• snofsan

vart får man tag i vigselring med smaragd sten?

ja vill ha en vigsel ring med smaragd i hittar inget å undrar om ni kanske har nåra tips på nån sid md vigslringar med smaragd i ?

tack på för hand

• Svar på tråden vart får man tag i vigselring med smaragd sten?
  • snofsan

ja kanske det =)

låter som det enda valet

• Pumpkin

Det är ju om inte annat roligt att designa sin egen ring

• Ms K

Det ska nog gå at hitta, de brukar nog bara inte rubriceras som vigselringar. Här är en sida med några exempel:
    www.18carati.com/jewellery/gemstones-rings-c-7_8.html&filter_id=4&sort=4a

Om det inte är just den smaragd-blå/gräs-gröna färgen du är ute efter, utan just en grön sten, så finns det ringar i peridot, som är en variant av mineralen olivine. Här är en sida med många ringar i peridot:
    www.mysolitaire.com/templates/Template5.asp&Template_ID=9&AllFlag=T

Lycka till!!! Jag tycker det är grymt med gröna stenar!

• snofsan

ojoj vad mycket fiint det finns tack höreni =))))

• Visa08

Hej!

Hellkes brukar kunna fixa det man vill ha. Vi beställde våra förlovningsringar därifrån och jag har 8st rosa safirer runt omkring på sidan av min ring. Tror de har:

hellkes.se

Lycka till!

• snofsan

Visa 08 vad kosta din ring?

• Visa08

Min ring är i rött guld, 4mm bred och med 8st 0,2 rosa sfirer. Jag tror den kostade någonstans mellan 3500-4000kr. Däremot blir det nog dyrare men en stor sten än några små. Kan kolla mer noga ang priset hemma om du vill. Finns bild i mitt galleri. Sedan vet jag inte prisskillnaden mellan smaragder och safirer...kan nog skilja lite kanske.

Fråga om det är något mer du undrar. Min ring är ocean 231-4 hos hellkes.

• Waersta

Titta i mitt galleri, där har du en superfin ring!!

• lillP

kolla med en "riktig" guldsmed. Det blir lite dyrare en från en vanlig butik, men i mitt tyckte värt det. Vi har använt oss av Atelier Ajour www.atelier-ajour.se till förlovningsringarna och kommer även göra det till vigselring(arna). Han är jättebra att ha och göra med och sprutar av idéer. Helt klart värt ett bestök i alla fall! =)

• snofsan

lillP : verkligen fiina ringar men en anning för dyrt i min smak

Svar på tråden vart får man tag i vigselring med smaragd sten?