Snikråd 2 (eller vad man ska kalla den)
Läste precis en tråd om billiga presenter (askul!) och tänkte då såklart på de presenter vi fick när vi gifte oss för en månad sedan. De var inte biliga eller dåliga egentligen, det var bara det att vi inte hade önskat oss de sakerna. Vi hade en tydlig lista med både billiga och dyra presenter upplagd här på bröllopstorget så jag föstår inte vad problemet var.
Av mina bästa tjejkompisar fick vi tex finfina knivar som säkert är jättebra och var garanterat väldigt dyra. Det är bara det att jag aldrig lagar mat -tycker det är ruggigt tråkigt. Av några andra fick vi presentkort på spabehandling, men 50 mil bort från där vi bor(???). Av några andra vänner fick vi presentkort hos en resebyrå -jag har inte köpt en resa via en resebyrå sedan jag var 15 och åkte på arrangerad charter till Spanien. Jag har nu kollat på resebyråns hemsida och det finns ingen resa jag skulle vilja åka på. Måste ju dessutom lägga till pengar själv eftersom det inte var så mycket på presentkortet så de pengarna kommer nog tyvärr att brinna inne.
Det som är hemskt är att folk har lagt ner både energi och pengar på saker som bara är helt fel för oss. Och jag förstår faktiskt inte varför...
Någon som har en förklaring? Varit med om liknande?
P.S. De enda som lyckades gå efter önskelistan var mina kollegor och den presenten har vi använt varje dag sedan vi fick den!!