• Qozze

Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!

I vått och torrt: Inte stör du! Jag drog stl 44-46 i slutet av januari. Jag har kunnat ha stl 40 sedan nån gång i augusti tror jag, så det är väl ungeför 6 månader. Jag har väl inte varit superhård mot mig själv (har haft unnardagar och äter det mesta ändå, bara nyttigare varianter - tror att träningen har gjort det mesta) så om man verkligen vill kan det nog gå snabbare med. Vilket mål har du och hur lång tid har du på dig?

• Qozze

Skottdagen: Dåså, då blir det en väldigt snygg klänning, gillade inte riktigt färgen på bilden
    Vad duktig du är som cyklar när du ska iväg, alltid bränner det något. Ju mer man rör sig desto bättre

I vått och torrt: Stl 38 är inte så långt som det känns, det gäller "bara" att ha lite diciplin. Jag tror att du kan fixa det om du vill. Jag har ju snart kommit dit (är värsta gottegrisen egentligen!). Men när man börjar träna och äta nyttigare blir man inte lika sugen på godis, i alla fall inte jag. Nu nöjer jag mig faktiskt för det mesta med en mindre mängd. Sen är det förstås viktigt att du börjar med något som du tycker är roligt i träningsväg. Jag avskyr att springa så det går bort! Jag går istället på olika pass på F&S, det är mycket mer min grej. Ett tips är att även mäta omkrets runt typ mage/stuss/lår så kan du se att det händer saker där även om vikten kanske inte alltid rör sig lika fort.

• Qozze

Det känns som om detta blir en dålig vecka också. Var och tränade i lördags (första passet den veckan) och i måndags åkte jag igen fast jag hade lite känningar i halsen. Och efter det har jag inte alls mått bra. Känner mig febrig och hängig så det gäller att ta det lugnt tills man är bra igen. Synd! Jag som hoppades kunna "komma i kapp" denna vecka!

Skottdagen: Ryggmassage låter härligt! Skulle behöva det själv nu känns det som

• Qozze

Jag hade invägning idag och nu verkar det som om det står still. Det har inte hänt något med vikten på 3 månader men måtten fortsätter att minska. Märkligt. Men som sagt så är formen viktigast så man ska väl inte vara för ledsen även om man vill att de siffrorna också ska minska...

Träningen har inte gått så bra denna veckan, har kännt mig krasslig hela veckan och är fortfarande inte bra. Får försöka ta nya tag nästa vecka. Hur har det går för dig?

• Qozze

Fy vad trist att alla blivit sjuka, man får ju inte direkt mer gjort när man måste ta hand om en massa sjuklingar också. Mina tjejer hade varit gnälliga på dagis båda två idag (det är de aldrig annars) så nu kommer väl höstsjukorna (de hade många sjuka barn där idag, 18 av 28!). Jobbigt. Men jag och m2b är i alla fall pigga så jag ska försöka komma iväg en sväng ikväll.

• Qozze

Haha, jo du, det skulle inte vara helt fel. Våra ungar har blivit sjuka nu och själv känner jag mig påverkad av det med. Får käka en massa vitamin så man hller sig på benen. Ska vila ikväll i alla fall så får jag försöka ge ig ut i morgon.
    Har i alla fall definitivt minskat till en 40/M i storlek nu, och bh är tillbka till samma som innan barnen kom Bara en storlek kar nu...

• Qozze

Fy, hösten är inte bra ur hälsosynpunkt. Alla bara blir sjuka och det går runt runt...
    Ont i knäna? Det låter inte kul. Har han haft det länge? Han kanske har sträckt sig eller ramlat och slagit sig?
    Vår äldsta dotter klagar ofta över att hon har ont i bena och så sätter hon sig på golvet. Det har hon gjort länge. Men vi tror att det är "växtvärk". Jag hade det själv ofta när jag var liten och hon har växt massor det senaste året.

• Qozze

Jodå, hon springer och går som vanligt annars. Men ibland bara faller hon ihop och tar sig åt benen och säger att hon har ont. Det brukar hjälpa om man masserar benen. Jag har pratat med BVC om detta och de tyckte att det lät som växtvärk (även om man inte säkert kan veta), speciellt eftersom jag också har haft mycket växtvärk.

• Qozze

Ajdå, då låter det allvarligare än lite värk. Jag tycker att ni ska åka till en läkare och få honom undersökt. Om han vägrar gå över huvudtaget så måste han ha ganska ont. Han kan ju ha fått en inflammation eller så i knäna. Du kan ju ringa vårdguiden och höra vad de tror (08-320100), eller sök info på nätet (www.vardguiden.se). Hoppas att han mår bättre snart!

• Qozze

Det är ju inte så himla lätt att veta alla gånger - de kan ju inte förklara själv så bra heller vad som är fel i den åldern. Om han kan röra på benen är det nog inte sådär jätteilla heller, men han behöver nog undersökas i alla fall. Du kan säkert få en tid till i morgon bitti för honom. Det ordnar sig! Och du kan ju alltid ge honom lite alvedon om han verkar ha ont tills ni får komma till en läkare. *kram*

• Qozze

Bra gjort! All träning är bra träning. Jag promenerade till jobbet idag (30 min) och cylkade tillbaka (15 min) så det fick bli min dagliga träning... Lite i alla fall.

• Qozze

Troll1: Ja fy, det bubbliga på magen ser inte så kul ut. Nu blir yngsta 2 i januari och trots att jag väger mindre nu än innan första barnet blrv till finns bubblet kvar (och det hade jag inte innnan).

Skottdagen: Vad skönt att det inte var värre än så. Men då förstår man ju att det inte var så skönt att gå.

• Qozze

Hon blir 2 år den 21 januari (en vecka före vårt bröllop!)

• Qozze

GME76: Så pilates funkar bra? Kanske kan vara värt att prova...

Skottdagen: Kul! Hon var beräknad till den 10:e men hon ville inte ut så snabbt. Fast lite kul att det blev den 21:a för min bror är född på samma datum

• Qozze

Blä, vilken tung vecka. Har inte tränat sedan förra lördagen, har inte varit frisk, och nu har man bara dåligt samvete över det. Som det känns nu kommer jag inte att kunna träna något denna veckan heller och då blir det två veckor utan träning. Blir jobbigt att komma igång efter det...

• Qozze

Skottdagen: Fy, jag är i samma svacka som dig. Har varit dålig flera veckor med massor av hosta och inte vågat träna. Sen blev jag bättre och hann träna två gånger men nu har jag fått världens värk i axeln (inflammation?) så nu törs jag inte träna igen, man vill ju inte att det ska bli värre. Är rädd att min vikt också går åt fel håll... har inte kollat dock
    Enda sätt jag rör på mig nu är att cykla till jobbet varje dag, men det känns verkligen patetiskt. Och sen känns det som om man bara har en massa undanflykter fast man egentligen inte bör träna om man inte är frisk. Och snart är det jul (firar med m2b's familj som inte direkt är snåla med onyttigheterna)...

• Qozze

Det verkar som om alla blir sjuka nu. Hade egentligen roliga planer med två familjer idag, men igår morse avbokade den ena familjen som var sjuka och igår kväll hade även den andra familjen blivit sjuk. Så nu sitter man här medan barnen vilar och m2b jobbar... Får se hur länge barnen klarar sig, både jag och m2b har varit risiga redan.

Vad skönt att du i alla fall håller vikten trots brist på träning. Jag börjar bli lite stressad över att inte hinna/kunna träna. Jag vill ju få bort de sista kilona och resterna på magen. Men det går inte i helgen heller eftersom m2b jobbar. Har tränat en gång denna veckan i alla fall. Alltid något

• Qozze

Hej!

Nja, det går väl sådär. Förra veckan lyckades jag faktiskt träna tre pass (*hurra! *). Jag hade en invägning och mätning i helgen också (var 5 veckor sen sist) och den visade att jag stod i stort ett kvar på samma vikt som sist, -0.2 kg, och måtten var också i stort sett samma runt midja och höft. Så jag har i alla fall inte blivit större av bristen på träning vilket är skönt. Men nu är det bara 2 månader kvar så jag börjar känna mig lite pressad. Skulle vilja bli av med de sista kilona, framförallt sitter det runt magen (mitt mål var ju stl 38 och jag drar fortfarande 40). Men det är väl det som är svårast att bli av med... Jag får försöka ta mig ett ryck nu i december. Synd bara att det är så mycket annat som ska fixas då...

• Qozze

MiWi: Vad duktig du är! Jag började på samma sätt med mycket sallad till den "vanliga" maten. Men nu hinner jag nästan aldrig fixa sallad på vardagarna, man ska vara glad om man hinner steka lite korv innan ungarna dör av hunger när man kommer från dagis. *suck*
    Man kanske skulle testa pilates... var får man tag i såna prylar?

Svar på tråden Vill ner i vikt, har småbarn, när får man tid?!