• Emmilur

Snikråd 2 (eller vad man ska kalla den)

Läste precis en tråd om billiga presenter (askul!) och tänkte då såklart på de presenter vi fick när vi gifte oss för en månad sedan. De var inte biliga eller dåliga egentligen, det var bara det att vi inte hade önskat oss de sakerna. Vi hade en tydlig lista med både billiga och dyra presenter upplagd här på bröllopstorget så jag föstår inte vad problemet var.

Av mina bästa tjejkompisar fick vi tex finfina knivar som säkert är jättebra och var garanterat väldigt dyra. Det är bara det att jag aldrig lagar mat -tycker det är ruggigt tråkigt. Av några andra fick vi presentkort på spabehandling, men 50 mil bort från där vi bor(???). Av några andra vänner fick vi presentkort hos en resebyrå -jag har inte köpt en resa via en resebyrå sedan jag var 15 och åkte på arrangerad charter till Spanien. Jag har nu kollat på resebyråns hemsida och det finns ingen resa jag skulle vilja åka på. Måste ju dessutom lägga till pengar själv eftersom det inte var så mycket på presentkortet så de pengarna kommer nog tyvärr att brinna inne.

Det som är hemskt är att folk har lagt ner både energi och pengar på saker som bara är helt fel för oss. Och jag förstår faktiskt inte varför...

Någon som har en förklaring? Varit med om liknande?

P.S. De enda som lyckades gå efter önskelistan var mina kollegor och den presenten har vi använt varje dag sedan vi fick den!!

• Svar på tråden Snikråd 2 (eller vad man ska kalla den)
  • oss två

hum...en önskelista är ju allti bara en ÖNSKElista...men man kan ju alltid hoppas att folk utgår från den...
    Jag vet nästan att vi kommer få en massa skålar och vaser, som vi redan har massor av...vet ej var vi ska göra av det vi redan har...vi har önskat oss pengar till bröllopsresa...men släkten på båda sidor tycker att det är så tråkigt att ge pengar till sånt, det är ju inget minne påstår de...joo säger jag, en resa är ett minne för livet, det behöver inte vara en vas som ändå kommer stå undangömd nånstanns...
    Men det känns väldigt onödigt att få saker som man inte önskar sig, framförallt om det blir saker som man aldrig kommer använda.

• Karis Annelie

Men att lägga ut en presentönskelista på internet är väl inte det bästa? Jättemånga som inte använder datorer, speciellt de äldre. och inte ens vet hur de ska ta sig hit. SÅ då får man nog räkna med att de inte kommer läsa den.

• Emmilur

Tyvärr har ingen av oss särskilt många äldre kvar i livet så vad jag vet var det bara en av de som kom som kanske skulle ha svårt att kolla önskelista på nätet. Och av honom fick vi en jättefin sak som verkligen passade oss.

Och ja, det är ÖNSKElista men att få saker som inte passar ens personlighet alls tycker jag är ganska konstigt.

Och varför ger man bort vaser? Det fick vi några stycken av också.

Som sagt är detta en SNIKtråd!! Detta är ju minor i förhållande till resten av de underbara sakerna den dagen!

• 071201

När jag blev bjuden på bröllop för 4 år sedan så höll jag på att leta ihjäl mig efter det dom önskade sig men hittade det inte. Därför köpte jag nåt annat och dom blev jätteglada och har haft stor användning av den sedan dess.

Svar på tråden Snikråd 2 (eller vad man ska kalla den)