blivandefrularsed skrev 2007-09-24 18:47:47 följande:
Nellies mamma, det låter nästan som du tycker att man ska pröva sitt förhållande genom att skaffa barn, men det menar du väl inte.... Och om förhållandet inte funkar när barnen har kommit så går man nog isär oavsett man är gift eller inte. Nej, lär känna varandra ordentligt innan barn och giftermål kommer, i vilken ordning det än är. Bo ihop!
Nej det menar jag verkligen inte!
Vad jag menar är att genom att skaffa barn så prövas verkligen ens förhållande, man lär känna sidor hos den andre som man inte gjort tidigare, detta säger alla jag känner som har barn. Och skilsmässostatistiken är hög bland småbarnsföräldrar och orsaken till denna tros vara att "smekmånaden", livet innan barnen kommer är över till en viss del, det mesta kretsar endast kring barnen de första åren och många förhållande överlever inte det. Jag uttryckte mig dumt och jag misstänkte att alla skulle misstolka det. Jag tycker absolut inte att man ska pröva sitt förhållande med barn, barn ska inte behöva utsättas för något sådant, utan barn ska födas in i ett förhållande där föräldrar lever efter tanken att leva tillsammans för alltid.