• Jhen6

Guldfynds titanringar...

Är det någon som vet om Guldfynds titanringar är lika ringarna från titanringar.com?? Vilken av dem går de i så fall att jämföra med? Matt, sidenmatt eller blank?

Hade blivit jätteglad om någon hade kunnat hjälpa mig!

• Svar på tråden Guldfynds titanringar...
  • 2008-08-09

De som de har på guldfynd i Östersund är iaf sidenmatta. Men de finns endast i ett fåtal olika ringar och det lät inte som att man kunde beställa någon annan bredd. Så vi gjorde så att vi kolla ringstorleken på titanringar på guldfynd, osså beställde vi dom på titanringar! Jättenöjda med dem!

• Zix

Beställde våra ringar på www.justtitanium.com

De kostade hela 700kr för båda (nästan lite pinsamt). Mycket prisvärt, bra service, billigt och man kan välja exakt hur man vill ha sin ring (bredd, tjocklek, blank eller sidenmatt etc)

• Skottdagen2008

Zix:
    Tack för tipset, jag hittade en modell som liknar den jag själv bara sett i huvudet förr och nu blir det så mycket enklare att förklara för juveleraren hur vi vill ha det.

• Zix

Förstår precis hur du menar med att du sett "din" modell i huvudet!

Jag hade en kristallklar bild av hur min ring skulle se ut och letade överallt efter den utan att hitta nån.

Men sen fanns den på just titanium, CZ - JT188
    Jag hade tom bestämt mig för en cubic zirconium långt innan jag hittade ringen!

• Skottdagen2008

Zix:
    Kollade på din ring, den var enkel och väldigt fin. Inte så mycket prål. Jag gillar inte prål.

Jag ska ha en liknande som DT043 fast med lite större diamant och princesslipad och inte brilliant. Jag gillar fyrkantiga former. Sedan är jag osäker på om jag ska skriva en text på den smalare delen eller om jag ska sätta dit en lite mini diamant för varje år vi firar bröllopsdag, dvs vart 4:e år.

• Fru Tingeling

Vi beställde våra ringar på titanringar.com och är supernöjda, måste säga att en kombination av sidenmatt och högblank är verkligen snyggt ihop. Jag har förlovningsring i sidenmatt 3 mm sen har jag en högblank ring 6 mm med fyrkantig briljant, äh det är bara så schysst!

• Zix

Tack =) Jag gillar inte heller prål. Detta är min förlovningsring och jag kommer att använda den som vigselring oxå, lägger bara till ett extra datum. Inte riktigt mig med mer än en ring per finger, jag är för bekväm för det ;)

Gillar idén med att sätta dig en extra liten sten när ni firar bröllopsdag. Är dock lite osäker på hur mycket man kan ändra i en titanring i efterhand då det är ett mycket hårt material, kolla det med en juvelerare. Text hade oxå varit roligt med ett snyggt typsnitt. Vad för text hade du tänk dig (om man får fråga)

• Skottdagen2008

Rix:
    Å förlåt, vi ska inte ha titan utan palladiumvitguld. titan går inte att ändra i efterhand inte ens ta ut om man blir tjockare/smalare på fingret och det gjorde att vi valde vitguld istället. Min ring komer att kosta närmare 15000 kr för den modellen.

• Fru Tingeling

Skottdagen2008, där har du fel,titan kan du visst ändra större eller mindre, enligt titanringar.com går det.

• Zix

Mina fingrar har en tendens att ändra sig rätt mycket med några kg + eller -, från sommar till vinter samt från varm till kall dag. Så jag funderade på att köpa flera stycken lika dana ringar i olika storlekar så man kan ha den som passar bäst för dagen =) I och med att ringarna är väldigt billiga så är det ju en möjlig lösning.

• Skottdagen2008

Fru Tingeling:
    Enligt de juvelerare jag har pratat med sa dem att titan är så hårt att det inte blir så snyggt att ändra i efterhand då man liksom måste klippa av och lägga till/ta ifrån och löda igen och det blir inte lika snyggt för man kan "se" klippet. Men jag är ingen expert utan det var vad de sa till mig.

• Fru Tingeling

okej, men jag kollade runt innan jag beställde ringarna för att vara säker och en titansmed kan tydligen göra det bra, vilket känns skönt när man nu har ringarna de närmsta 60 åren ;)

• Skottdagen2008

Himla märkligt vad olika personer inom området säger olika saker. en juvelerare säger si och en annan så och den andres arbete är minsann inte lika bra. Jag funderar mellan 2 st olika här i V-ås och de bara snackar skit om varandra. Jag spyr snart. Enligt min mening verkar de duktiga på olika saker.

Svar på tråden Guldfynds titanringar...