• Jämtlandstaus

Bäst gästbok?

Nån som har ett bra tips på gästbok? Vi kommer vara ca 90 gäster, och jag vill ha tips på en bra bok för dom att fylla i. gärna kanske en som har förtryckta sidor, men dom brukar inte kunna räcka till alltid.

• Svar på tråden Bäst gästbok?
  • skruttilutt

Jag har snott idén härifrån. Vi kommer att ha ett papper vid varje kuvert med ett antal frågor. Tex Namn, relation till brudparet, bästa minnet med bruden/brudgummen/brudparet, råd för ett bra äktemskap osv. På bladet kommer att finnas plats för foto. Vi kommer sedan att binda ihop detta till en bok. Detta gör att gästena har hela middagen på sig att skriva och slipper stå i kö till en gästbok och kanske glömma skriva.

• Lycka o Kärlek

Idén som ELIM kom med var ju jättebra! Vi var på ett bröllop där de organiserade fotografering av alla gästerna (var nog runt 90 pers). Toastmastern uppmanade alla vid minglandet mellan mat och tårta att under minglandet gå till "stället där i hörnet" för att bli fotograferade, antingen i par eller i en liten mindre grupp. Dessa kort sattes sedan in i en gästbok där de som blivit fotade tillsammans på ett kort hade skrivit några rader/meddelande tillsammans på en sida i boken.

Då skulle man kunna göra som ELIM skrev för det blev väldigt rörigt vid kön till gästboken. Alla får vara med på en organiserad fotografering men bladet/pappret ligger vid varje persons plats!

• Jämtlandstaus

Jättebra idé

Vi kommer ta gruppbilder under minglet, och det blir per bord. det kommmer vara 8 vid varje.

kan ju vara en rolig idé

• skruttilutt

Lycka och kärlek - precis så har vi tänkt att göra! Fast fotograferingen sker under brudskålen istället.

• Emma1982

Vi köpte vår genom Califrafen. Den vi valde hade linjerade sidor, vit pärm med två silver hjärtan och sen våra namn + datumen graverad på en platta. Sen knöt man ett silverband för att hålla den stängd. Mycket fin och den räckte för våra 110 gäster, då skrev dom ibland några meningar förutom sitt namn...

• jolpe

det finns en jättefin bok på designtorget som liknar de mina vänner böcker man hade som liten. vet inte hur många sidor dock.

• icra

Det bästa tipset verkar vara att ha en gästbok där det finns färdiga påståenden som gästerna fyller i, såg en sån på NK tror jag.

• Brud 080823

"Vår bröllopsbok" Ska vi nog köpa. Den har sida för varje gäst med ett antal frågor. och så har den fina foton i också. www.adlibris.se/searchresult.aspx?&search=quickfirstpage&quickvalue=V%e5r+Br%f6llopsbok&title=V%e5r+Br%f6llopsbok&fromproduct=False

• starchick

Jag har köpte bröllopsboken från Adlibris,den var kanonbra tycjkte ja =)

• tågjäntan

Vi gjorde en egen, eller en kompis hjälpte oss med att göra den/dem. Han kom på iden att ha tre som skickades runt på borden så hinner alla skriva i den innan det blir för sent eller så.
    Vi valde ut dessa saker som de fick skriva om:

Mitt/vårt namn

Något speciellt/roligt minne från bruden/brudgummen

Dagens höjdpunkt

Brudparet passar så bra ihop därför att

Ett gott råd till brudparet

Därför kommer jag minnas den här festen

Min/vår hälsning till brudparet

• aircondition

Vår gästbok var en brevlåda. Vi hade lösa blad som gästerna skrev hälsningar, livsråd, glada tillrop m.m. för att sedan stoppa i lådan. Det gick förstås inte att läsa under kvällen, men läsningen dagen efter för min man och mig var strålande! Jösses vad folk kan hitta på när det liksom är hemligt, direkt till brudparet! Bara positiva reaktioner på den gästboken!

• Fröken Figo

kolla Ljunggrens i gamla stan i Stockholm. De har handgjorda böcker (hand-bundna) med handgjort silkestyg som dessutom är handtryckta mönster på! Otroligt lyxiga och underbart vackra och alla papper i boken är syrafria (ger längre hållbarhet) och så kostar de inte mer än vanliga böcker!! Under 400 SEK tror jag...

Inte "typiska" gästböcker eller bröllopsprylar men det gillar jag. Tyvärr inte förtryckt men det kan man lätt göra själv (jag gillar att dekorera själv och skriva dit olika saker folk kan svara på)

Böckerna har många sidor också, alla kommer ha plats att skriva. Och inte jättestora sidor för då kan ett par ta en sida var utan att det blir för stort... det är mitt bästa tips!

• oss två

har suttit och klippt ut himla massa hjärtan som gästerna får skriva sina hälsningar eller dikter eller vad de nu vill skriva, som de sen får lägga i en kartong som jag klätt i lila tappet.
    ville inte ha nån bok som bara bli ståendes..utan med dessa hjärtan sen ska vi klistra in i ett tjockt fotoalbum.

• FrkF

Jag hade lagt ner mig mycket på att hitta en passande gästbok till bröllopet och "moddat" den lite.
    På bröllopsdagen när vi kommer till festlokalen, visar det sig att en av mina bästa vänners mamma, hade GJORT en jättevacker gästbok, som vi såklart använde istället.
    Vad jag vill säga är, lägg inte ner er FÖR mycket på er gästbok.

Svar på tråden Bäst gästbok?