• holabado

Har alla ni förlovat er innan ni gifter er? Någon som "bara" gift sig?

Jag vet att det inte finns några måsten men jag undrar ändå, är det ovanligt att inte vara förlovad och att inte ha någon förlovningsring?

Vi vill gifta oss borgerligt men har inte funderat så mycket på förlovning utan går direkt på "the real thing"

• Svar på tråden Har alla ni förlovat er innan ni gifter er? Någon som "bara" gift sig?
  • Liinda_e

vi sket helt i förlovning....för under våran uppväxt förlovar sej folk hit och dit gör slut och kastar ringarna....
    kändes som en helt oseriös sak....
    så vi bestämde gemensamt att gifta oss i år i oktober som vi alltid velat...tog beslutet i maj och har inga ringar förns dagen d....
    MEN jag kommer ha 2 ringar sedan för att se "mer" gift ut....

• LizaStina

Min sambo har friat till mig men jag har ingen förlovningsring. När vi gifter oss kommer jag få två ringar. Jag ser de som vigselringar.

• snuttungen

Vi hoppade oxå över förlovning av samma anledning som liinda_e. Det känns som att förlovning har förlorat sitt syfte och att det inte är så noga om man förlovar sig 1, 2 eller 3 gånger i sitt liv.Vi bestämde oss för att gå direkt på kärnpunkten...jag har bara en ring, känns helt okej.

• PennyJenny

Vi ringförlovade oss inte, förlovning är ju eg att lova att gifta sig och det gjorde vi ju men utan ringar. Och det går hur bra som helst. Vi kände att lägga ut pengar på förlovningsringar ett halvår innan vi gifter oss kändes tämligen onödigt. Plus att det inte förekom något frieri utan långa hårda förhandlingar. ;)

• Fru vilda hilda

Vi förlovade oss några timmar innan vigseln på morgonen. Ville absolut ha två ringar på fingret sen som liinda_e sa- se mera gift ut.

• Gotland08

Vi har inte förlovat oss och kommer inte att göra det heller. Vi gifter oss i februari och jag kommer troligtvis att ha en ring som ser ut som två ringar med lite mellanrum, stenarna sitter mellan ringarna. Inte den bästa förklaringen kanske

Varför vi inte förlovar oss är, min m2b har redan varit gift jag har redan varit förlovad. Känns inte som om det skulle tillföra något.

• 0205

Vi förovar oss inte, däremot ska jag få en kärleksgåva av min sambo när han friar ordentligt, men han får ingen ring då.
    Sen så får vi var sin ring när vi gifter oss.

Personligen tycker vi att förlovning har förlorat sin kraft så vi kör direkt på the-real-thing.

• Morr

jag förstår inte varför ni säger att förlovningen har förlorat kraft för er bara för att många förlovar sig hit och dit - jag menar, en förlovning kan ju betyda en sak för ett par och en annan sak för ett annat och man ska väl inte påverkas av hur andra ser sin förlovning? Självklart får ni göra som ni vill men känns lite tråkigt om ni dömer ut förlovning som ett steg till bröllop för oss som känner på det sättet och verkligen är seriösa med förlovningen...

• 0205

Jag skrev klart o tydligt att jag personligen tyckte det förlorat sin kraft, jag skulle aldrig dömma någon annan för att de förlovade sig.

Morr skrev 2007-09-07 14:59:19 följande:
    jag förstår inte varför ni säger att förlovningen har förlorat kraft för er bara för att många förlovar sig hit och dit - jag menar, en förlovning kan ju betyda en sak för ett par och en annan sak för ett annat och man ska väl inte påverkas av hur andra ser sin förlovning? Självklart får ni göra som ni vill men känns lite tråkigt om ni dömer ut förlovning som ett steg till bröllop för oss som känner på det sättet och verkligen är seriösa med förlovningen...
Svar på tråden Har alla ni förlovat er innan ni gifter er? Någon som "bara" gift sig?