Inlägg från: FruMattsson |Visa alla inlägg
  • FruMattsson

    29 september 2007, forts.

    Här ska vi ut på tjejkväll idag, ska bli toppen roligt. Slippa sitta hemma för en gångs skull.
    Så nu ska jag försöka fixa i ordning mig lite och fixa lite annat här hemma.

    Jag har fortfarande inte gjort klart festprogrammet så det börjar bli lite kris. Ska dessutom ha dottern hemma hela nästa vecka då det går magsjukan i närheten, hade dock inte kommit till dagis ännu men vill INTE chansa Så jag ska fråga grannen om dom får kopiera på jobbet, i så fall kanske hon kan hjälpa mig. Får se... det är rätt bråttom. Annars får jag skaffa barnvakt och göra det själv.

    Klänningen hänger här hemma nu, skorna är klara. Alla smycken är klara också. Ikväll ska en tjejkompis få sminka mig, se hur det blir till bröllopet. Inköp av plastmuggar till bålen idag med... och lite sånt.

    Nej dags att göra nytta

  • FruMattsson

    Här har jag nu suttit och räknat ut kostnaden för allt, ca 24 000 kr ligger vårt bröllop på. Faktiskt mindre än jag trott.

    Har en del kvar, vi ska INTE dansa.
    Dansar aldrig nykter, och då det blev FÖR mycket dricka i lördags på möhippa/tjejkväll så har jag bestämt mig för att inte dricka så mycket på lördag. Vill inte må som jag gjorde igår *s*.

    Skorna har jag ändrat, så jag har min mammas stövletter eller skoletter... hmm vet inte vad det är, men dom passar i alla fall. Plus att dom är redan ingådda och jag slipper skavsår *ler*.

    Hoppas att min granne har kopierat papperna idag, eller imorn. Så får jag sätta mig och göra klart programmen någon kväll. Det är lite kvar att göra.
    Ska försöka göra någon lista av det som ska handlas på fredag.

    Mina föräldrar kommer på torsdag kväll, då ska jag och mamma åka upp till festlokalen och kolla lite. Sen på fredagen ska vi försöka få ordning på allt *ler*.

    Onsdag kväll ska jag göra mina naglar. Ska bli trevligt.

    Nej nu är det dags att ta tag i dagen.

  • FruMattsson

    Här är det rätt okej
    Nu är det BARA tre dagar kvar *s* det börjar närma sig, jag kan inte riktigt få in det i huvudet men vi får se hur det känns på fredag.

    Skulle göra klart festprogrammen igår, och så tar sidenbanden slut så jag ska på jakt efter sidenband idag eller imorn för att få dessa klara.

    Ikväll ska jag göra mina naglar, hoppas det blir bra!

    Imorn ska jag hämta ringer och bolero, sen på kvällen kommer mina föräldrar och jag och mamma ska till lokalen och kolla lite. Vi har lokal och logi på samma ställe.

    Känns som om jag missat något

  • FruMattsson

    Hej tjejer!
    Nu har jag gjort mina naglar. Jag är super nöjd. Hade sån tur att jag träffade häst och vagn killen när jag skulle åka därifrån. Han kom körandes med hästen vi ska ha på lördag. Så vi pratade lite.

    Kolla i mitt bild galleri :) där finns bild på naglarna.

    Skriver mer imorn!

  • FruMattsson

    TVÅ dagar kvar Alltså 2 dagar... det är ju ingenting *ler*

    Har massor att göra. NU ska jag eller MÅSTE jag städa... och få färdigt här hemma innan mina föräldrar kommer ikväll. Ska försöka få i mig lunch i mellan också. Barnen sover... så jag har lite tid för mig själv.

    Sen ska det bäddas där mina föräldrar ska sova och så... även dammsugas med.

    Hur går det för er tjejer?

  • FruMattsson

    Lycka till idag tjejer!

    Själv så har jag varit på barnakuten med vår son då han har krupp så är lite trött

    Men men, nu bär det av till frisören!

  • FruMattsson

    Go dagens tjejer!

    Grattis till oss som gifte oss igår

    Dopet och bröllopet var jätte fint och bra och snabbt gick det. Mycket bra.
    Dock festen var väl inte så lyckad. Men maten var go och presenter till tusen fick vi

    Nu är vi hemma och organiserar oss lite Ska äta lite lunch sen iväg och handla lite.

  • FruMattsson

    Jämtlandstaus
    Njae, festen var väl inte direkt lyckad, men jag är ändå nöjd. Många gäster tackade nej fast dom sagt ja bara några dagar innan och en hel del åkte hem tidigt för att dom inte planerat ordentligt. Det var tråkigt... MEN det var faktiskt rätt okej ändå.
    Det kunde varit roligare, men med tanke på att mina gäster som skulle åka 65 mil dagen efter inte drack så mycket och så... det är ju rätt rimligt.

    Jag var super mega trött, ändå hade vi en trevlig natt tillsammans jag och min make

    Nu är man hemma och veckan har börjat igen... det blir inte så mycket mer än så här. Önskar vi kunde åka bort men men... vi får njuta av det gifta livet hemma tillsammans hela familjen.

    Igår plockade vi med alla saker vi fick, och alla saker lilleman fick på dopet. Det var en del... vi är nöjda.

    Nej dags att ta hand om barnen

Svar på tråden 29 september 2007, forts.