bästa skaffabarntipsen
Ja tjejer och pojkar
det finns miljoner av tips på hur man ska ha s*x, vad man ska äta, när du vet att du lättast blir gravid osv MEN vad är era personligt upplevda bästa sätt/tips???? nyfiken=)
Ja tjejer och pojkar
det finns miljoner av tips på hur man ska ha s*x, vad man ska äta, när du vet att du lättast blir gravid osv MEN vad är era personligt upplevda bästa sätt/tips???? nyfiken=)
Jag hade sex 2 dagar innan ÄL. Det gick på första försöket
vi har haft svårt att skaffa våra barn o båda är tillverkade på äl dagen men vid båda tillfällena va vi helt säkra på att det inte skulle bli nåt av olika anledningar men det va ju äl dagen så det va ju bara att ligga i
så jag tror att när man slappnar av som mest så blir det
okej det är bara att låta det komma när det kommer då =)
Hade ni såna där äl-test? klarar man sig utan en sån har hört att de är dyra...?
Vi bestämde helt enkelt att jag skulle sluta med p-piller och levde som vanligt. 2 månader senare var jag gravid! Hade inte en tanke på ÄL-test osv...
precis så önskar ja att det blir, att det bara händer en dag =)
Vi hann inte prova mer än en gång utan kondom så var jag gravid. Jag hoppas bara att nästa barn går lika fort den dag vi vill ha syskon till kotten.
Sluta med preventivmedel och njut. Tänk inte att nu djädrar ska det bliva barn. det blir om det blir och blir det inte det första året får man ta till lite hjälpmedel. stressa inte upp er för kroppen känner av det och kan vara stoppklossen.
på www.babycenter.com kan du räkna ut när du har ÄL....vet inte hur bra det är men....gratis iaf!
Nä vi körde inte med ÄL-stickor. Jag räknade ut när jag skulle ha ÄL och gick efter det. Man kan även räkna ut ÄL på systersajten www.familjeliv.se under rubriken artiklar och fakta.
ni får dumförklara mig men vad är ÄL? hur räknar man själv ut det??
jag antar att ÄL betyder ägglossning? har jag fel?
hmmm