• Rödaanna

Morgongåva till mannen?

Tips på bra, roliga, söta eller fantastiska presenter till sin man att ge i morgongåva?
    Helst skulle jag vilja ge och få en familjering från Hand Sweden men eftersom vi ska ha ett litet enkelt bröllop vill vi ge varandra bara något symboliskt. Max 300 kr. Att ge en sexig bild känns inte aktuellt då min fästman är fotointresserat och redan har förevigat mig... fast inte som sjuksköterska - skulle vara det i så fall...
    Andra tips?

• Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Ernhake

En namnskylt att ha på dörren med ert gemensamma efternamn?
    Läste om någon som skulle ge sin blivande en brevlåda med deras nya efternamn, den idén funderar jag på att sno =)

Min mamma fick ett träd av min pappa som de planterade ute i trädgården på sommarstället. När jag var liten hade det växt till sig till ett stort träd och det var så mysigt att var gång vi gick förbi trädet så sa mamma alltid att hon fått det av pappa och att det växer sig starkare för var år som går, precis som deras kärlek.

Såg någon som gett sin man ett chackhäfte med romantik. Det var typ 12 checkar man kunde lösa in med tex romantiskt middag, massage, månskenspromenad och liknande.

Ett annat tips var att köpa champagne och sätta lite olika etiketter på "öppnas på 1åriga bröllopsdagen", "öppnas när vi köpt vårt första hus" osv

Ett sista tips är att skriva ihop alla era sms eller mail till en liten bok. Eller varför inte göra "boken om oss" eller "du gör mig lycklig" och skriva ner sms som han skickat som betytt mycket för dig, sätt in bilder som betyder nått, kanske nån gammal biobiljett, restaurangmeny osv.

• Jonna83

jag började med ett album den dagen JAG friade till min älskling. Jag kommer skriva in tankar o känslor, kanske sätta in kort eller andra minnessaker osv ända till den dagen vi gifter oss. Sen kommer han få den som morgongåva. Krävs kanske att man är lite pysslig ;)

• mrsD

¨finns ju en bok på www.bluebox.se som heter typ, en kärleksförklaring eller nåt sånt..

jag köpte den, och har börjat fylla i, har oxå klistrat in lite foton osv.. Den är mysig!!

• Du Jag Vi

Jag gjorde en "jag älskar dig för att.." bok till mib pojkvän i 18 års present. Mycket uppskattat, har hört att det är andra som gjort en liknande.

Man skriver till exempel "Jag älskar dig för att du har så fina ögon"
    "jag älskar dig för att du masserar mina fötter efter en tung dag på jobbet"
    Ja skriv vad som hälst, fåniga, romantiska, seriösa. Ja allt får plats. Varva med lite fina citat och dikter. Kanske lite fina bilder.
    Här är en länk från en annan som har gjort en liknande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m1415083.html
    Värd att titta på!

• Skottdagen2008

Jag tänkte fixa en secret box till min m2b. för hans skull men även för min egen självkänsla som jag kan kolla i då jag tycker jag är ful och tråkig.

• zansia

Provar på denna tråden oxå.:)
    Är det någon som vet vart man kan köpa/beställa morognrockar med namntryck i textil eller annat? Vill så gärna ge en till min underbara sambo och snart man....Snälla...någon som vet?

• jennysnartfru

Jag tänker köpa manschettknappar och låta dom graverasmed hans initialer på utsidan och jag älskar dig på insidan.

• Rödaanna

Hej alla! Jag köpte till slut en jättefin emaljskylt till dörren med vårt gemensamma namn. Han blev jätteglad och skylten är i fin kvalitét så den håller nog hela livet :) Jag fick dubbla kostnaden men det var det värt. Lägger upp bild i galleriet.

• Alice45

KIZZE... vad kostar en amulett ring ungefär??
    Tyckte det var en jätte bra ide

• Zozo

Vinterbrud.. Tänk bara pa att du inte namnger en stjärna pa riktigt mvia de där sajterna. Jag tittade pa det till min pappas 50-arsdag och blev urbesviken när jag fattade att man bara skriver in sig i det företagets register. Stjärnan förtsätter heta A23b4 eller vad det nu kan vara... Man kan i sa fall lika gärna skriva ihop ett diplom hemma och dôpa vilken stjärna man vill.

• kizze

ca 400-500:- tror jag. Det beror lite på vad man ska för snodd eller kedja till. du får maila dem o fråga
    info@gobbit.se

Alice45 skrev 2007-10-16 12:21:43 följande:
    KIZZE... vad kostar en amulett ring ungefär??Tyckte det var en jätte bra ide
Svar på tråden Morgongåva till mannen?