vart får man tag i vigselring med smaragd sten?
ja vill ha en vigsel ring med smaragd i hittar inget å undrar om ni kanske har nåra tips på nån sid md vigslringar med smaragd i ?
tack på för hand
ja vill ha en vigsel ring med smaragd i hittar inget å undrar om ni kanske har nåra tips på nån sid md vigslringar med smaragd i ?
tack på för hand
*puffar upp*
Designa själv?
ja kanske det =)
låter som det enda valet
Det är ju om inte annat roligt att designa sin egen ring
www.diamant.nu/ har jag för mig hade några
Det ska nog gå at hitta, de brukar nog bara inte rubriceras som vigselringar. Här är en sida med några exempel:
www.18carati.com/jewellery/gemstones-rings-c-7_8.html&filter_id=4&sort=4a
Om det inte är just den smaragd-blå/gräs-gröna färgen du är ute efter, utan just en grön sten, så finns det ringar i peridot, som är en variant av mineralen olivine. Här är en sida med många ringar i peridot:
www.mysolitaire.com/templates/Template5.asp&Template_ID=9&AllFlag=T
Lycka till!!! Jag tycker det är grymt med gröna stenar!
ojoj vad mycket fiint det finns tack höreni =))))
Hej!
Hellkes brukar kunna fixa det man vill ha. Vi beställde våra förlovningsringar därifrån och jag har 8st rosa safirer runt omkring på sidan av min ring. Tror de har:
hellkes.se
Lycka till!
Visa 08 vad kosta din ring?
Min ring är i rött guld, 4mm bred och med 8st 0,2 rosa sfirer. Jag tror den kostade någonstans mellan 3500-4000kr. Däremot blir det nog dyrare men en stor sten än några små. Kan kolla mer noga ang priset hemma om du vill. Finns bild i mitt galleri. Sedan vet jag inte prisskillnaden mellan smaragder och safirer...kan nog skilja lite kanske.
Fråga om det är något mer du undrar. Min ring är ocean 231-4 hos hellkes.
Titta i mitt galleri, där har du en superfin ring!!
kolla med en "riktig" guldsmed. Det blir lite dyrare en från en vanlig butik, men i mitt tyckte värt det. Vi har använt oss av Atelier Ajour www.atelier-ajour.se till förlovningsringarna och kommer även göra det till vigselring(arna). Han är jättebra att ha och göra med och sprutar av idéer. Helt klart värt ett bestök i alla fall! =)
lillP : verkligen fiina ringar men en anning för dyrt i min smak