• RufsMaja

Hjälp mig!! Små mysiga kyrkor sökes..

Hej alla bröllopsplanerare!! :)

Vilka är de minsta kyrkorna i Stockholmstrakten? Som ändå är mysiga..

Tack för hjälpen!!

• Svar på tråden Hjälp mig!! Små mysiga kyrkor sökes..
  • Pumpkin

Om du räknar Södertälje till "Stockholmstrakten" så är Tveta kyrka strax utanför Södertälje en liten, väldigt söt och mysig kyrka.

• pandis2405

Ulriksdals slottskapell är litet och jättefint, men det kostar pengar där

• RufsMaja

pandis2405

Jag tänkte där också, hur många får plats där?
    Vet du hur mkt allt som allt kostar där?
    Ska du själv har det där?

Många frågor kanske, men jätte tacksam för tips!!

Kram

• RufsMaja

Pumpkin -
    tack men det blir nog lite för långt dit ....:)

• Pumpkin

Misstänkte det. Men det är trots allt i "Stockholmstrakten"

• Majjsan74

Hej!
    Kolla in Gustav Adolfskyrkan vid karlaplan. Den tar 200 personer och är mysig! Kanske kan vara nått? Oscars församling

• pandis2405

Vi hade Ulriksdal som alternativ, men det blev inte det i slutändan :)
    Jag har för mig att själva hyran kostade 6000, plus att man får ordna och betala för präst och organist själv. Jag kommer inte ihåg hur många som får plats, men jag vet att vi konstaterade att det inte var något problem för oss (med 75 gäster).

Ring dit och hör närmare.

• RufsMaja

Majjsan74

Jag var där igår kväll o kollade..det var dock stängt men fint utanför:) tack för tipset!!

• RufsMaja

pandis2405

Jag tycker det är jäättteefint där..hur kommer det sig att ni inte valde den? Vad valde ni istället? :)

• RufsMaja

Pumpkin

Det har du juh rätt i..själv låter södertälje lika långt som norrköping är för mig...:) men detta beror bara på att jag håller mig i en cikel runt stan typ..haha

• 20oktober07

Boo kapell
    Skogsö kapell
    Nacka kapell
    Ingarö kyrka
    S:t Ansgars kapell i Högalidskyrkan
    Lidingö kyrka
    Djurgårdskyrkan
    Allhelgonakyrkan
    Bromma kyrka
    Spånga kyrka
    Tacksägelsekyrkan, Trångsund
    Stora Sköndals kyrka

Sen har jag läst i en liknande tråd där någon tipsat om S:t Eriks kapell, Seglora kyrka och Tullinge kyrka

• pandis2405

RufsMaja: vi valde Täby kyrka och Nygårds värdshus istället. Det var egentligen pga festlokalen mest. Men det jag var lite tveksam till med slottskapellet var också just att det kostade pengar (vilket det inte gör i en vanlig kyrka), och planeringen med att ordna präst själv och sånt.

• RufsMaja

20oktober07

åhhh, tack snälllaa du! Låter som nån har sten koll här:) Har du kollat upp mkt va??!!

• RufsMaja

pandis2405

ja, jag är lite nervig ifall man bokar upp en präst som ska komma dit, sen så kanske han i sista sekund inte kan komma....då blir det jobbigt, i en "vanlig" kyrka då har de väl kanske annan präst som " måste" hoppa in eller kan det vara samma problem där?

hmm..sen vet jag inte hur mkt en präst kosta heller för att komma dit o så..

Fast jag vill så gärna ha det där..min blivande tycker Bromma kyrka..

• 666baby

Om du verkligen vill ha en LITEN kyrka så kan jag rekommendera den medeltida Yttergrans kyrka, den är helt fantastisk, liten och söt. Beror på hur många Ligger utanför Bålsta så tillhör Håbo pastorat. Vet inte om du tycker det är för långt ut, beror på i vilken ände av Stockholm du bor.

• Malin84

Hej pandis2405

Jag har valt att gifta mig i Ulriksdal nästa sommar.
    Ska ner och titta på det nästa helg. (Bor i Dalarna).
    Har du varit där?
    Är det nån som har bra erfarenheter att dela med sig av ??

• 20oktober07

Nja, kollat upp och kollat upp, jag jobbar i en bransch där vi har mycket att göra med kyrkor så jag känner till de flesta i Stockholmsområdet.

Svar på tråden Hjälp mig!! Små mysiga kyrkor sökes..