• maljor

Nu får ni ge er!!!

Fick precis en tillsägelse för att jag annonserar att jag vill hyra ut en sak som vi hade på vårat bröllop!!!
    Har sett ett tiotal annonser från en och samma person som ska "hyra ut sin brudklänning" (jovisst att man har 10st) och dessa tas inte bort men när jag lägger ut EN!! annons så j-vlar får man en tillsägelse.

Kan nån från BT vara så snäll och skriva en tilläggsregel att "uthyres annonser är förbjudna"??!! Annars kan ni ju vara så goda att ta tillbaka tillsägelsen och lägga in min annons igen!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-18 17:45
    (ursäkta, men man blir lite sur när man ser alla andra "privata" annonser)

• Svar på tråden Nu får ni ge er!!!
  • maljor

Är det någon annan här som oxå fått tillsägelser för detta?

• it-brud

Visste inte heller att man inte får hyra ut grejer, har ändå sett flera annonser om det på Köp&Sälj...

Jag håller med om att det finns vissa säljannonser som borde granskas. Har t ex sett en tjej i Stockholm som säljer en massa klänningar, typ 10 st som du sa. Och det är alltid samma namn och samma tel-nr.

• Sara o Per

Alltså det säger ju sig själv att om annonser är förbjudna så är även annonser om att hyra ut saker förbjudna?

• Communityansvarig

Vi vill i möjligaste mån hålla forumet rent från reklam. Under köp och sälj är endast annonser för privat bruk och för enskilda begagnade varor tillåtna. Annonsering av tjänster är ej tillåtet.

Ser ni något som inte är tillåtet är det alltid bra om ni anmäler detta så att vi blir uppmärksammade på problemet. För att denna hantering ska snabbas upp söker vi nu också moderatorer

• maljor

Nu gör inte jag reklam utan jag ville bara veta vad jag gjorde för fel när jag annonserar ut en begagnad sak som vi hade till vårat bröllop. Får man inte hyra ut saker?

Sara o Per

Man får ju annonsera på köp och sälj precis som jag gjort. En begagnad bröllopspryl från vårt bröllop - hur kan du anse det förbjudet?

• Pumpkin

maljor: Den här begagnade saken - vill ni alltså hyra ut den? Och annonserar om det på BT's Köp&Sälj? Har jag förstått det rätt då?

För i så fall kan jag tänka mig att det räknas som tjänst och därmed får ni inte annonsera på Köp&Sälj... Om jag uppfattat det rätt alltså

• maljor

Pumpkin

Så kanske det är men det har under alla år jag varit här alltid funnits uthyres annonser som inte blivit borttagna.
    I sånt fall får man väl bli tydligare - eller kanske plocka bort dem som så tydligt är "företag" och inte en privatperson =/

• Sara o Per

Okej, förlåt jag uppfattade det som att du annonserade i forumet.. I köp och sälj borde det ju vara tillåtet...
    Ber så mycket om ursäkt... :)

• Pumpkin

Det har ju inte varit så bra koll på BT hittills, men det är väl det som förhoppningsvis ska förändras nu med moderatorer som hänger här mer regelbundet osv, men jag förstår vad du menar och håller med dig.

Svar på tråden Nu får ni ge er!!!