• theotherone

Förlovning i helgen!

Hejsan!
    Nu är det så att jag och min flickvän har bestämt förlovning nu till helgen :) Ringar är köpta,datum bestämt och allt det dära!
    Men hpn väll att jag ska "fria" på ett specielt sätt ändå.
    så nu behöver jag snabba tips hur en planerad förlovning ska bli en överraskning trots allt ! =)

• Svar på tråden Förlovning i helgen!
  • Miss (snart mrs) A

Du kan ju väcka henne med en champagnefrukost och strö rosblad i sängen! Då gör du ju det direkt på morgonen och det hade hon kanske inte förväntat sig.

Eller skicka ut henne för att handla något och när hon kommer tillbaka så har du tänt levande ljus i hela lägenheten och överraskar med middag och champagne.

Hihi, champagne är genomgående - det är lyxigt och gott!

Hur du än gör kommer det nog bli underbart! Lycka till!

• EdithGreen

Gör något speciellt!

Någon som passar er, men som ni inte brukar göra!

Tänk inte bara "frieri-mallen" - om du exempelvis bokar bord på fin restaurang, säger att ni ska klä upp er osv, så kommer hon ju vara så extremt medveten av vad som är på gång att risken är stor att det blir ett antiklimax.

Förklara din kärlek på ett personligt sätt; kanske ett kärleksbrev, kanske små lappar över hela er lägenhet. Om det är svårt så köp häftet "En kärleksförklaring" och fyll i. Det gjorde jag till min kille på vår 2-års dag och han blev alldeles tårögd när han läste Och han har tagit fram den efteråt och läst också. Det skulle kunna vara ett bra minne från er förlovning!

En annan idé: boka tid hos en bra fotograf och ta bilder på er ihop - också ett bra minne att spara! (Lite dyrare, dock...)

Eller boka en resa/en övernattning någonstans och kidnappa henne!

• theotherone

Fina tips, men vi åker till göteborg på morgonen och ska spendera helgen där och vi åker samma dag som vi förlovar oss.
    Men flera tips det uppskattas=)

• jennysnartfru

Ta henne till en plats som är speciell för er eller som kommer bli. Gör det på en otippad tidpunkt. Ta henne med storm.
    Det gjorde min kille.
    Jag vet inte om jag skulle vilja sitta bland massa folk tex på restaurang och fria.. Men det kanske passar er.
    Tänk efter hur du tror hon vill ha det. Vill hon att du ska gå ner på knä osv...
    Vi planerade så pass att vi visste vilket datum det var och då var vi i Turkiet, men själva frieriet skedde Rhodos stad uppe bland en gammal olympiastadio.
    När min kille friade så gick han ner på knä, höll som ett tal till mig vad jag betyder för honom och hur förhållandet varit och hur det var när vi träffades. Ahh rena Hollywoodfilmen.
    Det blev perfekt.
    Lycka till

• EdithGreen

Har ni planerat något tillsammans?
    Är det på lördagen Det "ska ske"?

• theotherone

vi förlovar oss på fredag , och vi har bestämt att vi ska äta på resturang. men det är också bara det vi har bestämt

• EdithGreen

Vad har du själv för idéer?

• theotherone

när hon gör vid sig när vi ska äta , så har jag köpt ett halsband och hänger ringen i det och sedan sätter jag på henne halsbandet när hon står framför spegeln?

• Morr

theotherone: vi ska också förlova oss på fredag och har haft ringarna hemma i två veckor men gömt dem för att slippa utsättas för risken att hela tiden prova dem..

vi ska ha en mysfrukost och jag ska köpa champagneglas och lägga en lapp däri med "frieriet", eftersom vi gemensamt kommit överens om att förlova oss har vi ju redan friat men bara för att det ska va så tänkte jag så...o sen åker nog ringarna på
    och champagne i de nya glasen och ett långt skumbad.....

efter det ska vi bara mysa och sen äta middag o bio på kvällen... o ta kort på ringarna o skicka mail till alla nära o kära.. lär väl sitta upptagen i telefon hela dagen på lördag.. grattis i förskott! berätta sen hur det gick!!

• theotherone

låter mysigt=), har ju en dag till på mig att fundera lite =)
    du får gärna skriva hur det gick för er med=) Lycka till!

• Ernhake

Jag tycker helt klart att man ska göra det till en heldags grej. Sen hur den heldagen ska se ut det vet jag inte. Kanske ge min blivande en lapp i timmen med en ny kärleksförklaring på och varför jag älskar just honom. och sen en sista lapp där det står "vill du gifta dig med mig"..

Eller ett album med bider och lite text om varför jag älskar just honom. Ta foton från speciella tidpunkter i ert förhållande, kanske nån gammal biobiljett eller om du skriver ner vad ni gjorde första dejten, närdu först visste att honv ar den rätta och sen på sista blandet ligger ringarna och frågan om hon vill bli din fru.. vilken bra idé jag kom på!! Den ska jag iaf göra till min blivnade i födelsedagspresent fast utan frieriet =)

Eller gå ut på stan och köp nya kläder till varandra, låt henne klä upp dig och du klä upp henne. Ha på er de nya kläderna på kvällen när ni går ut. Eller kanske nån spabehandling?

• Morr

tjoho! nu är det klart och officiellt, men hans föräldrar har inte sett våra mail ännu... men i morse hände det precis som vi sagt innan och ska ut och äta ikväll o sen bio men nu när folk börjar ringa o så så känns det så naturligt för oss eftersom vi tänkt på det så länge och haft det klart för oss... min syster höll på att trilla av stolen haha...pappa skickade tillbaka magdalena ribbings text om förlovning och undrade om det var det vi menade

• stenbruden

Grattis Morr!!!!!

Hur gick det för theotherone??? Det där med halsbandet tyckte jag var jättegulligt, blev det så?

Synd att ni fick sånt skitväder på er tripp hit till gbg

• Morr

stenbruden: tack, det känns underbart nu när det är officiellt och klart! väcktes av blombud i morse från mamma o pappa

• stenbruden

Åh va kul!!! Blombud blir man glad av Kul att dom blev så glada för er skull!!!!!

• Morr

ja alla har verkligen blivit jätteglada och undrar hej vilt när bröllopet kommer att stå.. vi har förklarat att vi kommer att gifta oss när tid o pengar finns men inte inom ett år.. mammas kommentar: Men pengarna behöver ni inte bry er om, det är ju upp till brudens föräldrar! haha...det känns skönt att hemlighetsmakeriet är över och att alla som sagt blev så glada för vår skull!

• stenbruden

Vilken skön kommentar av din mamma med pengarna
    PERFEKT!!! Hoppas det blir bröllop traditionsenligt inom ett år då

Ja man vill ju berätta för hela världen om en sån grej!!

Svar på tråden Förlovning i helgen!