• snofsan

Smekmånad Mauritius?

snälla hjälp oss vi har funderingar på att åka till Mauritius på smekmånad men grejen e att ja har kollat på olika resebolag å dom verkar inte ha det elle så e det upptaget iaf på fritidsresor... min m2b har aldrig varit utomlands ja har inte så möe erfarenhet av det heller då det känns lite skrämmande men vi vill gärna åka utomlands... men helst vill vi ha ett paket kostnad där det ingår hotell flyg,,, maten behöver inte ingå..

men e det nån som har lite förslag på vart i Mauritius man kan vara vilket som tex e billigaste å ja ni vet

• Svar på tråden Smekmånad Mauritius?
  • stenkrossen

Dit skall vi också hoppas jag.

• snofsan

*puff*
    vill gärna ha hjälp

• Maurit

Vi var på Mauritius och förlovade oss 2006. Vi åkte med Fritidsresor till en liten ort söder om Grand Bay/västkusten. Vi är mycket nöjda med vår resa.
    Vi träffade på många som hade bokat direkt på internet och kommit över bättre boende till bättre priser.
    Vad vi förstod det som att västkusten är betydligt billgare än östkusten. På Östkusten är de mestadels lyxhotell och allting dyrare.
    Kolla vidare och hoppas ni kommer dit, en fantastisk ö!!

• snofsan

ja hoppas att vi hittar något bra men det e dit vivill åka

• snofsan

*puffar* vill gärna ha mera råd här juh

• mian73

Både apollo och fritidsresor har resor till Mauritius. Såg idag att om man har Med mera-kort så får man 5% rabatt på resor via Apollo och har du Ica-kort så tror jag att fritidsresor ger rabatt...Värt att kolla kanske...

• tree

vi åkte till mauriuts för vår bröllopsresa! 2 veckor på belle mare plage... vi bokade med Afrocarribean Travel. det var en paket, flyyg, transfer och boende samt halvpension... underbar! ni kan kolla bilderna här!

www.facebook.com/album.php&l=5ecd3&id=620441769

www.facebook.com/album.php&l=d180a&id=620441769

kan absolut rekomendera än, belle mare plage och afrocarribean travel... det var en tjej där som heter Anna som tog bidrag från våra gäster också och gav oss pengarna efterår med presentkort för olika aktiviteter som våra gäster köpte för oss... typ dykning, champagne frukost, spa behandlingar ...

• tree

om det är en bröllopsresor bjudar belle mare plage till en 4 rätters havsmiddag, plus en romantiskt arrangemång på rummet plus en stor rebatt på boende...

• snofsan

tree: har du hemsidan till de flygbolaget elle tlefonnummer?

• tree

www.afro-caribbean.se/start.aspx

de kan göra vad du vill... de hade inte något som var intressant för oss från början med de kom upp med belle mare plage... nu finns det på deras hemsida!..

lycka till!

• tree

kommer ihåg att prisarna är olika för bröllopsresor än 'vanliga' resor...

• Nataluskan

Vi ska åka till Mauritius i april nästa år på smekmånad och bokat via Lime travel, www.limetravel.se och där pratade jag med Ann-marie som har hand om Mauritius.
    Hon är jättebra!

Svar på tråden Smekmånad Mauritius?