• stenbruden

Göteborgsbrudar 2008

Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Astriden

haha, måste springa ut med hunden.. ansluter om en stund

• stenbruden

Men zlemma va jobbigt för er!! Håller alla tummar och tår för er!! Kan nog vara nyttigt att ta en paus och fokusera på något annat som är positivt - heja bröllopet! Styrkekram, måste vara tufft. Vi har inte försökt så man vet ju aldrig. Man ska aldrig ta det för givet..

Barba - just det ja, gud va spännande!!!

Nu ska jag äntligen åka hem från jobbet, 11 timmar idag, äntligen över. Ses imorn!!

• Astriden

Åh, Zlemma måste vara sjuk påfrestand för Er!
    Har två vänner som haft det jobbigt, försökt länge & nu blev en av dem äntligen gravid & är i 5e veckan. finns solskens historier bland alla. håll ut & fucusera på bröllopet nu!
    Kram!!

• Zlemma

Tack för kramar och tummar. Har inte gett upp hoppet ännu då vi har några försök kvar och än så länge tiden på vår sida!

• allakantralla

Slänger mig in här jag med, trots att inget datum finns än, håller på att leta lokal som en besatt, men det verkar inte finnas någon som passar våra behov, så nu ber jag snälla Göteborgsbrudarna om hjälp!

Jag undrar om det är något som vet något om följande lokaler när det gäller priser och antalet gäster samt vad som ingår:

hjuviks båtklubb
    Mölndals roddförening
    Kustens hus

Jag söker med ljus och lykta efter en lokal man kan vara i så långe man önskar, som tar minst 70 personer, där man kan ta med egen mat och dryck, och som ligger så att man kan ta sig med kollektivtrafik från Göteborg.

Har förstått att det inte är en lätt uppgift jag tagit på mig, och har letat mig igenom många många trådar här utan framgång. Så jag vore väldigt tacksam om någon kände till någon kursgård, eller liknande för oss att ha vår fest i!

• Astriden

God morgon förresten, nu SNÖAR det i gbg

• Majsis2008

Vi ska ha våran fest i zenithgården. har även varit kontakt med hjuviks båtklubb men d var dyrare och man fick bara ha lokalen en viss tid. Zenithgården ligger avsides, inga bostäder som blir störda, bussen stannar precis utanför och man får plats med 120 personer. Köket är utrustad med tallrikar, glas och allt annat man behöver för att göra egen mat och kunna servera den....

allakantralla skrev 2007-11-12 22:56:32 följande:
    Slänger mig in här jag med, trots att inget datum finns än, håller på att leta lokal som en besatt, men det verkar inte finnas någon som passar våra behov, så nu ber jag snälla Göteborgsbrudarna om hjälp!Jag undrar om det är något som vet något om följande lokaler när det gäller priser och antalet gäster samt vad som ingår:hjuviks båtklubbMölndals roddföreningKustens husJag söker med ljus och lykta efter en lokal man kan vara i så långe man önskar, som tar minst 70 personer, där man kan ta med egen mat och dryck, och som ligger så att man kan ta sig med kollektivtrafik från Göteborg.Har förstått att det inte är en lätt uppgift jag tagit på mig, och har letat mig igenom många många trådar här utan framgång. Så jag vore väldigt tacksam om någon kände till någon kursgård, eller liknande för oss att ha vår fest i!
  • Majsis2008

Godmorgon, ja det snöar här, får la se vilket kaos d blir i år, alltid så, göteborgarna vet inte vad det vita är som kommer från himlen...

• Astriden

jag gillar inte snön, men försöker vara positiv
    tidig vinter = tidig vår = underbart väder i April = Nina får en solig bröllopsdag!!

eller??

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008