• bridesilly

Augustilistan 2008 forts

Här är augustilistan igen då tjejer :)

Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808
    Jeenny 080808
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    misstrixie 080809
    blivandefrularsed 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    Brud 080816 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823

• Svar på tråden Augustilistan 2008 forts
  • sussa84

Oj vad mycket ni har skrivit, eller så kan det vara så att jag glömt bort denna tråd förlåååååt.

Jag skulle behöva ha er hjälp med 2 saker

Jag är naturligt blond och har alltid varit blond tills jag fick en knäpp för c.a en månad sen och färgade håret riktigt riktigt mörkbrunt, jag har fått massa positiva reaktioner och jag passar väldigt bra i mörkt nu till min undran ska jag vara blond eller mörk på bröllopet. Jag har frågat dom få som vet o hälften tycker blond o hälften tycker mörk o jag själv är kluven..hur ska jag göra??

Jag har haft stora bekymmer med vad jag ska ha för smycken har alltid tänkt mig pärlor men när jag nu har köpt en vit klänning sa hon i butiken att då passar inte pärlor för dom är sällan vita och det har hon rätt i så igår satt jag väldigt länge framför datorn o hittade ett jättefint halsband med rosa pärlor trädde på en "fiskelina" i 3 rader. Vågar jag beställa detta eller kommer det se för billigt ut? min tärna kommer ha en rosa klänning ska jag då beställa ett likadant halsband till henne men med vita pärlor?
    Läste precis igenom det jag skrev o förstår att det kan vara svårt att förstå vad jag menar, ska försöka lägga in en bild på halsbandet i galleriet.

• sussa84

Oj vad mycket ni har skrivit, eller så kan det vara så att jag glömt bort denna tråd förlåååååt.

Jag skulle behöva ha er hjälp med 2 saker

Jag är naturligt blond och har alltid varit blond tills jag fick en knäpp för c.a en månad sen och färgade håret riktigt riktigt mörkbrunt, jag har fått massa positiva reaktioner och jag passar väldigt bra i mörkt nu till min undran ska jag vara blond eller mörk på bröllopet. Jag har frågat dom få som vet o hälften tycker blond o hälften tycker mörk o jag själv är kluven..hur ska jag göra??

Jag har haft stora bekymmer med vad jag ska ha för smycken har alltid tänkt mig pärlor men när jag nu har köpt en vit klänning sa hon i butiken att då passar inte pärlor för dom är sällan vita och det har hon rätt i så igår satt jag väldigt länge framför datorn o hittade ett jättefint halsband med rosa pärlor trädde på en "fiskelina" i 3 rader. Vågar jag beställa detta eller kommer det se för billigt ut? min tärna kommer ha en rosa klänning ska jag då beställa ett likadant halsband till henne men med vita pärlor?
    Läste precis igenom det jag skrev o förstår att det kan vara svårt att förstå vad jag menar, ska försöka lägga in en bild på halsbandet i galleriet.

• Miss Blue

Ta det som du trivs bäst i. Kanske bäst att vänta med det beslutet till längre fram i vår, du kanske hellre vill vara lite sommarblond då?
    Svårt att ge råd när man inte vet hur du ser ut...

Halsbanden är jättefina!
    Var har du hittat dem? De ser inte alls billiga ut, de är fiiina!

sussa84 skrev 2007-12-10 00:28:47 följande:
    Oj vad mycket ni har skrivit, eller så kan det vara så att jag glömt bort denna tråd förlåååååt.Jag skulle behöva ha er hjälp med 2 sakerJag är naturligt blond och har alltid varit blond tills jag fick en knäpp för c.a en månad sen och färgade håret riktigt riktigt mörkbrunt, jag har fått massa positiva reaktioner och jag passar väldigt bra i mörkt nu till min undran ska jag vara blond eller mörk på bröllopet. Jag har frågat dom få som vet o hälften tycker blond o hälften tycker mörk o jag själv är kluven..hur ska jag göra??Jag har haft stora bekymmer med vad jag ska ha för smycken har alltid tänkt mig pärlor men när jag nu har köpt en vit klänning sa hon i butiken att då passar inte pärlor för dom är sällan vita och det har hon rätt i så igår satt jag väldigt länge framför datorn o hittade ett jättefint halsband med rosa pärlor trädde på en "fiskelina" i 3 rader. Vågar jag beställa detta eller kommer det se för billigt ut? min tärna kommer ha en rosa klänning ska jag då beställa ett likadant halsband till henne men med vita pärlor?Läste precis igenom det jag skrev o förstår att det kan vara svårt att förstå vad jag menar, ska försöka lägga in en bild på halsbandet i galleriet.
  • Miss Blue

Du är inte sent ute!!
    Det är många här som är väääldigt tidiga
    Det är ju inte precis panik!?!?
    Vi har massor kvar att göra, det vi bokat är:
    kyrka, festlokal, fotograf, frisör/makeup
    Sen har jag mest kollat runt och jämfört priser osv. Har bestämt vilka som ska göra blommor, tårta, var jag ska köpa ring mm men har inte beställt än. Är lite för tidigt än......

MyStyle skrev 2007-12-09 23:31:12 följande:
    Tack för det varma välkomnandet!;)16 aug:Jag har planerat en del vi har: lokal,kyrka, klänning, tiara, smycken, skor, ring. Oxå vet vi på ett ungefär vad min sambo ska ha på sig. Jag hade bestämt mig för färgerna grönt och champagne, men är inte helt säker nu... Vilket innebär att då måste jag köpa nya grejor till inbjudningskorten för det var redan införskaffat... Men jag fick lite ångest häromdagen, var inne och tittade på en tjejs hemsida och hon hade kommit jättelångt i planeringen och hon skulle gifta sig ett antal veckor efter mig. Så det känns som om jag får lägga på ett kol...Hur långt har alla ni andra kommit då? Är jag sent ute eller?
  • tolonta
    sussa84 skrev 2007-12-10 00:28:47 följande:
    Jag har haft stora bekymmer med vad jag ska ha för smycken har alltid tänkt mig pärlor men när jag nu har köpt en vit klänning sa hon i butiken att då passar inte pärlor för dom är sällan vita och det har hon rätt i så igår satt jag väldigt länge framför datorn o hittade ett jättefint halsband med rosa pärlor trädde på en "fiskelina" i 3 rader. Vågar jag beställa detta eller kommer det se för billigt ut? min tärna kommer ha en rosa klänning ska jag då beställa ett likadant halsband till henne men med vita pärlor?Läste precis igenom det jag skrev o förstår att det kan vara svårt att förstå vad jag menar, ska försöka lägga in en bild på halsbandet i galleriet.
    Halsbandstypen brukar kallas för "svävande", då tråden inte syns (inte så mycket i alla fall). Tycker inte att de ser billiga ut, brukar bli väldigt fint.

Vill du ha maffigare så kan du leta efter ett sådant med flera rader (eller hitta någonstans där du kan specialbeställa, finns många smyckestillverkare som gärna gör beställningar)

Vill man ha just vita pärlor, som är fina, så finns det överdragna kristallpärlor från Swarovski som är "vit-vita" och inte "pärl-vita".
  • tolonta
    MyStyle skrev 2007-12-09 23:31:12 följande:
    Tack för det varma välkomnandet!;)16 aug:Jag har planerat en del vi har: lokal,kyrka, klänning, tiara, smycken, skor, ring. Oxå vet vi på ett ungefär vad min sambo ska ha på sig. Jag hade bestämt mig för färgerna grönt och champagne, men är inte helt säker nu... Vilket innebär att då måste jag köpa nya grejor till inbjudningskorten för det var redan införskaffat... Men jag fick lite ångest häromdagen, var inne och tittade på en tjejs hemsida och hon hade kommit jättelångt i planeringen och hon skulle gifta sig ett antal veckor efter mig. Så det känns som om jag får lägga på ett kol...Hur långt har alla ni andra kommit då? Är jag sent ute eller?
    Du har mer än mig klart... Jag har varken klänning, skor, ring eller smycken. Men jag ska göra mina smycken och min tiara själv, och har litet hum om hur de ska se ut i alla fall. Jag tycker det är gott om tid kvar, och det är det som är det roliga. Man har tid att fundera över alla små detaljer, och måste inte bestämma sig direkt. Läste annars om en tjej här som organiserade och ordnade hela sitt bröllop på tre veckor. Så det går det med...
  • Virvel

MyStyle
    Vi har hunnit med det mesta. Vad som är fixat går att se på min presentationslista.

Stimpen
    Välkommen!! Vi som gifter oss den 9 augusti har också en egen tråd
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2607838.html

sussa84
    Jag har ett halsband med svävande pärlor i mitt galleri. Det är när jag hämtade min klänning. Var ska du köpa ditt? Jag köpte mitt på www.pearlnet.se och det är jättefint knäppe och halsbandet känns inte alls billigt. Ligger fint mot bröstet. Dom finns i ivory och rosa.

• sussa84

Hittade smyckena på jo-line.se jättemycket fint hade dom men det var just dom här som jag fastnade för, det fanns 6-radigt också men det fanns ingen bra bild på dom så jag vet inte... Kommer det se dumt ut om jag och tärnan har likadana halsband fast olika färger eller ser det mer helhetligt ut?

Det är klart att jag trivs bättre i mörkt eftersom det är en härlig förändring mot mitt gamla vanliga tråkiga ljusblonda hår.
    Jag känner mig lite tuffare i det här mörka håret.
    Förstår att det är svårt att ge råd men ikväll kl. 23.00 lägger jag ut 2 bilder på mig en som mörk o en som blond. Dom finns i mitt galleri i c.a 10 min sen tar jag bort dom igen... Allt för att få hjälp

• Miss Blue

Oj kl 23.00...då sover nog jag...
    Man blir trött när man har småbarn!
    Känner du dig bra i mörkt tycker jag att du ska ha det!!
    Säger jag som själv är brunett!!

Svar på tråden Augustilistan 2008 forts