• snofsan

cocca-cola beroende :-( OT

oki ja vet dettta e ot .. men nu sitter jag här i natt och kan inte sova har druckit för möe cocca cola (i vanlig ordning) och har dåligt samvete.. suck det va juh nu jag skulle skita i sånt p skita i chokladkakkor (som oxå slank ner i magen ikväll)

asså ja blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan sluta dricka cocca - cola... suck det e nästan så att man skulle bilda en klubb "anonyma colalist"

e det bara jag som blir irriterad och får ont i huvudet om ja inte får i mig minst ett glas cola om dagen?
    finns det nån mer här som e med beroende av cola?

• Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT
  • fjäskan

Snofsan jag är inte nå heller mycket til kaffe drickare men hälfen kaffe och hälften mjölk(eller mer), gärna varm mjölk, så blir det som kaffe latte, funkar för mig

• vinrödapar

Jag har med varit cola beroende och drack kaffe för över 10 år sedan men fick ont magen av det. Nu har jag hittat nescafe som har påsar som man sedan blandar med mjölk. Nu är jag beroende av det och dricker bara cola om jag inte har mitt kalla kaffe eller är på fest.2st koppar om dagen måste jag ha.Ice coffee heter det och är 8st påsar i varje kartong för ca 16:-.Visst går det åt mer mjölk här hemma men hellre det.
    Lycka till

• snofsan

nää ja de går inte alls juh.... har försökt med bara liiiite kaffe å massor mjölk funkar iaf inte suck ja kommer ldrig att bli vuxen juh

hur går det för dig då fjäskan att sluta med colan?

• A o P

Nää, kaffe funkar inte för mig heller... Jag blir inte stor nån gång jag heller!!!

En liten fråga/undran, visst är det en hel del koffein i Fanta o Sprite också ???

Jag har paniiik idag när det är helg utan cooooooola. Hur klarar man sig!!! Tur att jag har massa jobb hela dagen. Men ikväll framför tv:n blir värre....

• bambibloggagratisse

Oj, va roligt att hitta denna tråd! Jag dricker ca 1,5 - 2 liter Cola Zero om dagen. Dricker nästan inget annat!

Jag håller med catte om att det känns som om det inte är så farligt beroende. Och eftersom jag ibland dricker Cola på morgonen så säger jag att det är istället för kaffe...

• snofsan

åj herregud nu e de jobbigt här lördag kväll ingen cola.... FJÄSKAN hur klara du det här det känns som om ja bara vill sprinag till affären å köpa en cola blir gaaaaaaalen snart

• oss två

klarar mig ikväll med vin istället...

• fjäskan

har inte klarat mig...... lördagen var ja på tjejmiddag och där var det inga problem men nu på morgonen sitter ja här med ett cola glas, och inte är det för att jag drack en massa alkohol heller...........

• snofsan

men du har väl dragit ner på colen iaf?

nu e dag 4 utan cola e inte lika sugen på coca cola längre faktisky!

jag har druckit annan dricka i helgen..

det känns som om ja har passerat dom kritiska dagarna utan cola

*kraaaam fjäskan* du kan göra det här

Svar på tråden cocca-cola beroende :-( OT