket en period och var trött och sliten, så jag tyckte det var en bra idé att han skulle få en glad överraskning när han väl kom hem. I kalendern var det lite blandad kompott, ibland bara choklad, ibland massage (hade skrivit om det var rygg, fötter, händer eller ansikte som skulle masseras för variationens skull), ansiktsbehandling, enminuterskyssar och vad jag nu kom på. Mest enkla mysiga saker som vi kunde göra ihop.
    enminuterskyssar va´bra! Tror jag "snor" ide´n med adventskallender....
  • maljor

Min man brukar köpa hem blommor till mig om jag är sjuk eller bara ändå. Ibland tar han med mig ut att äta, söta sms skickar han lite titt som tätt, massage får jag ofta, frukost på sängen och ibland (läs ofta ) tar han mig hårt i famnen och ger mig världens kyss så man blir alldeles svag *mmm*

Själv så kan jag sätta upp små lappar i heeeeela lägenheten som han ser när han kommer upp på morgonen, ger honom blommor, masserar nacken/ryggen, bokar biobiljetter i smyg till någon film han vill se, lagar romantiska middagar, städar lägenheten helt innan han kommer hem ibland, bakar något gott, överraskar med några fina underkläder

• Jockes fru

Min man fyller år i dag, men sitter för stunden på ett flyg utomlands på jobb och åkte alldeles för tidigt för att jag skulle hinna gratta.
    Han kommer få sin riktiga present när han kommer hem, men för att dagen ändå ska kännas lite speciell hade jag gjort i ordning kuvert fyllda med olika saker och för att öppnas vid olika tillfällen under dagen. Ett när han satt sig på tåget, ett när han är på flygplatsen, ett när han kommer till hotellet, ett innan han somnar o.s.v. Dessa innehåller egentligen inget märkvärdigt...lite kärleksbekännelser, godis och andra roliga saker som förgyller hans dag...
    Kuverten la jag i en presentpåse och knöt ballonger på och hängde på ytterdörren...

• fjäskan

Gillade oxå enminuterskyssarna

*mera*mera*

• fjäskan

Hittade tips på nätet

22 Romantiska Tips

1. Att sända ett födelsedagskort är inte bara en bra idé, utan en obligatoriskt romantisk gest.
    Gör det lite annorlunda, skicka ett tack-kort till hennes mamma på din älsklings födelsedag.

2. Artighet är aldrig fel.
    Så lite då och då, kyss hennes hand som en flott gest.
    ( det korrekta sättet att kyssa en kvinnas hand är att sänka dina läppar till hennes hand, inte föra hennes hand till dina läppar)

3. Dra ur kontakten ur tv.
    Sätt en lapp på skärmen ?Sätt på mig istället?

4. Skriv en liten kärlekslapp.
    Och lägg den i den bok hon läser.

5. Praktisera ?Jämn dag/Ojämn dag? Romantik
    På jämna dagar är det din tur att vara romantisk, och på ojämna dagar är det hennes tur att vara romantisk.

6. Kom inte hem som du brukar.
    Stanna framför dörren, ring på dörrklockan och möt henne med en röd ros och en flaska champagne.

7. Ta en romantisk promenad.

8. Ge henne en komplimang.

9. Tacka henne för någonting.

10. Ta dig en extra lång stund för att kyssa henne hej då.

11. Ta med dig en liten oväntad present hem.

12. Skriv åtminstone en kärlekslapp i veckan.

13. Skicka ett mail.

14. Älska med varandra.

15. Planera en romantisk helg.

16. Ta henne på restaurang.

17. Planera någonting för nästa årsdag.

18. Planera för Alla Hjärtans Dag väl i förväg.

19. Kyss varandra alltid hej och hej då.

20. Gör en hjärtformad pizza.

21. Sätt era initialer på er tomt.
    Finns ett kreativt sätt att sätta era initialer någonstans på er tomt.
    Tex. I ett hjärta av stenar på uppfarten.

22. Möt varandra alltid i dörren.
    Glöm inte kyssen och fråga gärna hur dagen har varit och lyssna.

• fjäskan

Nu var detta riktat till mannen för kvinnan men jag tyckte det var en bra saker med

Svar på tråden Vardagsromantik