• bridesilly

Augustilistan 2008 forts

Här är augustilistan igen då tjejer :)

Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808
    Jeenny 080808
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    misstrixie 080809
    blivandefrularsed 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    Brud 080816 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823

• Svar på tråden Augustilistan 2008 forts
  • bridesilly

Jag hade nog inte bjudit denne kompis om jag inte fick komma på hennes bröllop!
    16 aug skrev 2007-11-04 01:39:08 följande:

hmm behöver tips, om ni vill ge En kompis till mig är gift, hon bjöd 2 av "oss i gänget". Hon hade begränsat sa hon. Det förstår jag helt - såg på kort då var det någon med som hon har känt kanske 1 år- idag sa hon at dom inte umgås, för hon tycker inte om henne. = hon blev bjuden men inte jag ( vi har känt varandra sen vi var små) Ska jag bjuda henne? 1: för att visa henne att jag ser oss som vänner2: att visa henne att jag inte är som henne?Förstår ni hur jag tänker? Samtidigt vill jag inte bjuda henne- då inte jag blev bjuden till deras..
  • blivandefrularsed

16 aug skrev 2007-11-04 01:39:08 följande:

hmm behöver tips, om ni vill ge En kompis till mig är gift, hon bjöd 2 av "oss i gänget". Hon hade begränsat sa hon. Det förstår jag helt - såg på kort då var det någon med som hon har känt kanske 1 år- idag sa hon at dom inte umgås, för hon tycker inte om henne. = hon blev bjuden men inte jag ( vi har känt varandra sen vi var små) Ska jag bjuda henne? 1: för att visa henne att jag ser oss som vänner2: att visa henne att jag inte är som henne?Förstår ni hur jag tänker? Samtidigt vill jag inte bjuda henne- då inte jag blev bjuden till deras..
    Hmm, om jag hade en kompis som inte bjöd mig på sitt bröllop hade jag nog inte sett henne som en nära vän (eller kanske vän alls). Om man bara kan bjuda några vänner så borde man väl inte bjuda några alls. Kan man välja mellan vänner menar jag? Skulle väl vara om det är personer som är med i ett gäng man umgås med men som är en vän man aldrig själv pratar med eller gör nåt med ensam. Om ni fattar vad jag menar....
    Hur som helst, hade nog inte bjudit henne. Men sen är det väl svårt, har er vänskap blivit större sen hennes bröllop osv..
  • 16 aug

blivandefrul: nej det har den inte. TACK!!!

bridesilly: tack!!!

Jag vill väl bara att dom gamla vännerna ska vara kvar.. men så är det ju inte. Ärligt så undrar jag ibland vilka vänner jag har..
    *En som aldrig hör av sig
    *en gudmor till ett av barnen, en som inte bjuder på sitt bröllop... *suck*

funderar på vilka som egentligen är mina vänner?! hmm

• blivandefrularsed

16 aug skrev 2007-11-04 20:54:37 följande:

blivandefrul: nej det har den inte. TACK!!! bridesilly: tack!!! Jag vill väl bara att dom gamla vännerna ska vara kvar.. men så är det ju inte. Ärligt så undrar jag ibland vilka vänner jag har.. *En som aldrig hör av sig*en gudmor till ett av barnen, en som inte bjuder på sitt bröllop... *suck*funderar på vilka som egentligen är mina vänner?! hmm
    Nä, ibland får man nog inse att vänner försvinner och vänskap dör ut... kan vara svår när man egentligen inte vill. Sen kan det ju vara så ibland med vänner att man umgås mer eller mindre under vissa perioder, fast vänskapen finns där ändå och när det gäller bröllop så bjuder man även om man inte kanske ses just då...
  • Miss Blue
    blivandefrularsed skrev 2007-11-04 21:11:47 följande:
    16 aug skrev 2007-11-04 20:54:37 följande:
    Nä, ibland får man nog inse att vänner försvinner och vänskap dör ut... kan vara svår när man egentligen inte vill. Sen kan det ju vara så ibland med vänner att man umgås mer eller mindre under vissa perioder, fast vänskapen finns där ändå och när det gäller bröllop så bjuder man även om man inte kanske ses just då...
    Håller med 16 aug!
    Vissa perider behöver man vissa vänner mer. Men de riktiga finns alltid där - när du verkligen behöver det!
    Och då behöver det inte vara den som du pratar med varje dag..
    Blir även annorlunda när man får barn, tiden räcker inte till lika mycket. Då blir det ännu viktigare att vårda vänskapen!

Gör det som du tycker känns rätt - oavsett om du blev bjuden eller inte. Hon kanske ångrar att hon inte bjöd dig? Och blir jätteglad om hon får komma på ditt bröllop?!
  • Miss Blue

sorry slant på tangenterna...
    Håller med blivandefrularsed skulle det vara.....

• 16 aug

blivandefrularsed: ja jag vrider å vänder på det...

miss blue: ja precis, men det gör faktiskt lite ont i mig att vi inte blev bjudna- jag trodde att vi skulle bli det.. men men

Kanske vi bjuder dom. men det tar emot- dum som jag är.

• Miss Blue

Jag kan göra en jämförelse - jag var inte vittne/tärna på en av mina bästa vänners bröllop. Först blev jag besviken men sen berättade hon varför. De gifte sig borgerligt hemligt och hade sen en 30 årsfest som blev en bröllopsfest. Ingen visste om det bara de två som de valt som vittnen. De personerna var singlar, hade ingen att förklara för varför de skulle iväg finklädda till tinget osv osv. De ville så gärna hålla allt hemligt. Tilläggas ska att jag var gravid, så hon tyckte nog att jag hade ändå..... men man kan ändå bli besviken. Inte riktigt samma situation men en liten jämförelse...!
    Lycka till med ditt beslut!

• 16 aug

miss blue: ok tråkigt.
    Jag känner lite att hon bjöd en som hon inte ens tycker om- men inte ne barndomsvän- men men så är läget

• blivandefrularsed

16 aug skrev 2007-11-04 22:03:48 följande:

miss blue: ok tråkigt. Jag känner lite att hon bjöd en som hon inte ens tycker om- men inte ne barndomsvän- men men så är läget
    svårt det där...tror du hon förväntar sig att bli bjuden även fast hon inte bjöd dig?
Svar på tråden Augustilistan 2008 forts