Självklart tycker jag att förlovning/giftemål är större än samboskap. Och självklart ska man bo tillsammans innan man tar steget till att bli äkta makar, annars vet man nog inte vad man ger sig in på. Man känner inte varandra förrän man har bott tillsammans ett bra tag.
Vi blev sambos ganska fort, redan efter 1½ månad och har nu bott ihop i 2 år, är nyblivna föräldrar men inte förlovade ännu. Och jag kan nog säga att jag är överlycklig för att vi inte förlovat/gift oss innan vi fick barn, för barn prövar verkligen ens förhållande. Klarar man av alla stormar som kommer med ett barn så klarar man av allt. Jag visste redan innan vår dotter kom att jag ville leva resten av livet med min älskade men nu är jag ännu mer säker, ingenting kan sära oss.
Och det är tyvärr väldigt många som skiljer sig när barnen väl har kommit och det tror jag beror på att "smekmånaden" är över och det riktiga livet verkligen har börjat. Så jag skulle nästan kunna rekommendera alla att skaffa barn innan giftemål men det kommer jag inte att göra