• bridesilly

Augustilistan 2008 forts

Här är augustilistan igen då tjejer :)

Bridesilly 080809
    Jagärsåkär?
    augustibrud08 lisaochpeter.weddingannouncer.com
    Kattis08 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    Ms K 080802 home.gamman.se/mks/
    2aug08 080802
    MyLove2U 080802
    GME76 080802
    Suniz 080802
    SG brud 080802
    crazydazy 080808 andersotherese.weddingannouncer.com
    Vidalila 080808
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Nightingale 080808
    Nanny Macphee 080808
    Jeenny 080808
    Lakritsbat 080809
    Fröken Plommon 080809
    Emkalo 080809 em2008.weddingannouncer.com/
    Budgetbrud2008 080809 annajon.weddingannouncer.com/
    Virvel 080809 lindaochjocke2008.weddingannouncer.com
    MrsNorell2b 080809
    misstrixie 080809
    blivandefrularsed 080809
    Anna_Sol 080816
    Caramell 080816
    Brud 080816 080816
    malken74 080816
    OlaLouise 080816
    16 aug 080816
    Chihiro 080818
    Limbolight 080823
    AnnaochHenrik 080823
    hofsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    snofsn 080830
    _tette_ 080830 rogerokatrin.weddingannouncer.com
    Miss Blue 080823
    Brud 080823
    Bröllop 2008 080823

• Svar på tråden Augustilistan 2008 forts
  • Sommarbrud 08

Jag vill också vara med om jag får! Vi gifter oss 080808!!! Kram Linda

• Virvel

Idag var vi ut till Strömsbergs säteri för jag kände att jag ville ut och ta lite bilder. Smakprov av dom hittar ni i mitt galleri. När jag ser dom bilderna och när det är så här fint höstväder då blir jag nästan sugen på att gifta mig på hösten. Men bara nästan

Anledningen till att vi var ut dit var att vi hade bokat tid med vaktmästaren för kyrkan som ligger i närheten. När du kliver ut på kyrktrappan så ser du Strömsbergs säteri över fälten.
    Vi har börjat vackla lite om vi verkligen ska ha en borglig vigsel. Känner att det är ju ändå lite mer högtidligt att vigas i kyrka.
    Jocke har också anknytning till den här kyrkan då hans mormors mor och far ligger begravda där och också hans mormors mormor och morfar. Hängde ni med
    Jag som älskar att släktforska hade inte tvekat en sekund om jag hade vetat att min mormors mormor och morfar har suttit i den kyrkan lååångt tillbaka i tiden. Kanske är dom med och vakar över oss på vår stora dag.

• Virvel

Glömde säga välkomna till alla nya blivande brudar. Välkomna!!

Glömde också berätta att våra ringar ligger på Posten och väntar. Är jättenyfiken på hur dom ser ut för det var några månader sedan som jag provade ut dom.
    Är också nyfiken på hur sambons nya förlovningsring ser ut. Hoppas nu att jag kan gömma ringarna väl tills det är dags att överraska honom den 20 oktober. Ska bli kul att se vad han säger när jag plockar fram nya förlovningsringarna på restaurangen.

• MittiPrickBrud

Tack för välkomnandet säger jag i egenskap av nytillkommen förhoppningsvis blivande brud.

Jag är inte alls lika långt kommen som ni känns det som. För oss har pratet om detta nyligen börjat och vi kände att just 080808 är ett så perfekt datum för oss av olika skäl. Men samtidigt är jag rädd att ha för bråttom, och jag väntar på frieriet, där jag vill bli totalt överraskad, men vet precis vad jag vill ha för slags ring .

Är den romantisk typen som drömmer om att få en sån där maffig ring de alltid har på tv, och ser mig gärna ståendes på en vacker strand i min underbara klänning . Men konkret finns ännu inte ngt gjort.

Nu kommer det inte att bli ngt stort om det blir av, utan bara de "närmast sörjande" prästen och vi. Ngn musiker kanske... Och ngt vittne bör man kanske också ha...

Kan man ha vigsel i en gondol i Venedig???!!!
    Det vill jag!

• Fröken Fiffi

Nu har det äntligen hänt lite! Vi har fått klart med solist som ska sjunga i kyrkan. Dessutom har en av våra toastmasters fått frågan, och tackat ja! Så det känns bra!

Det var nån som frågade om musik vid utomhusvigsel... Jag var på en sådan i somras och de hade gitarr (akustiskt) och elpiano. Vigseln var i närheten av ett hus så det var en sladd ut från huset till pianot. Men till ingångs"marsch" hade de en violinist som gick med dem (framför) och på så sätt löste de det! Det var jättefint och en bra idé tycker jag.

• Kattis08

Hej alla blivande brudar! Vi har börjat kika runt på olika fotografer nu, och tror att vi har hittat den perfekta! Han kan fota hela kvällen för mindre pengar än vad vi hade tänkt lägga ut för endast porträttfotografering så där hade vi verkligen tur. Men, vi hade också tänkt ha en bröllopsvideo, alltså en person som filmar oss hela kvällen. Blir det för mycket tror ni att ha både fotograf och videofilmare efter oss hela kvällen? eller kan det aldrig blir för mycket när det gäller bröllop? =) Vad tycker ni? är foton eller video bäst att ha under själva bröllopsfesten?

• Hofsan

Det e supertrevligt att ha en video också. Men jag hade prioriterar videon under vigslen. Men det e jag det.

• bridesilly

fröken fiffi

Va roligt att det går framåt i planeringen

Svar på tråden Augustilistan 2008 forts