varför strumpeband??
ja... just det... är nästan precis helt färdig med min klädsel och så kom jag på det här med strumpeband, men varför har man det egentligen? ska nämligen inte ha några strumpbyxor.
ja... just det... är nästan precis helt färdig med min klädsel och så kom jag på det här med strumpeband, men varför har man det egentligen? ska nämligen inte ha några strumpbyxor.
strumpbyxor är väl inte att rekommendera om man har stor känning med mycket tyg och så, knöligt när man ska besöka damernas.
Jag kommer nog ha knästrumpor trots att det blir mitt i vintern. Tänk så här: Du kan ha precis vad du vill. Man måste ingenting.
Lycka till
Jag hoppade över strumpeband för att jag tycker att det är fult. Jag vet inte om det finns nagon svensk tradition runt strumpebandet men i tex manga franska regioner finns det en tradition i att gästerna sätter pengar i strumpebandet för att det ska hamna högre och högre pa benet (dvs visa mer och mer ben). Idéen var väl att paret skulle fa en startkassa sas me själv tycker jag bara att det är en jobbig sed.
ja tack, men jag tänkte mer om det kanske hör till nån tradition.. man har ju sett på film liksom *ler* där brudgummen ska tråckla av detta under kvällen...??
Tror att det är tradition att ha strumpeband, jag hade det trots att jag var barbent under klänningen. Jag valde ett med blå inslag för att få något blått
Är det inte en amerikansk tradition, som vi här i sverige importerat?
själv har jag köpt ett, men kommer nog inte att använda det. det kommer att synas igenom klänningen för mycket. (Så min blå detalj får jag försöka lösa på annat håll. Funderar på att prata med floristen om hon kan sätta en blå pärla i mittenblomman på buketten eller nåt sånt.)
Jag tror att det är en amerikansk tradition (?) där mannen ska ta av bruden strumpbandet med tänderna, bakbundna händer, och sedan kasta det till alla ogifta män. Precis som bruden kastar sin bukett till alla ogifta kvinnor på festen.
Den som fångar blir näste man/kvinna på tur att gifta sig..
Men många har den nog som den blå detaljen nu... Jag tycker iof att traditionen kan vara en kul grej på bröllopet! Funderar på att ha den själv sen..
Tror nog inte det blir att jag bär en sån på själva bröllopet, men på festen så kan det npg hända då den inte behöver vara så jätte rumsren!
Ska nämligen ha bröllopet väldigt hemligt, privat och enkelt men sen en månad efter bjuda in till röjarfest!
Vi har snott den amerikanska traditionen med att slänga iväg strumpebandet så därför ska vi ha det :) Plus att det står för fått och blått
Tycker det är rätt gulligt. Ska absolut ha strumpeband, har jag det inte då jag gifter mig lär jag aldrig ha det.